Blog

Egyre elkeseredettebb vagyok.
Egy újabb szigorítást tettem a paraméterek közé: legyen faceliftes az a 147, mégiscsak hívogatóbb, továbbá 5 ajtós, mert a 3 ajtós ajtaját elég nehéz rángatni. Lemondtam arról, hogy itthon üzembe helyezett példányt találjak, valamit kitoltam 1.2M-ra a limitet, pár találattal szűkűlt és bővült a találati lista.
Regisztráltam az alfaamore.hu-ra is, egyrészt, mert javasolta az egyik eladó, másrészt látom, hogy itt elkötelezett alfások egymást támogatva élnek együtt szívük választott(ALFÁ)jával. Hol máshol találnék megnyugtató választ a kérdéseimre?

 

Pesti dolgom végeztével elugrok a kereskedőhöz, az autó még mindig ott.
Bár azt mondta, kívülről lepucoltatja, egy hét alatt nem sikerült abszolválni. Egyelőre nem szép látvány. Flegma, nem kifejezetten eladásra termett pali volt.
Körbenézzük, egy kollégám elkísért, segített ő is a válogatásban.
Egypár gondot észrevettem, dehát egy 13 éves és 600e Ft-ba kerülő autótól mit várjunk? Kollégám szerint korának megfelelő állapotban volt, nem lehet hibátlanságot várni ilyen gyártási évvel. 3 ajtós egyébként.
Menjünk próbakört! A kereskedő kivitt egy régen elhagyott parkolóba, ahol remekül lehetett tesztelni, hogy a futómű kopog. Egyenes szakasz, 60-ig sikerül felgyorsulni és vége is.
Laikusként nagyjából 15 problémát számoltam össze az autón, ami úgy volt hirdetve a HAHU-n, hogy "Kiváló" állapotú. A kereskedő hozzáállása szintén elkeserítő volt.
Rövid eszmecsere és mérlegelés után elvetettem. Kár volt az időért is.

 

Régóta nem jött már értesítés új Alfa hirdetésről, párat a parkolóba tettem már a HAHU-n, de vagy távol van, vagy külföldről behozott, vagy elhanyagolt.
Beesett egy ígéretes, 600e Ft-ért. Meglepően olcsó, vajon mit tud? A szokásos dolgoknak utánajártam, megkérdeztem a kereskedőt, szervizt, márkaszervizt. Minden klappol.
Az autó elvileg a kereskedő unokaöccséé, segít neki az eladásban. A szerviz, ahova mindig hordták megerősít: a kereskedővel pajtások, a rokonnak sokszor segítettek rendbetenni, javítani a felmerülő problémákat az autóval. Futómű készre van kalapálva, jelenleg nincs ismert hibája az autónak. Kereskedőtől meg azt az infót kapom, hogy sajnos a futómű kopog. Azt mondja, megcsináltatja, ha akarom.
Az autó helye Budapest, egy gyárnegyed közepén autókereskedők egymás hegyén-hátán.
Úgyis lesz dolgom Pesten a jövő héten, hát majd megnézem.

Az autó tulajdonosa egy nagyon értelmes hölgy, fiatal, határozott.
Kért egy kis türelmet a vasárnapi időpont fixálására, mert családi program ígérkezett (neki is), szóval most visszahívott, hogy elmondja, a család lebeszélte az autó eladásáról.

... óriási. Nullára sebez.

Az autó a leírt állapotban van, tuti vétel, 1M Ft és egy halom karbantartáson már átesett, mi kell még? Felhívom én is, hogy vasárnap megejthetnénk egy találkozót, ahol én is megnézem a 147-est. Bordó bőr belsőt mondtam már? Nekem mondjuk annyira nem számít, elvagyok a szövettel is, talán kevesebb vele a probléma. Dehát nem ez fog engem visszatartani a tuti vételtől!

... amikor is beesik egy másik, de nem faceliftes Alfa Budapestről, magánszemélytől. Bordó bőr belső, 5 ajtó, minden szervizelésről megvan a számla, vezérlés, gyertyák most cserélve, hölgy tulajdonos, három éve hajtja munkába.
Egyelőre hagyjuk a Pécsit, mert Péternek Pesten van dolga, meg is tudja nézni. A tulaj érdi, naponta jár fel.

Az első értékelhető találat egy hét óta, csudaszép Alfa 147, világosszürke, de 3 ajtós. Nem gondoltam, hogy ez probléma lenne. 250 km-re van. Első néhány autónál Péter segít a leinformálásban, jobban tudja, hogy mire kell rákérdezni és kinél, később kiokosított engem is.
Már terveztük is, hogy indulunk - levinne, szakértene, megnéznénk, amikor is ...

 

Péter - akinek a szavára nagyon sokat adok - útbaigazított a vásárlással kapcsolatban.
- kerüljük a külföldről behozott autókat (ha lehet)
- ellenőrizzünk minden adatot
- a szervizkönyvet elég jól hamisítják, a nyilvántartás sem mindig megbízható (most vett egy Fiatot)
- nem mindegy milyen gumik milyen állapotban vannak
- főbb karbantartásokra mindenképpen kérdezzek rá
- próbakör és szerviz átvizsgálás ne maradjon ki
- KEKKH nyilvántartóban 600 Ft-ért megmondják az elmúlt 5 év km óra állásait
A hétfői 147-estől már el is ment a kedvem...

Megnéztem, csudálatos, 17"-es felnik, kívülről tip-top, meglehetősen magával ragadó.
Kicsit jobban megnézve azért feltűnik ez-az:
- szétpadkázott felnik (mind a 4)
- itt-ott horpadás
- belülről minden kezelőszerv kopottas
- nem faceliftes (ekkor még nem nagyon tudtam, hogy ez mit jelent)
Mivel nem értek az autókhoz, hoznék magammal valakit, aki jobban szemügyre venné, mielőtt mellényúlok.

Szerencsére megvan a módszerem arra, hogy egy HAHU hirdetésről 5 perccel a feladása után értesüljek (az Astrát is így vettem), beizzítottam hát, nem akarok lemaradni semmiről. Hoppá és már jött is egy találat, ráadásul helyben van egy kereskedőnél, 147-es.
Leegyeztettem az időpontot, hétfőn megyek megnézni.