Blog
A már az előző posztban említett második posztom lenne ez.
Ez sem fog másról szólni, mint az autót érintő változásokról és szépítkezésekről!
Ha az "Szervíz" kategóriát kapott, akkor ezt szenteljük az "Autóápolás"-nak.
Ugyanis, 1 hete elszántam magam, hogy akkor most szépen átpolírozom a kis Pirost.
Ez is (mint oly sok más dolog az életemben) egy hirtelen ötlettől lett vezérelt, de a megvalósítás mint mindig, most is váraottt magára. Most nem volt hosszú az átfutási idő, így cirka egy hét múlva meg is ejtettem.
Szerencsémre volt szabad időm és az időjárás is esélyt adott ennek a projectnek.
Így hát az "öreglányt" (FordMondeoMK3) kitessékeltem a garázsból és mivel még nem csináltam ilyet a jobb első sárvédőn gyakoroltam egyet.
Amikor ott szépre sikeredett felbátorodtam és gyorsan megmostam a teljes autót. Szépen tisztára töröltem gyorsan hiszen mégsem vagyok időmilliomos és ezen a gyenge őszi napon már elég lassan száradt volna meg.
Én személy szerint dobozos, piros színű Prevent-et használtam.
Röpke 4,5 órámba került, mivel kézzel csináltam. Az eredményét mindenki észrevette, így azt mondom teljesen megérte ezt az időt ráfordítani. Na meg persze ennyivel már jöttem neki, ha már ennyi helyre eljuttatott! Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt az időtöltést.
Csak egy tipp! Ha csinálod kapcsolj be vmi zenét és meglásd hamar elmegy az a 4 óra! Tapasztalatból mondom. Ha kérdésed lenne a pontos menetéről csak nyugodtan érdeklődj!



Hosszú ideje, h nem írtam hisz nem történt semmi a házunk táján.
De most, 3 napja nagy aktivítás volt megfigyelhető az udvarunkon.
2 posztba besűrítem, kezdve ezzel:
Miután hozzám került a kis Piros, nem egészen rá 2 hónapra a régi már eléggé elhasználódott első lengéscsillapítók feladták a szolgálatot. Erős a gyanúm, hogy még a gyárik voltak benne. Mintha egy Alfa jelet véltem volna felfedezni,a rozsda alól kandikált kifele.
Ugyebár elég erőteljesen jön a tél, így jobbnak láttam ha mind a 4 kerékkel érem az utat és azt a kevés tapadást is megőrzöm, amit az itteni útkarbantartók munkájának köszönhetünk. Nem tudom ki, hogy van vele és senki ne vegye sértésnek ( csak ha rá vonatkozik) , de mifelénk elég hitvány munkát szoktak végezni, persze, ha csinálnak valamit!
Így hát igaz bontott, de jó állapotban lévő Monreo lengéscsillapítókat kapott. Egy 1.7 boxiból bontódott amiből már korábban is kaptunk alkatrészeket. Igazi donorautónk lett.
A szerelés? Sokaknak biztos "egyszerű" mutatvány lett volna... DE! Azok a régi darabok olyan szinten be voltak épülve az olajos sártengerbe, hogy " fiam hozz egy kis kalapácsot" után jött "fiam hozd azt a nagy fanyelűt" majd " most már elég.... hozd samut!". Ekkor már kijött. Különös probléma a kormányösszekötővel volt. Kompletten, rugókkal, mindennel együtt cseréltük.
Az eredmény? A hosszan tartó harcot megnyerve, az autó újra négy kerékkel gurul az úton. Már-már szinte furcsa a feszessége.
Nekem teljesen megért 1 tálca sört :) Persze, ez csak a munkadíj!
Hazafelé tartva, szabadságról, az A7-es autópályán, egyedül.
Gondolom a totalcar belsőség blogját elég sokan ismeritek. Az ő szokásos éves írók-olvasók összejövetele a belsőség találkozó: bővebben
Egy volt kollégám beszélt rá, hogy menjek le vele, és ha már megyünk, akkor ugye miért ne a GTV-vel mennénk? :)
A helyszín valóban nagyszerű, légkör elég családias. Vagyis inkább olyan mintha egy régi haverokból álló társasággal lemennétek a tóparti kempingbe iszogatós, tábortüzes szalonna sütős hétvégére. Szóval ehhez igazán optimális a hely.
A téma pedig nyilván autóbuzéria minden mennyiségben.
Mondanom sem kell, hogy egy autómániásokból álló társaságban megjelenni a GTV-vel... hát nem kis élmény :))
Pláne, hogy a hangjából elég hamar kiderült, ez bizony nem a 2.0 twinspark.
Volt egy kis túl foglalás a kempingben, de Pista a főszervező egyből azzal fogadott, hogy "neked szerzünk helyet mert szép az autód!" :D
A következő hasonló élményre sem kellett sokáig várni, kipakolás után a tábortűznél gyülekező emberek felévettük az irányt. Itt futottunk össze egy üveg pálinkával körbe járó emberbe, aki azt kérdezgette kijött az Alfával. Megtalált, széles mosollyal kezembe nyomta az üveget: "kérnék tőled valamit, de előbb igyunk!"
Eleméslte, hogy régóta nagyon tetszik neki a GTV, de még nem volt alkalma közelről megnézni, és hogy hagy üljön már be megnézni ( ő egyébként egy porsche boxter s-sel jött... :)
A szombat délutáni program egyik pontja lett a kollektív areasi V6 hallgatás :)
A TC szerkesztőség a "régen-minden-jobb-volt" filozófia jegyében megállapította, hogy ma már nem tesznek ilyen jó kis euro0-ás motort az autókba.
Összefoglalva nagy élmény volt, nem gondoltam volna, hogy még így 15 éves kora felé is ilyen kultautó a GTV ;)
Az elmúlt 2 hónapban nem nagyon sikerült írni, pedig azért voltak történések...
Most megpróbálom összeszedni, bepótolni a dolgokat :)
Baráti okokból jelenésünk volt Erdélyben egy esküvőn. Zilahon. Ezzel két probléma volt. Az egyik, hogy Zilah és környéke még nem az a szépség, amire az ember Erdély hallatán vágyik, a másik, hogy egész Erdélyt át kell szelni, hogy szép részhez jussunk. 5 napunk volt, így Zilah után (bár máshova is szívesen mentünk volna) Brassót és környékét, a Fogarasokat jártuk be. No, az már az a környék, amit Erdély hallatán gondolunk. Minden nagyon szép volt, minden nagyon jó volt. :-)
A gyerekek vidéki nagyszülőkhöz való lepasszolásával együtt kétezer km-t mentünk, az átlagfogyasztás 7,2L-re jött ki.
Hogy bírta az autó?
Rövid válasz: hazajöttünk.
Hosszú válasz: A táv felétől kezdtek fogyni a lovak, az itthoni szakaszon már az autópálya-tempó tartása is kezdett problémát okozni. Miután hazaértünk, s mindent elrendeztem, kíváncsian autókáztam el Zolihoz. A hirtelen diagnózis a lambda szondát gyanúsította, de másnap kiderült, hogy mi az valójában. A kicserélt benzinpumpa és a tank közötti új benzincső szívatott, konkrétan fos volt, nem látta el a feladatát. Mivel új alkatrész volt hibás, így a javítás nem került pénzembe, csak Erdély közepén nem örültem a teljesítményvesztésnek. Azonban a lényeg, hogy saját lábon sikerült mindent teljesíteni.







Ömlesztve írok 2013. ősz és 2014. nyara között eltelt időszakról.
- Novemberben fordulatszámmérő és km óra egyik pillanatról a másikra hazament. Bontott nincs, javították, azt is csak szerencsével. Kb. 15e. A km számláló kezd rakoncátlankodni, ha már rossz lesz, van egy 27e Ft-os ajánlatom a pixelek visszahozására. Kemény. Itt üt vissza, hogy olyan autóban ülök, amiből havonta egy jön szemben velem a forgalomban.
- Januárban vizsga. kellett egy szilentet is cserélni, vizsgával volt 20e.
- Márciusban olaj és szűrők csere.
- Március még mindig. Beázott a bal első lámpám. Ebből sincs bontott. Pár hónap után mégis lett, betették. 13e.
- A nyári gumi átszerelésekor észrevettem, hogy olajpárás az egyik első lengéscsillapító. Csodával határos módon mágusunk udvarán volt egy pár elfekvőben. Mivel egy ideje ott volt, le sem merem írni, hogy milyen összeget hagytam ott értük. Köszi Zoli!
- Április. Újabb hónapokig tartó szenvedés ért véget, ami szintén amiatt volt, hogy kevés ilyen autó van. A műszerfal világításom és a hátsó világításom szeretett egy kicsit később felkapcsolódni az elsőnél. Egy relé volt a ludas. Ez sem volt. Majd Zotyától mégis lett.
- Május. Az utóbbi egy-két évben előfordult, hogy indításnál nem kapta el rögtön, hanem egy kicsit tovább forgatta, mielőtt beindult volna. Kérdeztem a Zolit, hogy "hutyutyu"? Válasz: valszeg benzinpumpa, ha gondolom cseréljük ki, de még nyugodtan mehetsz vele. Gondoltam. Kb. 15e. Benzinszűrő csere is volt. Azóta rögtön elkapja a fonalat.
1
725
Fórum
Friss topicok
- 159
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10