Blog
Ellátogattunk hát ide is, tetszett a tali.
Beszéltem a kereskedővel(PASKÁL AUTÓ) még hétfőn (2008.03.17.) 14-én vettem az autót, hogy a hiba megint fellépett és valamilyen fórmában a javítás kölcségét felezzük meg.Mivel a jelenség autó mustra közben is jelen volt majd próba során eltünt.Megegyeztün, hogy ha jelentkezk a hiba akkor tesznek lépéseket az ügyben, persze ezt az igéretet elfelejtették sőtt a régi tulajdonosra akarták hárítani akitől ők megvették az autót.Természetesen a régi tulajdonos nem akart fizetni, amit meg is értek.Én a kereskedőtől vártam a kölcségek megtérítését.Hozzáteszem az adás-vételi szerződésben a km bejegyzésre kerül, hogy mennyivel hoztam el a kocsit, nem mentem vele 100 km-t sem és a hiba megjelent.Szóval nem több ezer km után jelentkezett a hiba.
Ha tehetitek eme nagylelkükű fent említett kereskedőnél ne vegyetek autót, nem korrekt kereskedő csak addig vagy jó ügyfél amíg elviszed az autót, igérni tudnak bármit miután probléma van nem foglakoznak veled!
Kb: 2 hete már, hogy alufelniken áll a gépezet, de valamielyik gumim kukás vagy a ballansz súlyból hagytam el, mert városi 50-es tempónál kib@szottul döcögös a gép futása.




A minap voltunk lent Veresegyházon a huzatópados-lakatos-fényezős műhelyben, és a lent található képek fogadtak bennünket. De amíg leér a szemed a sorok alatti fotókra, közben leírom, magyarul is: Az autó félkész állapotba került. Elmúltak a csúnya törései, rándulásai, már csak egy két seb, hegg maradt, amit jövőhéten egy fényező mester szépen meg fog oldani. Jó volt újra látni a vasat, de valahogy olyan volt, mintha nem is a mienk lett volna. Csak egy autó a sok közül. Éreztük ezt mindazért, mert mint olvashattátok a vásárlás után 1,5 hónappal történt a baleset, még épp kezdtük élvezni, mikor már el is vitték tőlünk és már lassan 3 hónapja, hogy nem vezettem, és lassan 2, hogy elvitték itthonról a műhelybe. Lassú munkához idő kell, szokták volt viccesen is mondani, de a jóhoz is. Hangzik ez igazul. Csodáljátok mi lett a nagyoncsúnyánkinéző 156osomból. Eddig! Ezután jön még csak a java. Amint már mondtam: jövő héten a fényezés, majd a szélvédő beragasztása és a különböző apróságok, motor, ülések, kárpitok, stb. visszapakolása. A lakatosmunka 150Ft volt. Ebből most 130-at tudtam leszurkolni. Nem volt nálam több, mert nem számítottam -bevallom- arra, hogy a "100, 150 között"-ből 150 lesz. De legyen, csak már hallanám a motorja hangját..:)




Kedden műszaki vizsga... A héten átnéztük a gépet, de elvileg semmi gond...
Megvolt a vezérmüszij csere, plusz ékszij olaj és vizpumpát is cseréltek. mivel csak telefonon beszéltem a szerelővel, nem egészen értettem miért cserélték ki a vízpumpát, holnap megyek vissza megkérdezni. Holnap megyünk egy 600km-es túrát Loch Ness-hez. CSinálok képeket, talán Nessiröl is(1 millió fontot fizetnek érte:) ).
Erős olajszag terjengett a kocsi körül, majd kissé gyorsan fogyott a benzin -kb. 14 l/100 km! Ma (2008.03.21.) elvittem a helyi renault szervízbe -elvileg zárva voltak, de segítettek! - felfedték a hibát a benzincső erősen spiccelt a homlokfal felé (ha a motorra megy akkor bummm!). A csövet kicserélték és majd a jövő hét közepére hoznak egy olajbombát is amit szintén cserélni kell (csöpög belőle az olaj) és így minden rendben lesz a nagy út előtt!
Február elején a paksi körforgalomban megállt az autó és el sem akart indulni! Behúzott a parkolóba egy jó lelkű peugeotos srác, majd délután Csocsi felvontatott a Pirihez - izgalmas móka volt szervofék és kormány meg lemerülő aksival az esőben nagy sebességgel menni!
Két nap múlva jött a diagnózis: vezérműlánc szakadás! Szinte megállt bennem az ütő, de megnyugtattak nem sok kár van a motorban (lánc, fogaskerekek cserére kerülnek és egy szelepet kell majd rendbe tenni) és kiderült a vízpumpa is a végét járta :((
A motor ki- és szétszedése után fény derült az okra: egy csavar volt az olajteknőben! Miután az enyémben mindegyik megvolt, így ez extrának számított!
Majd egy hónap kényszerszünet után végre autóba ültem!
Végre volt egy kis időm ma ezért el is mentem a szerelőhöz két új fékbetéttel és tárcsával (Ferodo) mivel rohadtul idegesített, hogy nyikorognak a szar Textárok plusz a jobb hátsóm menet közben is nyikorgott néha napján...kerékcsapágy nem lóghat és a munkahenger sem lehet szar 5 évesen...S láss csodát megszünt a nyikorgás, határozottan jobban fog a fék csak nem nagy biznisz félévente cserélni a betétet..