Blog

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-04-28

Elkoptak a régiek, kellett az új.
Pirelli P Zero Nerók kerültek újra Alfonzra, 205/40 ZR 17-es méretben.
A felniket a felniklinikán kigörgőzték.

Megérkeztek a rendelt alkatrészek ErHard242 kartárstól!
-Gázolajszűrő
-Pollenszűrő
-Levegőszűrő
-Fékolaj
-Első fékbetétek
Költség postával 19360ft

 

Ma túlestünk egy számítógépes diagnosztikán...
Mivel a katalizátoromban a kerámia tropa, szét van esve, így a lambdaszondák állandó hibás jelet küldenek, amit a számítógép egy áthidaló vezérkóddal reagál le. Ergo mintha nem is lennének bent a lambdaszondák...katalizátort kellen cserélni, de az nem filléres befektetés lenne, így gyanús, hogy lenyelem a 11 literes fogyasztást (gázbol) :P
minden más rendben volt, semmi kirívó hiba (ABS, légzsákok, klíma, ventilláció, üzemanyagszivattyú, stb)...megérte elvégzetetni, mert most képben vagyok a kocsi állapotával és nem csak találgatok.
Egy jó hír, hogy a számítógépből 7OOO (!) km-el kevesebb összkm lett kiolvasva, mint amennyit az óra mutat... :)

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-13

Már egy ideje csak ... megvannak, de sosem került rá megfelelő alkalom! Majdnem felnőtté váltak a tappancsok. Kellett már róluk, velük pár fotó. Olyan Depeche style képek ;-)

- 215/45 R17 Hankook Evo V12 (Made in Hungary) thx 2 kalizsoli
- Originale GTA (Made In Italy) thx 2 Nyirkos

ui: az áruházlánc nem szponzorált, véletlen maradt a háttérben :P

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-13

Egy kis összegzés!
Elsődleges műveletek:
- Lengéscsillapító felújítás
- Felnik görgőzése
- Tehermentesítő gyűrűk
- Belső féltengely csukló zsírzás
- Hátsó féknyergek felújítása
- Vízcsövek cseréje szilikonra
- Klímakompresszor felszerelés
- Generátor szíjfeszítő csere
- Klíma bekötés
- Klíma nyomáspróba

Másodlagos műveletek:
- Hátsó ablakfűtés
- Belső világítás zárlat
- Fűtéscsap mozgató csúszka
- xenon kiszerelés
- fejegység tápkábel igazítás

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-10

Alapvetően sosem tetszett a váltókar mozgása a kulisszában. Ezen kívül mindig is vonzott ez a short shifter dolog is. Találtam még tavaly egy leírást, hogy hogyan oldották ezt meg egy régebbi Alfába. Ekkor értettem meg a lényegét, és hogy meg lehet csinálni házilag is. Ráadásul praktikus okaim is lennének mert ha normális utakon mozogna a kar, akkor elvezetné az asszony is.. :) Lehetne kocsmázni! :)

Aztán egy jóbarát említette pár hete hogy az épített Punto-jának megcsinálta a rudazatát ilyenre, és elkészítené az enyémet is. Csak ki kellene szerelni. Na az a nem egyszerű..

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-09

Eddig sem volt a helyzet magaslatán a 2 hátsó féknyergem, mert
1. fékbetét/tárcsa cserekor mindkettő gyári széttört, és a '86os Uno Turbo-m megmaradt cuccaiból pótoltam
2. Volt eltérés a 2 oldal között nem kicsit műszakin, annak ellenére hogy újak a tárcsák/betétek
3. Állítólag kőkeményem blokkolnia kellene kéziféktől, de alig van fékhatása, pedig a kötelek, fékcsövek is újak.

Namost tetézte ezt azzal hogy a jobb hátsó enyhén fog folyamatosan, úgyhogy megrendeltem a felújító készletet hozzájuk. (2400 HUF)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-08

Ma hideg volt. Reggel kicsit fűteni akartam, de nem jött a meleg levegő, ráadásul AUTO módban nem akart magához térni a rendszer, vagyis nem kezdett el magasabb fokozaton menni a venti.
Kicsit belenéztem és rájöttem hogy leakadt a fűtéscsapról a mozgató pálcika. Az okát nem tudom, de visszatenni sem lehet.. :O

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-29

Elérkezett ez is. Miután ,ég tavaly sikerült teljesen kiszereltem a régi R12 klímacsöveket, és beszerezni az R134 csöveket, nyomásszabályzót, hűtőt, kompresszort, és még márciusban ki is cseréltem akkor egyenlőre a hűtőt, ideje volt komolyan belecsapni a lecsóba. A csöveket ki,- és lepucoltam, a kompresszorházat is, vettem bele új csapágyat (5500 HUf) és galvanizáltattam a tartókonzoláját és a szíjtárcsát ill. a közepét is. Ezenkívül megvettem az összes csőcsatlakozáshoz való tömítéseket is (1200 HUF), és megrendeltem az új szárítószűrőt. (5800 HUF)
Az önindító cserekor volt elég hely hogy bekössem a belső elpárologtatóba csatlakozó 2 csövet is. Hát az sem volt egyszerű mutatvány, sokat kellett matekolni, hajlítgatni a csöveket, nehezen akartak összekapni a menetek is. De végül sikerült, bár csak remélni tudom hogy nem mozdult el a tömítés, és a menet is épen maradt, leszúrnám magam ha ott engedné majd el a nyomást a rendszer. Bár ahogy magamat ismerem..
Jelenleg nincs más hátra mint kicserélni a kompresszorokat (ezt összekötöm a generátor szíjfeszítő cseréjével (12.000 HUF), és összekötni az egész rendszert. Aztán nyomás próba. :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-29

Nos kész lett az önindító felújítás, így hát nem volt más hátra csak beszerelni..
Ez nem egy egyszerű feladat egy V6-on mert hátul van a leömlő alatt. Tehát kipuff le, leömlő le, kábelek le, stb, stb.
És még nem tudtam az önindítót mi fogja, hogy fogja..
Mindenesetre ha le kellett szedni a hátsó leömlő-katalizátor közötti csövet is, hát megvettem végre a flexibilis elemet is hozzá, és kollégám beleheggesztette a csőbe.

Nos eztán mondhatni rutinosan vettem le a kipuff. csövet, a hátsó váltótartó bakot és a leömlőt.
Aztán az önindító. 1 csavar, 2 csavar, a 3.? Hopp de "jó" helyen" van.. Hopp, nincs is benne csavar. Jah, hogy emiatt nem indult melegben? A jó q*ߤ÷׸¨°˘^!!!
Nem baj, már megszoktuk.. Azé lecseréljük.
Persze rájöttem mért nem volt benne az a hátsó csavar. Mert olyan szintű szopás berakni hogy olyat nem hordott hátán a Föld! :S
Mindegy, kész lett, jó lett. :)
Jah és ingyé volt a felújítás.. :D