Blog

>> EgyébGábor80 // Alfa 156 TS Distinctive // 2010-04-14

Kicsit megcsúszva, de végre sor került a szokásos tavaszi kerékcserére, olaj+szűrő cserére, pollenszűrő cserére. A motorolaj cseréje mellett idén kipróbáltam egy öblítő folyadékot is. Ezt a folyadékot a régi motorolajhoz kellett hozzáönteni, majd kis járatás után leengedni. Így ha volt is valami kis lerakódás, ez a cucc szerintem tuti kiszedte. :-)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-04-14

Ma nem szálltunk autóba,lévén fél órányira volt tőlünk Salgónak vára,amit meg is tekintttünk de még előtte megmásztuk a Boszorkánykőt,ami onnan kapta a nevét,hogy onnan hajigálták le régebben a szipirtyókat.Ezúttal eltekintettem e kedves szokás gyakorlásától,úgyhogy haladtunk is tovább a várhoz,ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk,majd mivel még nem fáradtunk ki,átmentünk még a Medves fennsíkon a Szilváskő nevű helyhez.Útközben még hógolyóztunk egy cseppet :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-04-14

Megörülvén a tavasznak,útnak indultunk,hogy kipihenjük a tél fáradalmait :)
Választásunk Nógrád megyére esett.Szécsényben megálltunk kicsint nézelődni.
Kellemes kisvárosnak bizonyult.Miután kinézelődtük magunkat tovább indultunk Salgóbányára,ahol is várt minket a szállás.Szép helyen fekszik az egykori bányászfalu :)

>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-04-14

Az autóvillamossági szakitól egyből cimborám aknájára mentem olajat cserélni. De tavaly mikor merevítettük a motorvédő burkolatot picit ráhúztam az olajleeresztő csavarra amit nem kellett volna mert megszakadt. Akkor ideiglenesen szilóval megoldottam, most viszont javítani kell. Mivel van gépműhelyes ismerős gondoltam leveszem új menet és csavar bele aztán mehet vissza! Legalább is így mondták többen.
Aha! Az nem is olyan egyszerű! Ez nem Lada hogy csak lekapom-feldobom. Most már mindegy.
Közben Csöri mesterrel egy gyors telefonálásból kiderült lett volna ennek egyszerűbb módja is. De ha már egyszer ez van akkor adott pár hasznos tippet! Már egyszer megfogadtam de most újra: mindig kikérem a véleményét! :)

Azt viszont továbbra is állítom: nőgyógyász is részt vett a tervezésében ennek az autónak! :) Rohadjá' meg Giovanni!

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-04-14

Hétvégén az autó nem mindig indult elsőre, az önindítóm elkezdett rendetlenkedni néha csak pörgött szabadon "nem húzott be". Tavaly már volt ilyen gondom pár napig de akkor elmúlott most viszont nem akartam halogatni így tegnap elvittem autóvillamossági szerelőhöz. Forgórész hiba lett a diagnózis, még tegnap szétszedték és csodák csodájára kedvenc német márkánk a ludas ismét! Mára megjött a Fosch alkatrész (ha már egyszer gyárilag ez van benne) kicserélték még a perselyeket is, elég gatyák voltak. Most sokkal szebben indul. :)

Km.: 152452

 

Lecseréltem a fa utánzat középkonzolt.Füst szürkére.Hát nem tudom,hogy marad-e.Nyárig vagy megszokja a szemem vagy újabb csere lesz:)

 
>> Tuning és extraSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-04-14

Műszaki ember lévén, pár dolog nem hagyott nyugodni miután a motorvezérlés át lett írva. Mivel józan gondolkodású embernek vallom magam, így nem volt teljes az örömöm, mikor az 1.9-es dízel motorommal, 3 literes gázolajos autókat szégyenítek meg (persze közbe örült a fejem). De folyton ott motoszkált bennem, hogy vajon milyen áron....az egyik, és szemmel látható változás, a 2500 fölötti füstfelhő padlógáznál. A korom mint tudjuk, csak rosszat jelenthet minden autónál. Ahol csak tud, lerakódik: kipufogó, turbó, EGR-szelep.

A tuning után 2 héttel, történt, vmi ami miatt majdnem megingott a bizalmam az ATC iránt. A turbóm feladta a harcot. Fura jelenség volt, mert előző este, elég keményen meghajtottuk a vasakat BeeGee kollégával és semmi nem mutatkozott, talán az h kicsit gyengébbnek éreztem a kocsit. Aznap este hazamentem, beálltam a garázsba, és csak másnap délután indítottam be, mikor már úgy indult, h lehetett hallani ahogy a turbinalapátok beleérnek a házba. Rögtön felhívtam, 1 szerelő ismerősömet, aki mondta, hogy ne reckírozzam, inkább rögötn vigyem el neki, megnézi és ha tényleg a turbó az, akkor van Dunakeszin 1 jó turbósa.
Rövdre fogva, csapágyas volt a turbó. Másik érdekes dolog, hogy gyárilag a Garett 17-es turbó van a kocsiba, de a házba a G15-ös alkatrészei vannak. Lényeg, hogy minden ki lett cserélve a G22-es alaktrészeire.
Féltem, hogy esetleg a turbó nyomás meg lett emelve, a chip által, de ezt sajna ott nem tudták lemérni, mivel a szívó csöveknél nincs sehol bekötési pont ahová be lehetne tenni a mérőt. A tubós kolléga mindenesetre azt mondta ránézésre, hogy nem volt nagy a nyomás, ugyanis több ilyen esettel is találkozott, hogy nagy turbóba kisebb cuccok vannak (opel, saab, stb). Mindenesetre szerettem volna leméretni.

Amire tegnap sor is került az Istvánkó féle szervízben.
A turbó-nyomással minden ok, hozta a gyári adatokat, amivel viszont gond volt az a károsanyag-kibocsájtás. A megengedett értéket, túllépve teljesített, amire persze a füstből is lehetett következtetni. Ezen a padon, csak 168 LE-t és 388 Nm-t mértek az autón, ami azért furcsa mert előtte, BeeGee autójával próbálgattuk egymás mellett a 2 autót és fej-fej mellett mentek, talán alsó fodulatokba az enyém kicsit jobb volt, de csak hajszálnyival, (és az övét 175 LE-re, és 400 Nm-re mérték).
Na most akkor mi van?
Ma visszamentem az ATC-s fiúkhoz, akikkel jó pár beállítást próbáltunk végig padon, ill. jó pár áttétel módosítást is megnéztünk, hátha ott van a kutya elásva, de sehogy se adta azt az alacsony teljesítményt amit az Istvánkóéknál.
Ma ismét írtunk 1 új programot, ami most már szigorúan füst mentes, igaz gyengébb is mint az előző (sajna érezhetően). Ez 186 LE és 403 Nm. Volt 1 kicsit erősebb változat is, kb 5%-al tudna többet, de ott már van 1 kis füst. Majd meg látom mi lesz belőle, egyenlőre higgadtan haladunk előre :) A koromfüstmentes életért :)

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-04-14

Ma bementem szervizbe(Autofit) és kicseréltettem a már vagy egy hónapja beszerzett fékbetéteket. :)

>> SzervizTDI75 // Alfa 33 1.7 IE SPORTWAGON 4X4 // 2010-04-14

Azért nem 1.0 a cím, mert azt már elkövettem tavaj nyáron, amikor kiürítettem a hátsó kipufogódobot. Annyira szét volt rohadva belülről az egész, hogy menet közben jó 1 másfél centis rozsdás darabok potyogtak ki a kipuffantó kijáratából. Miutá kiürítettem egy ideig jó volt aztán kezdődtek az anyagfáradásból adódó törések repedések.

Kezdődik a faragás. Lerohadt a kipuffanóm. Tavaj nyár óta kb havonta-kéthavonta kellett hegesztenem a hátsó dobot. Meguntam tegyünk föl valamit. Lássuk mi van itthon...
Ehune az eredmények. 4 óra elteltével. Ma pont 15 napja, hogy ez a dob fent van és meglehetősen tetszik a hangja. Talán egy icipicivel hangosabb, de sokkal mélyebb és valahogy ércesebb lett. 3000 fölött nagyon szépen duruzsol. Asszem a képeken látható is a méretbeli difi.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-04-13

Mikor cseréltem a kerekeket nyárira már akkor figyelgettem, hogy elég vékonykák a betétek, így ma vettem egy garnitúra fékbetétet DELPHI formájában, és ki is cseréltem. Közben arra lettem figyelmes, hogy a jobb oldali féltengely gumiharang kissé el van öregedve, és a repedezésein szivárog át a zsír, így hát hamarosan ezt is cserélem...
Km: 188155