Blog
Tegnap feltűnt, hogy néha elkezd folymatosan 500 és 1000 között ingadozni az alapjárat. Kis fórumozás után kiderítettem, hogy érdemes kitisztítani a légszűrőház után lévő pillangószelepet, ami meg is oldotta a problémát. Most betonstabil az alapjárat, plusz megnéztem a légszűrőt is és szerencsére vadonat új. Ellenőríztem a szervó és fékolaj szintet is, mindkettő maximumon van. A hűtőfolyadék tartályán lévő matrica szerint az előző tulaj 3 ezer km-rel ezelőtt töltetett Castrol 5W40-es olajat bele, amit majd 51 ezernél kellene cserélni. Lehet, hogy megvárom és majd akkor rakatok bele Seléniát. Most pillanatnyilag azon morfondírozom, hogy lecseréltessem-e vezérműszíjat és az ilyenkor szokásos görgőket. Hamarosan elugrunk a barátnőmmel a Praktikerbe és nézünk valami bőrápolót a kormányra meg a váltóra, plusz műszerfal ápoló kendőt is veszek.
Eddig ez az opció nem állt rendelkezésre, így nem kezdem el tételesen fesorolni mit költöttem rá, csak összegzem eddig mennyit. Valami maradjon a papírnak is :) Ízelítőül csak annyit, hogy a vételárát meghaladja, bár ezek közül nem mind volt szükségszerű, mert szépítgetem is. Két műszakit azért már megcsinált nálam. Az első 120 e, a második 60 e volt. Remélem tartja ezt a trendvonalat :) Végzetes hibája nem volt eddig, idén először hagyott az út szélén, kiköpte a drága a szimmeringet, és a fele olajat eltüntette. De egy délutános elfoglaltsággal megoldottuk a problémát. Sajnos tisztában vagyok vele, hogy egyik beruházás sem volt jelentős értéknövelő, így aztán egyre bolondabb lennék (vagy gazdag :) ) ha el akarnám adni. Ráadásul a piaci árán mit lehetne venni? Mindösszesen a lenti összeget költöttem rá az eddigi üzemeltetés során.
Manapság a fogyasztásán sokat javít, hogy van már egy kis városi használatú offos. :) Így neki csak a hosszú távokat kell bevállalnia, azokat pedig imádja.
2007.08.24-én megtörténet az első közös olajcserénk. Selenia 20K for AR-t kapott. Ki lett cserélve az olajszűrő és a levegőszűrő is. Az előző olajcsere 2006.12. hóban volt. Én januárban vettem az autót. 10.000 km után elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez.
94.000 km.
Különösebb apropója nincs ennek a blogbejegyzésnek. Illetve csak annyi, hogy amióta Alfonz nálam van, ez volt az első, huzamosabb autópályás kruzingolásom vele. Bodajk-Székesfehérvár-Balatonszentgyörgy-Székesfehérvár-Bodajk útvonalom 310 km-t tettünk meg együtt és olyan szépen duruzsolta végig, mint az álom :) Rájöttem, hogy a kedvence az a 150-160-as tempó. Innen még vígan gyorsít, 150-nél 4500-at forog a főtengely. Aztán sikerült megfutnom az eddig legnagyobb tempót is vele. Óra szerint kerek 200-zal hasítottunk a pályán. Ő még ment volna sokkal többet is, 200-nál 6000-et forog a moci, tiltás 7200-nél van. Csak nyuszi voltam egy kicsit.
Ez volt az ő szülinapi ajándéka nekem :) Szebbet nem adhatott volna.
Ma teljesen kitakarítottam a kocsit. Belül nagy meló volt, mert az előző tulaj jóvoltából tisztességes mennyiségű kutyaszőr gyűlt össze hátul, amit borzalom kiporszívózni. Végül csak sikerült mindent letakarítani, most szárad a kicsike, de később szemrevételezzük az abróbb karcokat és megfontolok egy polírozást.
Kellene csinálnom szebb fotókat ide a tag oldalamra, mert amiket felraktam csak átmeneti képek. Egyelőre szerintem ez ugrik, mert sok a dolgom :-(
Végre eljött a nagy nap és beülhettem úgy hogy már a miénk.
Kicsit remegő kézzel nyúltam a kulcs után, hiszen kb 7 éve nem vezettem, és elötte is csak annyit amennyit az oktatóval.
Az első pár méter amig kigurultam a kereskedésből, mint az álom... mintha egész életembe vezettem volna... :D
Aztán az első lámpa... na ott felébredtem hogy nem, én nem vezettem egész életemben. Fulladásos halál. Kétszer. Aztán késöbb még párszor. Egyik lámpánál valahol a Hungárián (ne kérdezzétek hogy kerültem oda, fogalmam sincs hogy Néro M5től hogy kerültem a Lágymányosin át a Margit hídról a Hungáriára... :D ) elbambultam és rácsúszott a lábam a gázra. A cicus felbőg mögöttem(Párom javítása: elöttem bőg fel a cicus mert ott a motor :( ), kerekek csikordulnak kiugrok és húúúúú.... mellettem egy Porsche elismerően biccent és megmutatja hogy az ő boxerje mire képes... mondju ő nem tudja hogy az én mutatványom csak véletlen volt! :D
20 kmes tripp után hazaértem és még mindig remegek. Gyönyörű autót vettünk és imádni fogom minden bajával betegségével és örömével együtt. Már két csajszi van az életemben egy fekete morgó és egy szelid vörös, remélem egyik se lesz féltékeny a másikra...
Kedves Alfa társak, révbe értünk hát! Ismét egy boldog alfa tulajdonos van köztetek!
u.i.: akinek van olcsón 146osra nyári gumi akár felnivel az keressen meg :D
Elindultunk hát haza,ismét átkelve az Alacsony Tátrán,kanyargós utakon.Összegezve az utat kiderül,hogy 745 km-t autóztunk és 51 liter benzin kellett ehhez a melóhoz.Az igen derék fogyasztás:6,6 lityi benya.Pedig négyen voltunk dugig rakott csomival.Bele is ért a sárvédő a kerékbe az úthibákon.




Pár hete vettem észre, hogy amikor a turbo el kezd tölteni, akkor egy sokkal hangosabb susorgó hang jön a motorból. Olyan volt a hangja mint amikor szélvihar van :) Kiderült, hogy megrepedt az a gumi cső, amin keresztül szívja a levegőt a motor.
Elég drága mulatság ez az alkatrész, mondván, hogy nagy nyomásnak kell ellenállnia és csak gyáriban létezik. Az enyémnek azért sikerült megrepednie.


Szegeden egy Toyota márkakereskedéstől vásároltuk meg az autót. A döntésünket Satti nagylelkű segítsége és szakvéleménye miatt hoztuk meg, neki ezúton is köszönöm mégegyszer! :-)
Mit is mondhatnék róla így bevezetőnek? Gyönyörű állapotban van, de még nem volt időm lemosni és kitakarítani. Egy orvosé volt, 20 ezerig vezetett szervizkönyvvel és most 40 ezer km van benne. A leges legutolsó 1.6 TS Special Edition változat, van bennw automata klíma, 120 lovas, piros, tehát pont olyan amilyet szerettem volna. Riasztót majd kellene bele azért rakatni.
Viszonylag hamar összeszoktunk a 160 kilométeres autópályázós hazaúton, bár 140 fölé nem vittem még. A váltó hátramenetével még barátkoznom kell, mert ha nem elég technikásan rakom be, akkor reccsen egyet. Egyetlen csúnyaság van az autón, belülre a tulaj felszerelt egy ablakra tapasztható hőmérőt, ami a kinti és a benti hőmérsékletet is méri. A kiiktatásához még a kábelét is le kell valahogy szerelnem, ami sajnos bekúszik a műszerfal alá.
Egyelőre ennyit tudok mondani. Budapesten használom, tehát nagyon vigyáznom kell az utakkal. Szerencsére tudom kímélni, mert itt a környéken mostanában aszfaltozták újra az utcákat, szóval minden adott egy hosszantartó közös szerelemhez ;-)