Blog

Helyzetjelentések

Giulietta mint útitárs: A kirándulások története:
2015
2016


Giulietta története a kirándulások nélkül:
2015
2016

 

2db homokszórt-szinterezett első rugótányér
2db hátsó Spica lengéscsillapító
2db Gates vezérszíj
2db alsó gömbfej
Fűtőradiátor

 
>> Szervizmeidl // Alfa 33 1.3 VL // 2016-08-29

Volt az autó ismét Pusztaszabolcson:
- 2 első lengéscsillapító cserélve
- karburátor pillangók cserélve
- egy darab hűtőcső cserélve.

 

Tegnap a navit használva feltűnt, hogy nem kap töltést. A három hónapja vett töltőm hagyta el magát. A vége esett szét, a végéről leesett a biztosító fémgyűrű, kiesett a csatlakozó rugós pöcke, meg a biztosíték. Természetesen a szivargyújtóba, ahol zárlatot csinált. Egyik része az ülések mellé potyogott be, az aprólék meg szivargyújtó alsó résein a középkonzolba.
Mára maradt a megoldás.
A használatit tanulmányozva az aljazat biztosítéka a motortérben van. (Az ülésfűtésé meg a csomagtartóban, a fene érti az olaszokat - part 1.)
Csere és lám működik minden. Bár furcsa volt, hogy a könyv szerint 15A-os biztinek kellene lennie, de 20-as volt benne. (A fene érti az olaszokat - part 2.)

A motortérben kutakodva meglett egy zörgés forrása is. A motortakaró első felén lévő alu lemez zörgött, mert lötyögött a helyén. A füleket megszorítva helyreállt a rend.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.

Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin

Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)

Km óra állás: 279.416