Blog
...mármint hogy harmadszorra csak sikerült tökéletes gólyalábat alkotnom! :-)
Előzmény: "egy szög miatt a csata elveszett", azaz a tönkrement porvédő miatt a bejutó retek tönkretette jobb elöl előbb csak a toronycsapágyat, aztán az alsó tányért és végül a gátlót is... :-(
Kézenfekvőnek tűnt - az új Lengés Csilla barátságtalan ára miatt - beszerezni egy komplett bontott, de jó gátlóval bíró rugóstagot, rendbetenni, majd kompletten kicserélni a rosszal, így a verda is az utolsó percig használatban maradhatott. A beszerzés 2006 nyarán meg is volt, sőt sikerült tervezéssel kiegyenlítenem a "cechet", a gond ebben a felállásban - mint utólag kiderült - az volt, hogy a kocsiban lévő gólyalábat a bontott felújításakor nem tudtam tanulmányozni, a szerzett holmit pedig Józsi mester a vásárláskor pillanatok alatt szétkapta... Így valami kimaradhatott és/vagy mégsem egyezett a régivel, de a teljes cucc beszerelés után kisebb kottyanásokat hallatott (ezt én másnak tulajdonítottam még akkor) , majd ez a jelenség 2007 nyarára nagyon eldurvult, olyan apróságokról ne is beszéljünk, hogy az olcsó univerzális gumiharang hány percig volt a helyén! :-(
Így szétszedtem másodszor is, ekkor dupplán bebiztosítva magam, egyfelől előtte "hosszasan tanulmányoztam az ide vonatkozó szakirodalmat" (P.Boborján), másfelől a teljes felsőrészt (rugó,felsőtányér, (szakadt) porvédő , toronyszilent) az eredetiről származókra cseréltem.
A "hangok" elhallgattak ugyan, de az enyhén repedt toronyszilentről sejthető volt, hogy hamarosan cserélni kell és a szakadt porvédő beépítését végleges megoldásként sem gondolhatta senki komolyan...
(Ráadásul a "mindent cseréljünk" elv miatt mai napig nem tudom, mi volt a gond az első állapotban, csak tippek vannak:
- a kiszerelt 1 éves szilenten voltak ütésnyomok, de nem lehetett tudni, ez ok vagy okozat
- a régi rugótányérom gumi közdarabja pár mm-rel vastagabb a bontotténál
Summa summarum: nemrég - főképpen a t.szilent állapota miatt - eljött az idő egy végre nem csak jól működő, hanem ezt a jó tulajdonságát várhatóan hosszú távon biztosítani képes gólyaláb "megalkotására" , így beszereztem egy új toronyszilentet, gyári (!) porvédő gumit, ütközésgátlót. A közelgő egri wellness-hétvége remek apropó volt az "akcióra", így pár nappal előtte hozzá is láttam.
A nem túl hosszú, de nagy átlagban jó szar úton teljesített túra megnyugtató eredményt hozott, nem találkoztam ( álló helyzetben, közvetlen a karosszéria nyomkodása árán sem ) a korábbi rendellenes hangokkal! :-)
(..és bár a szálloda előtt álló gépcsodák között erre senki más nem figyelt és nem is figyelhetett fel, engem nagyon jó érzéssel töltött el autómra pillantva ennek a viszonylag kis technikai részletnek a hibátlan és főleg sajátkezű kivitelezése! :-D )
Rögtön el is határoztam, hogy hamarosan sort kerítek a baloldali párjára is, meg úgy általában sok minden esedékes dologra, tekintve hogy az utóbbi időben leginkább "üttem-vágtam" ezt a "szegény párát" :-(
Úgyhogy érdemes lesz a nyájas olvasóimnak nyomon követni a fejleményeket, magam is kíváncsi vagyok, mi valósul meg a Nagy Tervekből... :-)
A költségekbe csak a harmadik felvonás kiadásait ( toronyszilent 9000 ; gyári porvédő gumi 900 ; gumi felütköző 1900 HUF ) számoltam bele.
Mivel amúgy is fényezni kell lassan a lökösöket, így kap egy kis módosítást az első lökhárító. Ezek az utolsó képek az eredeti állapotról....
Bízva, hogy több hó nem lesz feldobatam a kerekeket:)))))
Hááát nagyon tetszik....akarom mondani ááááááááááááááá nagyon dögös lett tőle:))))
A nagyon szép tavaszias időnek köszonhetően, ma felkerült a nyári garnitúra végre, mert már a télieket nem bírtam nézni az autón. Egy kis mosás és festék pótlás után fel is raktam őket. Most már csak reméllem hogy az idő tavaszias marad.
hosszas előkészületek után ma végre átkerült a gép a lakatoshoz. A gyors befejezés helyett a pontosság a prioritás, mivel rengeteg kis apró rejtett zugba fészkelte be magát a rozsda.
Ma volt az első igazi napsütéses tavaszi idő.Rövidujjas sétálgatást ejtettünk meg a közeli erdőben.
Már mutatkoztak a tavaszi ébredés jelei,sok növény már kibontakozásba kezdett.
Az Alfa kellemes színfoltot képezett az erdőben :-)
Sajnos a képeken látható sérülést szenvedte el a kocsim. Nem vagyok fényező, de szinte alig roncsolódott meg a lemez, leginkább csak a festék jött le.
Ma az első kellemes napfényes, enyhe időben, úgy gondoltam, készítek néhány új képet a gépemről, mivel pont tegnap szépen le is lett mosva, mint rendesen minden héten. Az autóm adatlapján is kicseréltem az összes képet, de még ide is jutott néhány sztem jól sikerűlt. Ezek a Szegedi árvízi emlékműnél készűltek a Tisza parton.