Blog
Alapvetően régóta zavar, hogy bizonyos körülmények között az alig látható és a nagyobb pamacs közötti füsteregetésre képes a gép. Manky sokat javított az alapfelálláson, de mégiscsak egy más által megírt programot reszelt. Így megkérdeztem tőle, hogy lehetséges-e, elegendően erős, de füstmentes autót kihozni a gyárilag 210 lovas, DPF-mentes 2.4-ből. Azt mondta lehetséges, de offoljuk az EGR-t. Ezt megtette Élő Lajos pénteken, majd vasárnap délutánra lebeszéltem Mankyval a tuningolást. Első körben küldött egy alap progit, DPF, EGR és lapátok kiiktatásával. Evvel minden rendben volt, látható füst nélkül, de jelentősen gyengébben. Azután jött pár kör, a megírt program és a végleges között. Most alapvetően füstmentes, majd még jobban letesztelem, de tükörből nem látható semmilyen körülmények között. (Próbáltam azokat, amikre emlékeztem.) Az erő is megmaradt érzetre, még majd lemérem. Aztán meglátjuk kell-e még reszelni. Magasabb fordulaton lehet még kicsit okosítani, de így is a számítások szerint közel 500Nm gyepálja a hajtásláncot. Eddig nagyon tetszik az eredmény. A feltöltést és a diagot én végeztem, aztán megpróbáltam elmondani a mesternek, Manky adta a szakértelmet.
A kasznizás kezdetekor kibeleztem a belteret és mivel több részletben készült a lakatos munka, így csak az üléseket dobáltam vissza a használhatóság kedvéért. A munkálatok befejeződtek a kocsiszekrényben, így már minden vissza költözhetett, az időközben kimosott padlókárpittal együtt. Jó volt vele a próba út... halkabb is lett. :)


A fóliázás miatt szélvédőt cseréltettem, ahogy az előző blogbejegyzésben részletesen kifejtettem. Mivel az eddigi lapátok teljesítményével nem voltam teljesen megelégedve, csíkoztak - sőt, én úgy láttam, hogy enyhe karcolást is hagytak az üvegben - ezért mindenképp új lapátokat akartam az új üveg mellé, hogy azt nehogy tönkretegye.
Droberto barátom ajánlásával így a Bosch Aerotwin mellett döntöttem. Roberto még a nagy kedvezményt is elintézte az Unix-nál nekem, így a 450-es és az 575-ös lapát csak 3605, illetve 4118 Ft-ba került. A katalógus szám A084S. Nagy köszönet neki ezúton is.
Mindig is odavoltam a lefóliázott üvegű autókért. Na persze nem azokért, amelyek B oszloptól hátra vannak csak megcsinálva, még csak azt sem tartottam sosem esztétikusnak, ahol bevállalják az első ajtók üvegének fóliázását. Ez mindig is csak azt az érzést keltette bennem, mintha valakinek a sofőrje lenne a vezető, hátul doboz, elöl akvárium.
Nem, az igazi az, amikor teljesen körbe van fóliázva a gép, telibe a szélvédő is. Egy Alfánál nem is lehet másról szó, itt minden a vezetőről és az esztétikáról kell, hogy szóljon. Ja, hogy szabálytalan? Ahogy a közmondás tartja: A szépségért szenvedni kell ;]
Bár sokan próbáltak lebeszélni, soha meg sem fordult a fejemben, hogy máshogy csináljam. Megbüntet a rendőr? Levehetik a rendszámot? Nem megy át műszakin? Szóba jöhető kényelmetlenségek. Az eszméletlen jó kinézet és az egyediség megéri.
Llumar ATR 50 fólia ment körbe. A fentebb felsorolt okokból nem akartam megkockáztatni a 35-öst, de ez is nyújtja azt a látványt, amit vártam. Nem halálfekete, de pont elég sötét.
A művelet elég hosszú ideig elhúzódott. Az első szélvédő kivételével az üvegek július legvégén lettek lefóliázva. Otthagytam a kocsit, aztán rámcsörgött a fóliás (Szekszárd, Mihály Gábor), hogy nem csinálja meg a szélvédőt, mert nagyon sok rajta a kőfelverődés, túl nagy az esély, hogy összetörne az üveg a fólia applikálása közben. Ez eléggé elrontotta a kedvem, de tudtam, hogy amit egyszer elhatározok, annak úgy kell lennie. A megoldás: vennem kell egy új szélvédőt, azt lefóliázza a behelyezés előtt, aztán az üveges elintézi a többit. El is indítottam a folyamatot, de a nyári szabadságok meg saját külföldi utak miatt is végül több, mint egy hónappal az első lefóliázás után lett teljesen kész a kocsi. Az üvegek fóliázása a szélvédő nélkül 31 ezerbe került, a fóliázott szélvédő berakással, mindennel együtt 60 ezer. Ebből 13 ezer volt a fóliázása, 27 ezer az üveg, a többi az a keret, munkadíj, stb.
Az eredmény? Teljesen megérte! Nem tudom, hogy képeken mennyire jön át, hogy hogy néz ki, félek annyira azért nem. De eddig, aki élőben látta, mindenki el volt tőle ájulva. Az üveges is csak hüledezett, hogy ő még ilyet sosem látott és sosem csinált, hogy telibe fólázni a szélvédőt. De nagyon jól néz ki, csak nem tudja, hogy ki fogok-e este látni rajta :D Belülről egyébként egyáltalán nem érezni sötétnek, de majd éjszaka még ki kell próbálni. Szerintem sötétben sem lesz gond, de kíváncsi leszek.
Ui: A bal oldalról fényképezett képeken látszanak sajnos egy BMW-vel való találkozás nyomai.
Update: A hiba kijavítva.







néha minden ok nélkül leállt az autó, majd kis idő múlva elindult újra.
diagnosztika szerint ez a jeladó a hibás…gyors csere, azóta a jelenség nem jelentkezett ujra. köszönet a csepeli HArt autónak, a gyors segítségért
szokásos zörgő hangok jöttek előlről, ezért kicseréltem az alsó lengőkar összes szilentjét...
Egy ideje foltokat hagyott az autó maga után. Egy 12 órás műszak alatt egy tenyérnyi is összejött. Közben a műszaki lejárta is közeledett. Gondoltam, egy füst alatt letudjuk. Ma Várpalotán jártunk. Csöri mester megigazította a bűnös vízcsövet, aztán elvitte vizsgázni. Mármint autóval együtt. Csont nélkül átment. Mármint az autó.
Kilométeróra állása: 163 004
Végre ki lettek cserélve a vásárlás után "kötelező" alkatrészek. Megy néhány extra is. :-)
- Vezérműszíj+görgők+vízpumpa
- Balansz szíj+görgő
- Motorolaj (5W40 Mobil Super 3000)
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- Szelepdekli tömítés
- 2db első flexibilis fékcső
- 2db első, külső stabilizátor szilent
- 2db hátsó lengőkar szilent (ami a lengéscsillapító alsó felfogatásánál van) Ide poliuretán szilent került
- Váltóolaj (75W90 Castrol)
- Szervóolaj (Mobil ATF320 Dexrol III)
- Fagyálló hűtőfolyadék
Km állás: 103.140km


Újra nekiálltam, hogy bővítsem az eddig összegyűjtött hágókat. Elsősorban Németországban keresgéltem, mert Ausztriában, Olaszországban már nem nagyon van olyan, ami nincs a listán.
Első nekifutásra 39-et találtam, de még van, amit fel kell vennem:
0243 Riedbergpass 1 407 m
0299 Hirschbichl (Pass) 1 183 m
0316 Äulemer Kreuz 1 138 m
0321 Rohrmoossattel 1 120 m
0324 Ammersattel 1 118 m
0350 Thurner (St. Märgen) 1 030 m
0351 Spitzingsattel 1 129 m
0353 Sudelfeldpass 113 m
0354 Notschrei 1 120 m
0374 Wilhelmshöhe (Schonach) 975 m
0375 Alexanderschanze 971 m
0382 Seibelseckle 955,6 m
0383 Scharnitzpass 955 m
0389 Schwarzmiss 933 m
0391 Ruhestein 915 m
0393 Markbuchener Sattel 901 m
0394 Lochenpass 888 m
0402 Ruselabsatz 856 m
0405 Ecker Sattel 842 m
0408 Stich (Landesstraße 360) 830 m
0414 Fohrenbühl 786 m
0420 Kalteck (Bayerischer Wald) 750 m
0421 Freiersberg 740 m
0426 Hallthurm 693 m
0427 Rote Lache 690 m
0429 Höllpass 683 m
0432 Löcherbergwasen 656 m
0433 Wurmlohpass 652 m
0434 Büchereck 651 m
0436 Furtlepass 630 m
0437 Steinpass 615 m
0438 Gairenbuckel 595 m
0440 Käppele (Pass) 538 m
0441 Heidburg 520 m
0442 Schellenberger Turm 503 m
0445 Heidenberg (Odenwald) 461 m
0446 Gscheid (Schwarzwald) 454 m
0447 Schirndinger Pass 450 m
0451 Hanweiler Sattel 364 m
Az első szám a magasság szerint elfoglalt hely.
Összesen 452 magassági pont szerepel a listán, ebből eddig 55 volt meg.
Végül nem 5-én, hanem 6-án tudtam elhozni. Este 7-kor volt a randi, a papírmunka után pedig vettem még egy gyorstalpalót a tető kezeléséből. Feleségem is elkísért, és hála istennek ő is élvezte a hazautat, tehát legalizáltam a pénzkidobást :D A hazaút kb. 15km-volt a XIII. kerületből hazáig, amit a paripa gond nélkül teljesített :) Vezetve azt éreztem, otthon vagyok :) Bár még eléggé lóg a bele, így is érezni a hihetetlen pontos kormányzást, a remek futómű konstrukciót, illetve az életre való motort.