Blog

Pár hete beszereztünk egy megfelelő színkódú csomagtérajtót Tatáról. Ma megtörtént az átszerelés. Először letakarítottuk az új szerzeményt, aztán leszedtük a régi rozsdásat, vezetékek kifűz (nem vágtunk), fel az újat, vezetékek befűz. Csodaszép lett! :)

 

Nem nyílt, nem indult.. Épp a nászutunkat töltöttük a horvátoknál, amikor Alfi kifejezte egy új akksi iránti igényét. Szerencsére találtunk kint a közelben akksi boltot, ahol 440 kunáért megvettük az új akksit - kicsivel erősebbet, könnyebben indulót..

 

...és a 295. napon eléré a 33.333 km-t a számláló :-)

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-09-11

A fent említett kábelköteget sikerült egy svájci 156-osból kibontani tökéletes állapotban :)

>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-09-18

Ma meg lett tisztítva a map szenzor. Volt rajt egy kis korom.
Ami változást észrevettem eddig, hogy váltások között nem zuhan vissza a fordulatszám, mint előtte. Hosszabb úton majd jobban meg tudom figyelni.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-18

Hosszas egyeztetés után a 4 jóbarát el határozta, hogy újra találkoznak.
Kazes, Csongi, Jorjie és jómagam. Ismét el látogattunk Téténybe Kazes barátunkhoz egy kis kerti partyval egybe kötött szervízre. Mivel mostanában rendetlenkedett a túrbóm meg kértem a fiúkat legyenek segítségemre ennek orvosolásában.
Szombat reggel a csapat nyagyja már korán reggel össze gyűlt az érdi piacon, hogy pár lángos és némi sör mellett el kezdjék a napot. Jómagam sajnos nem lehettem ott mivel itthoni reggeli teendőim sajnos nem engedték, így sajnos csak 10 óra után értem oda. Bár a fiúk még a piacról tartottak haza fele mikorra oda értem, de meg vártam őket.
A nagy örömben és üdvözlésben gyorsan leszaladt pár gyümölcs párlat.
Ezután neki álltunk a munkának. mivel még nem csináltunk még ilyet sokszor kellett megállni egy kis tanácskozásra. ilyenkor valahogyan mindig a kezünkbe került egy-egy üveg finom csiki sör :-)
A sok pihenőt látván Jorjie úgy itélte meg, hogy a csapat fáradt, így aztán magára vette a nemes feladatot, hogy levegye a terhet rólunk és el ment, hogy kipihenje azt :-D bár ez a hétvége folyamán sokszor előfordult még....
mindeközben Kazes neki látott hogy el készítse a csapat éhségét elmulasztó bográcsban készült szalonnás, tojásos lecsónak ami elkészültével el is fogyasztódott és nagyon ízletes lett :-D
nagy nagy munka és szenvedés után végre csak le került az a túrbócska. Gyorsan neki is álltam a tisztításnak. Vettem egy flakon Winns Turbo Cleanert ami nagyon hatásos szer a megbontás nélküli turbó tisztításnak. Mivel közben ránk esteledett és az eső is el kezdett esni úgy határozott a csapat, hogy ideje befejezni a munkát és átadni magunkat a beszélgetés és üditőzés élményének.
Elpakoltuk a szerszámokat el raktuk aludni az autót és az est hátralévő részében élveztük egymás társaságát. Sajnos Csonginak és kedves Feleségének haza kellett menniük amit nagyon sajnáltunk.
Másnap kora reggel a csapat újra neki látott a munkának. A reggeli teendők elvégaztével Jorjie úgy határozott, hogy a még kicsit álmos és fáradt csapat helyett megint magára vállalja a nemes és nehéz feladatot, hogy kipihenje a fáradságot :-D
Így hát Kazes barátommal neki álltunk, hogy össze szereljük a paripár. Első körben minden egyes darabot át/el mostam benzinben. Turbó, csavarok, alátétek, takaró lemez és kitudja még mennyi mindent........
Délben aztán Jorjie is el hagyta a helyszínt mert hívta őt a munka :-( elköszöntünk egymástó és útnak eresztettük.
Folytatódjon a munka.....
Sajnos nem ment minden olyan jól ahogy terveztük. A turbónyomás szabályzó szelep egyik kis része ugyanis megadta magát és el tört. Kazes próbálta meg menteni és úgy tűnt sikerül is neki ám a beszerelésnél sajnos végleg meg adta magát :-(
miután minden a helyére került és végeztünk mi is el köszöntünk egymástól és óvatosan nyugdíjas tempóban elindultunk hazafelé. Az autó érezhetően jobb volt, szebb lett a hangja és bár nem tudtam rendes kipróbálni mégis érezhető volt a változás rajta.

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Egy újabb remek és nagyszerű találkozón vehettem részt. Csodás hangulat, remek barátok... Így jellemezném a II. T.C találkozót.
legközelebb nálam talizunk barátaim ;-)

KM: 280.511

Mióta megvan a gép kb 1 hónap alatt beleszaladt 2.000 km, hiba nélkül teszi a dolgát. Szerintem jövő hónapban beiktatok egy vezérléscserét, elméletileg 40.000 van benne de biztos ami biztos.

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-09-18

Mióta megvolt az autó, a vezetőoldali ajtóemelő gomboknál az anyósoldali gombja nyomin állt és ellen kellett tartani, hogy működjön. Múlt héten neki álltam, hogy felfedjem a titkát. Sajnos, amint alányúltam a fedélnek és elkezdtem kihúzni, az egész kapcsolóház háromba szétbomlott és mint utólag kiderült, kis szürke és fehér műanyag tűk tűntek el a kárpit mélyén (lásd 1-es képet).
De a leges-legrosszabb, ami történhetett, hogy a kapcsoló nélkül nem működött egyik elektromos ablak sem, a csomagtérajtó nyitása sem (nincs benne kulcs), de a végső átok, hogy az autót megtankolni sem lehetett, mert nem nyitott az elektromos tanksapka, a biztosító piros madzag meg ugye a csomagtartóban van, ami szintén nem nyitható... Az elég hülyén nézett volna ki a kútnál, hogy előre hajtom az első üléseket, majd a hátsókat is, aztán bemászok a kalaptartó alatt a csomagtérbe, hogy kinyissam a tanksapkát :D

Neki vetemedtem, mit lehet tenni. Találtam egy szláv nyelvű videót a Youtube-on, amiben az ember huzalszeggel pótolta őket és neki működött. :) Nem szívesen szerettem volna lebontani a kárpitot, biztos, ami biztos alapon a helyi barkácsboltban vásároltam 15 db huzalszeget, aminek 1,2 mm volt a szár vastagsága, a műanyagé pedig egy tizeddel kevesebb,de olyan nem volt. Kemény 15 Ft-ot kértek értük :)

Végül ma mégis lebontottam az ajtókárpitot, felvittem,(2. kép) elkezdtem forgatni és az illesztések közt, a résekből ki is nyertem 4 db szürke, hosszú tűt a tükörállításhoz, valamint 3 db pici fehéret a 4-ből, az ablakokhoz. 1 db tehát hiányzott, azért állt csálén a gomb! Lemértem a méretet, barkács fűrésszel méretre vágtam (3. kép), összeraktam (4. kép) és lőn csoda, minden működik, mint új korában (5. kép)
Összesen tehát 15 magyar Forintból sikerült újra működésre bírnom. Egy új utángyártott kapcsoló kompletten, kedvezmény nélkül 80 ezer a Bárdinál. Használt, agyon kopott bontott sem lehet olcsó. Ha valaki ügyesebb ezermester, akár egy Forintból is megoldotta volna, egy szeg méretre vágásával, nekem harmadszorra sikerült!
Most megint működik, mehetek tankolni, autót mosni!

>> EgyébGtv6fan // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.5 // 2016-09-18

Sziasztok!
A legkedvesebb Szülinapi ajándék bárki számára értem ezalatt az Alfás társadalmat de főként azokat akik már újítottak fel autókat és átmentek ennek gyötrelmein ! De ha valami elkészült és végre rongyolhattak egyet munkájuk gyümölcsével akkor abban az érzésben minden rossz ami addig volt az elmúlt gyorsan!

Üdv.......

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2016-09-29

Elkészült a mélynyomó komplett restaurálása,és a 156 csomagtartójához szabott méretű 40 literes zárt láda.Mivel reflexben 120 liter lett volna az igény így megelégedtem egy kisebb zárttal.A műveletekért köszönet Vas Szabolcsnak és Sebestyén Jánosnak a közvetítésért és a rendszerhangolásért.
Elkészült az alfásított hangszórórács is.