Blog

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-02-27

Jön a tavasz, hamarosan indul a gumi mizéria. Eddig én is a lelkes sorbanálló gumicserélők táborát gazdagítottam, de rendesen meguntam. Ezren a gumisnál, közben meg 20 fokban koptatom kényszerből a drága téligumikat, mert nincs időpont. No ennek vége, végre rászántam magam egy komplett nyári kerékgarnitúrára. Itthon van emelő, csavarkulcs, 20 perc alatt áthajigálom a kerekeket. És nem járok ismét úgy, mint ősszel, hogy felrakattam az első hóra a télieket, aztán meg hetekig 15 fokban járkáltam velük autópályán.
Szép gyári felniket vettem Trencsikéktől, kaptam hozzá kupakot, csavarokat. A gumisnál görgőztettem őket és felrakattam egy garnitúra Bridgestone Turanza ER300-at. Szép igényes fémszelepeket is kértem. Így most van egy tökéletes nyári garnitúrám, 3 szezont talán ez is kibír, mint a Michelinek. Azok 50e alatt péppé koptak a sok autópályázástól, már semmi oldaltartása nem volt, ki is kukáztam őket még mielőtt meggyőzöm magam, hogy 10e-t még elfut.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-02-27

Kis elmaradásban vagyok a blogírással. Igazán az autóval semmi extra nem volt a télen, működött, indult, nem fogyasztott sokat, nem zavarta a mínusz 15 fok se. Kivéve, hogy szerencsétlen be sem tud melegedni rendesen az autópályán, hiába mutat a hőfokmérő 90 fokot. Érződik rajta (nomeg a fűtésen), kicsit morgósabban jár.
Lehet, hogy hőfokjeladó baja is lesz, majd utánnajárok, ha végre nem esik az eső.
Ezenkívül sikerült a szépen rendberakott lökhárító alját lezúzni, hála egy ügyes autósnak. Nyugisan mentem a latyakos havon 50 körül, mikor keresztbefordulva jött velem szembe egy autó. Este volt, még a márkáját se tudom, csak annyi időm volt, hogy lerántsam jobbra a gépet a parkolóba. Az eredmény a másnap, nappal készült képeken.
Szerencsére semmi szerkezeti elem nem sérült, csak a dísztárcsa széle pattant meg a padkán (2.kép) és a lökös alja roppant meg a jobboldalon. Kicsit (nagyon) sajnáltam, egyelőre ha jó idő lesz leveszem és megigazítom amennyire itthon tudom, aztán megkérdezek egy műanyagost, hogy mit mond rá. Szívem szerint az elejét a nyáron rendberakatnám, csakhát pénzkérdés. Kapna egy bontott bal sárvédőt (a mostni csúnyán illeszkedő amúgy hibátlan utángyártott helyett), lökös rendberakás, és a motorháztető sarkában a kis kezdődő rozsdát kéne megfogni, nomeg a kavicsfelverődéseket. Egyik sem vészes, vagy látványos, csak engem zavar.

Ma kicserélték a lambda-szondát. Jobb lett; váltásnál nem fullad vissza a motor egyrészt, másrészt a fogyasztás is ~8 liter körüli lett (közepes méretű dugót és egy-két gyorsulást is beleértve). A régi szonda tiszta korom.

Megnézettem a zörgéseket:
elöl-hátul a kipufogóval vannak gondok.
A kipufogófelfüggesztés gumibak szakadt és a fémtartó törött. Ezért van a pattogó hang elöl, valamint a 2000-es fordulatnál a zörgő hang. A kipufogócső középen valami egészen gány módon van összerakva, nem tudom kics csinálta, de a két cső nem kompatibilis, a szorítóbilincs nem éri át a csövet sem... az is zörög.

A következő lépés a LMM: üresben guruláskor ingadozik a fordulatszám: 200-1500 között mozog a fordulatszámmérő. 200- ra erősebb fékezéskor megy. Ahogy állóhelyzetben van az autó, már ingadozik.

km: 176.538

>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2010-02-27

Brutális csikorgás jött a jobb hátsó kerekem felől, amióta Csörinél új fékbetéteket kapott az autó. Most kiderült, hogy a régi fékbetét eléggé egy vékony vájút mart a tárcsára és az új betét nem kopott hozzá rendesen, ezért csikorgott. A tárcsák egyébként még gyáriak, és kb. fél éven belül cserélni kell majd. A bal első lámpámmal is hasonló a helyzet, mivel jobbra-balra mozog benne a lámpatest és nem lehet már megcsinálni. Az olyan 30-35 rongyos tétel lesz nekem, mivel nem akarok utángyártottat venni hozzá.
Úgy néz ki egyébként, hogy Csöri megoldotta az esőben felkeményedő gázpedál problémámat is, mert hazafelé brutális esőben jöttem és minden oké volt a pedállal.

A kocsiban 62500 km van.

 
>> Tuning és extraWhite Lady // Alfa Spider / GTV 2.0TS LUSSO // 2010-02-26

Tegnap csodás ajándékot kaptam Tottitól. Én már türelmetlenül várom a tavaszt :) felkerültek a nyári gumik és a megújult felnik. Szerintem GYÖNYÖRŰ!!!! köszi Totti...még1x!!!!
....és a matricák :))) végre megnézik az autóm :))))))))))))

 
>> Szervizgeezu // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-02-26

2010.02.26. 4-5 ezres fordulatnál megtorpanás, mintha letiltana. Fiat Kelet-Pestnél kiolvastattam a hibákat (~5000 Ft) és azt mondták, "gyengélkedik" a légtömegmérő. Ma kicserélődött. Mindjárt más a világ!:)

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2010-02-26

Elérkezett az ideje a termosztát cserének , sajnos folyton nyitott állapotba volt így terhelés mellett is max 70 fokos volt a víz hőmérséklete, így nem volt túl kellemes a tél. Ma megtörtént a termoszát csere, valamint a hűtőfolyadék cseréje is. Km állás: 90900
Köszönet érte: ::Watz és Társa:: FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA SZERVIZ

 
>> EseményBalage // Alfa 156 1.6 TS // 2010-02-26

Karácsony óta készülök megírni ezt a bejegyzést, de az istenért se sikerült összegyűjteni a szükséges kilométereket, egészen ma reggelig.

54.000 km-mel vettem meg az autót július elején, és bizony kellett 8 hónap annak ellenére, hogy Rita önzetlenűl segített egy hét alatt 1200 km-et belerakni. :-)

Természetesen a vásárlás utáni kötelező cseréket megejtettem, de a szokásos lengőkar cserét én se úszhattam meg, így András bácsihoz fordultam segítségért. Miközben ő szerelt, Anita ebédet főzött, én meg csak figyeltem, hogy szorgoskodik értem a Sisa család. :-D Köszönöm szépen még egyszer!

 

Ma megváltam a gépasszonytól...
Sosem felejtelek el!

 
>> EgyébFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-25

Ééééés, igen!:-) Ma megérkeztek a kártyanaptárak, amit Bagee koma csinált nekem. Marhára tetszik, fasza munka ismét.:-) Köszi Bagee.:-)
Ezekkel fogom bekártyázni a gyanútlan Alfásokat kivétel nélkül.:-))