Blog
Tegnap hazahoztam a kocsit a kasztnistól. Április eleje óta volt nála, komplett küszöb- és hátsó sárvédőív csere, illetve a betöltő körüli ív cseréje volt. Meg persze a szokásos youngtimer (lassan oldtimer) betegségek: itt-ott apróbb-nagyobb rohadások foltozása.
A sárvédőívek cseréjénél legalább a mester permezővel csinálta a javítást, így talán kevesebb gitt kell a kocsira. (Előző tulaj alatt már lett cserélve, és most a bontásnál látszódott, hogy a lemezen volt 2 mm-es is a tapasz...)
Nekem most az alábbi munkáim vannak hátra: alváz- és üregvédelem, takarítás (kicsit poros belül a gép), gittelés és festés.
Ma az alvázvédővel pepecseltem, sajnos csak ecsetelős van itthon. A csomagtartót teljesen kikentem , illetve levettem a vonóhorgot és a hátsó lököst. Alattuk-mögöttük a kasztnit kentem át. Ja, meg a küszöböt is, ott ahol később a műanyag védőelem fogja takarni. A gitteléssel is haladtam, túl vagyok két gitt rétegen és csiszolásukon. Csiszolás után horgany spray-t fújtem fel, ezzel ellenőriztem, hogy látszódik-e az illesztés. (még látszott)
Amíg az alvázvédő (bitumenes) és a gitt záradt, addig a donorból kimentett bajuszkapcsolókat rakosgattam be. (tegnap a hazaúton nem is tudtam indexelni egyik irányba sem)




Pioneer mélynyomó, és egy Blaupunkt erölködő társaságában készült a láda, + kapott egy neont, ami a csomagtér világítást biztosítja. A láda hátulja üvegszálas gitt, az illeszkedés miatt, és hogy a lehető legkisseb helyet foglalja el a csomagtérből. A láda többi része 18mm farost lemez, a kárpitozás ugyan még nem tökéletes, de majd alakul...




Erről sokat nem tudok írni. Csillog villog. :-)
(Reggelre leszarta egy madár, de már letakarítva az is)

Egyik helyzetjelzőm sem világított, így most neki álltam kicserélni őket. Az első meglepetés az volt, hogy 1000 Ft darabja, a másik pedig az volt, hogy valószínüleg már cserélték őket az autóban és le van mindkettő foglalaton törve a kis fülecske, amit meg lehet fogni ahhoz, hogy kivegyem a foglalatot. Így kicsit nehezebb és anyázósabb volt a műtét, de végül sikerült :)
Az autó megvételekor már tudtam, hogy a futóművét megették a Bp-i utak. Kiderült aztán, hogy a féktárcsák is kopottak már, úgyhogy nem odáztam tovább a dolgot, megcsináltattam amit csak tudtam. Így tehát első alsó lengőkarok újak kerültek bele, a felső lengőkarokat pedig újra szilentezték. A 2 Z kar is ki lett cserélve. Kapott Új Ferrodo féktárcsákat is az autó és Textar? betéteket + a kézifék kötelet is cseréltettem. A stab rúd egyelőre kimaradt, de lassan ő is következni fog.
Elérkezett az idő, hogy a gyári pajzson is alakítsak valamit ... És mivel a krómcsíkok amik a 159-est is úgy feldobják, felkerültek az én pajzsomra is.
Könnyebb meló volt, mint gondoltam!
És tényleg sokat emel az autó szépségi indexén!


Folytatva a sort :
- Váltógomb - pici, ami illik a kis joystickra, hisz ez ugye Selespeed ! :)
- Ajtózárgomb
- Tűzoltó palack (3,5 Kg) lecsavarozva a csomi oldalába
- Életmentő csomag - a tépőzár megtoldva
- Csomagtér műanyag (kuka) szürke borításának kiszerelése, feketére festése




Volt egy kis szabadidőm, így azt - természetesen - az autómra is áldoztam! :-)
Bégre elintéztem, hogy azok a dolgok, amik még úgy nem tetszettek, szebb formát öltsenek.
- Kézifékkar borítás gyáriról carbon lookra
- Váltógomb csere, gyári bőrösről carbon look
Típikus ilyen volt ... ilyen lett beszámoló :)




Csütörtökön ellvittük a szervízbe a kicsikét és a doki az monta hogy már szerdán lehet hajtani :-)
Bevásároltam néhány dolgot az autómosáshoz. Egy flakon autósampon, szivacs, és Vileda. Holnap nagymosás lesz. :-)