Blog

>> SzervizStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-26

A kocsi vásárlása után (2004 tavasz) 1-2 héttel kiderült, hogy vez.mód -ot kell cserélni. Akkor még csak az Index-es Alfa Romeo topik létezett, onnan okosodtam ki. :)
Elvittem a gépet egy nagynevű Alfa szervizbe. Pénzem nem sok volt (közvetlen autóvásárlás után), így megkértem a szakit, hogy csak a vez.mód-al törödjön. Tudom, hogy ilyenkor teljes vezérlést illik cserélni, de tényleg nem volt rá zsé. Asszem másnapra kész is lett a gép 70e Ft volt a számla. A vez.mód-on kívül csak egy első tompított izzót cseréltek (ezt is kértem mikor vittem a kocsit). Fizettem, semmi hozzásfűznivalójuk nem volt a kocsi állapotához.

Rá kb. 1 évre (10e Km-el később,2005 tavasz), újra elvittem hozzájuk 120e km-es szervízre. Megnézték megcsinálták amit kell (apróságok, olajcsere, fékbetét, stb.) a számla nem volt vészes (pontosan nem emlékszem).

Szintén egy év mulva (2006 tavasz), lett némi pénzem amit a kocsi állagmegőrzésére kívántam költeni. Gondoltam kipróbálom a sokak által jogosan favorizált Kulcs-i Piri Mestert. Bejelentkeztem, elmodtam hogy át kéne nézni a gépet, meg elképzelhető egy vezérlés csere is. Mikor megérkeztem munkához láttak, pillanatok alatt kiderült, hogy a vezérlés (a vez-mód-on kívül) még gyári (kb. 130e km-el). A szíjak a végüket járták, a feszítők szintén. Nem igazán értem miért nem szólt az előbb említett "nagynevű szervíz" erről. A vez.mód cserekor látniuk kellett!!! Na mindegy, Piri megnézte a vez.mód-ot is. Olyan régi típusú példány került bele a "nagynevű szervíz"-ben, amit nem lehet felújító készlettel javítani. Ennek ellenére a Mester egy erősebb rugóval még meg tudta növelni az élettartamát. Meséltem neki a vezmód cserém előző költségét, jót nevetett :" Így könnyű meggazdagodni!"

Idén (2007-ben) újra voltam a Mesternél, lassan cserés lesz a vez.mód-om. Természetesen nála fogom csináltatni, az ajánlat kb. 50e Ft... Ja és az újabb, felújítható változat kerül majd bele..

A képeken látható a vezműszíj állapota. A feliratok 100e km-nél kezdenek eltünni róla, ez már ezen a fézison is rég túl van... A második kép a hosszbordás szíj állapotát mutatja...

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-05-25

Hazafelé nem hagyhattuk ki a garamszentbenedeki apátságot,amely meglehetősen idős:932 éves idén.Úgyhogy megtekintettük.Jól mutatott az Alfa háttereként.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-05-25

A városban egyébként rengeteg látnivaló van,sajnos sok az elhanyagolt épület de így is lenyűgözött a város .A sok látnivaló után egy csodálatos szerpentinen ereszkedtünk lefelé ami kizárólag hajtűkanyarokból állt.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-05-25

Ma annyira szép nap volt,hogy nem tudtam ellenállni magamnak,úgyhogy felkerekedtünk a barátnőmmel,hogy felkeressük a festői Selmecbánya városát.Szépen lemostam az autót és nekivágtunk.A selmeci hegységben persze elkapott egy zivatar,úgyhogy a múlté lett a csillogó Alfa.Viszont akkor is megérte megnézni ezt a gyönyörű várost.Este sör és pizza társaságában felidéztük a látottakat.

>> Egyébsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-05-25

2007.05.23-án hoztam el. Máig óráim teltek el a következőkben: gyönyörködés és értelmes nyelvű kézikönyv keresése. Sajna kézikönyv tekintetben eléggé elkeseredtem. Nem tudjátok a km nullázó mellett a "hangerőszabályzó" jelű gomb mit tud? ahh.. Alig várom, hogy a nővérem elé kimennyek vele az állomásra :) még nem tudja...
Még a barátnőmet sem szállítgattam vele keresztül kassul, mert mind2en csúnyán lebetegedtünk.. :(

 
>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-25

2007.04.08-án meglepett az autó, mert egy kuplungolásnál egyszer csak hallottam egy reccsenést, majd a következő benyomás után bent is maradt a pedál. Szerencsére 1-ből 2-be húzásnál történt ez 20 km/h körül. És volt olyan mázlim, hogy pont mielőtt hazaérkeztem volna és így szépen be tudtam csorogni.
A diagnózis: a pedált az alsó kuplungmunkahengerrel egy amolyan gömbcsuklóhoz hasonéó izé tartja össze. Ebben a gumi kikopott és így szét tudott csúszni a "kötés" Nem tudom, hogy más autókban is így van-e megoldva a dolog, de ez egy nagyon hülye konstrukció. Na mindegy. Kihívtam az autóklubot (mikre nem jó, ha az ember MAK tag :) ). A szerelő meg tudta ideiglenesen csinálni, amivel már eljutottam a szerelőig. És mivel úgyis olajat is kellett cserélni azt is megejtettük. 40e lett a mulatság olaj- levegő és pollenszűrővel együtt. Az olajat én vittem. Természetesen Selenia WRD került bele :)

>> EgyébFePe // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2007-05-25

Ez úton is szeretném megköszönni mindenkinek ezt a sok jókívánságot! Nagyon jól esik hogy nem is ismertek és ilyen barátságosan viszonyultok hozzám. Bár ez értehető hiszen ALFA fan-ok vagyunk. De akkor is baromi jó egy ilyen csapatba tartozni és köszi a sok lehetőséget amit nyújtani tudtok meg a sok segítséget amit felajánlotok. Szerintem ki is fogok használni ezek közül jó sokat de remélem sok dolog lesz amiben segíthetek én is. Megpóbálok maximális tagja lenni ennek a csapatnak el fogok járni talikra hogy mindenkit és mindenki verdáját megismerjem... Alig várom már. Szóval mégegyszer köszi! És csak így tovább!!!

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2007-05-25

Tök jó... egy másik nagyra tartott helyi service szerint:
-Áááá, még sokáig jók a fékeid....
Másik helyen:
-Hát első tárcsák kivállasodva,pofák elkopva, 1/3 résznyi vastagságúak....
Még jó hogy van cash még... Megvéve 22k (két tárcsa+fékpofák)

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2007-05-25

2007.05.17
A helyi oroszlános service ingyen vizsgálatát kihasználva az alábbi hibák kerültek elő:
-hátsó lengéscsillapítók kuka
-bal első alsó trapézkar kuka
-hátsó lengőkar csapágy lötyög
Árajánlat kérés.....egyik helyen 80k (50k anyag:)))+ 30k munkadíj) Na mondom jólvan....Pavi cartárs segítségével megvettem 29k érta cuccokat....Már csak szerelőt keresek....

 
>> SzervizBeryq4 // Alfa 155 Q4 // 2007-05-25

2007.05. Kicseréltük a turbót a gyárira(THX ARQ4),vízpumpa,direkt szűrő csere. Ismét Bélussal,ami nem ment abban szabad kezet adtam Kerepesi Janinak.