Blog
2005 késő ősz 4db Téli papucs vasfelnire Kleber gyári méretben 185/60 R14 (~40.000Ft)
2006/01/29 Kiszúrták a bal első kerekemet
2006/02/04 Sikerült beszerezni egy ugyan olyan mintájú gumit (12.500Ft)
Első olajcsere 2005/09/03 - 66.959Km
Agip Szintetikus olaj 10W40 + Olajszűrő, légszűrő
Hosszas vívodás után sikerült hozzájutnom a gyönyörűséghez. A győri Rieglernél vásároltam, és hagytam ott náluk cserébe a fekete 147-est és némi készpénzt.:)))

80.000k szervíz után ami 79k nál sikerült :) a vezmód javítószett vagy nem volt jó vagy nem lett megfelelően belepakolva mert az eddigi dizeles hangzást indításkori IFA zörgés váltotta fel :) Úgyhogy Vezmódcserére szántam el magam. Beszereztem a vezmódot a Fiat nál volt 39k más állítólag olcsóbb helyeken 50k körüli összegekkel riogattak. Pesten lett volna olcsóbban is, de úgy volt, hogy gyöngyösön lesz szervizelve botiga mesternél, de annyira tele voltak melóval, hogy majdnem 1 hónapot kelett volna rá várnom. Így Elvittem Pestre a DCS hez. Itt bekerült az új vezmód, új vezérműszíj, új feszítő görgők, sajna új csapágy is kelett + olaj (selenia 20K) , olajszűrő, szelepfedél tömítés. Ez pedig 78k -ba fájt :) Nem volt olcsó de gyorsan és jól dolgoztak... Azóta legalább tudom hogy mi van az autóban :)
81200km
Elmentem motordiagnosztikára (Gyöngyös Fiat). Hidegen erőtlennek éreztem az autót. Előtte cseréltem légszűrőt is, mert sok volt már benne :) A diagnosztikán nem találtak semmit, csak az autóról kérdezgettek ott hogy milyen, mert tetszik nekik :) A légszűrő 2.200 volt a Diagnosztika 3.640 volt. (Annó még nem tudtam, hogy valszleg az LMM gyengélkedik, ez azóta is megvan lassan tisztítani kell vagy cserélni :( BOSCH )
Közeledett a 80.000k szervíz és a kuplung munkahengeremből csordogált az olaj. Egyik esős este furán fogott a kuplung szóval úgy döntöttem nem várunk tovább. Sikerült beszerezni a csere alkatrészt 6.690Ft (után gyártott). Majd megejtettük az előlre hozott szervízet (Gyöngyös botigta mester :) ) egy füst alatt ez is ki lett cserélve. Tehát kuplung munkahenger csere, 4 főgyertya csere (azthiszem BOSCH, tudom tudom :) ), égszíj csere, szelepfedél tömítés csere, vezmód javítószett (sajnos nem élt sokáig), termosztát csek, mert nem voltam/vagyok megelégedve a hőmérséklettel pedig új. A szervíz borra valóval együtt 30k volt.
Néha sajnos sokat áll az autó annak ellenére hogy megy bele a Km rendesen :) Szóval a nyári gumik elég rendesen ütöttek 100 nál már rázott a kormány, mintha hullámos lenne az út. Kerék centírozás nem sokat segített. Egy másik helyen szemfüles szakik észre vették, hogy nem is a súlyozással van a probléma, hanem a gumi deformálódott picit az ácsorgás miatt. leszedték a gumikat elforgatták, majd visszarakták, újra kicentírozták. Persze a deformálódást nem tudták megszüntetni maradéktalanul, de sokkal jobb lett már 130 nál sem ráz úgy mint előtte 100 nál. Ennél többel úgy sem megyünk :D Nem volt olcsó de izzadtak rendesen hogyan lenne a legjobb, így megérte borravalóval együtt...
Elérkezett a pillanat - 90.990Km
Selenia 20K, Levegőszűrő, Pollenszűrő, Olajszűrő, futómű és fék ellenőrzés. Minden ok.
Powered By DCS :)
Vásárláskor is látszódott rajta jónéhány kőfelverődés, egy helyen a motorháztető bal sarkában a festék is megkopott, picit rozsdásodott, illetve úgy az egész autó kifakult kicsit. Egy szó mint száz 2006/08/21 -én elvittem festőhöz aki felpolírozta és kijavította az apró hibákat. A kőfelverődésekkel nem lehet mit csinálni azóta is szaporodnak, de sokkal szebb lett az autó olyan mintha új lenne a festése :)
2005-2006 -os tél elég rendesen megette a kipufogó dobomat, azért is érdekes mert tél elején egy rozsda folt sem volt a dob külső burkolatán. Tél vége felé már csak a szentlélek tartotta a külső borítást. Aztán kora tavasszal Pesten az egyik oldalon megadta magát a fém a rozsdának és karistolta az aszfaltot. Ezt mehanikusan leszedtem majd így jártam vele egy darabig. A gyári kipufogó egyébként is úgy néz ki mint egy rúd parasztkolbász, szóval nem a legszebb ha szabad finoman fogalmaznom :) Jano-Dob nál felrakattam egy általuk gyártott halk dobot + egy félig ovál króm véget. Lehetett volna olcsóbban is, de azok mind hangosak. Egy hosszú úton nehéz elviselni a kipufogó hangos "kiabálását" :) Ez kellemesen mély és halk is lett. Egy év elteltével hangosabb lett és mélyebb de most sem zavaró szép hangja van szeretem :)


