Blog
Mióta megvan a gép kb 1 hónap alatt beleszaladt 2.000 km, hiba nélkül teszi a dolgát. Szerintem jövő hónapban beiktatok egy vezérléscserét, elméletileg 40.000 van benne de biztos ami biztos.
Mióta megvolt az autó, a vezetőoldali ajtóemelő gomboknál az anyósoldali gombja nyomin állt és ellen kellett tartani, hogy működjön. Múlt héten neki álltam, hogy felfedjem a titkát. Sajnos, amint alányúltam a fedélnek és elkezdtem kihúzni, az egész kapcsolóház háromba szétbomlott és mint utólag kiderült, kis szürke és fehér műanyag tűk tűntek el a kárpit mélyén (lásd 1-es képet).
De a leges-legrosszabb, ami történhetett, hogy a kapcsoló nélkül nem működött egyik elektromos ablak sem, a csomagtérajtó nyitása sem (nincs benne kulcs), de a végső átok, hogy az autót megtankolni sem lehetett, mert nem nyitott az elektromos tanksapka, a biztosító piros madzag meg ugye a csomagtartóban van, ami szintén nem nyitható... Az elég hülyén nézett volna ki a kútnál, hogy előre hajtom az első üléseket, majd a hátsókat is, aztán bemászok a kalaptartó alatt a csomagtérbe, hogy kinyissam a tanksapkát :D
Neki vetemedtem, mit lehet tenni. Találtam egy szláv nyelvű videót a Youtube-on, amiben az ember huzalszeggel pótolta őket és neki működött. :) Nem szívesen szerettem volna lebontani a kárpitot, biztos, ami biztos alapon a helyi barkácsboltban vásároltam 15 db huzalszeget, aminek 1,2 mm volt a szár vastagsága, a műanyagé pedig egy tizeddel kevesebb,de olyan nem volt. Kemény 15 Ft-ot kértek értük :)
Végül ma mégis lebontottam az ajtókárpitot, felvittem,(2. kép) elkezdtem forgatni és az illesztések közt, a résekből ki is nyertem 4 db szürke, hosszú tűt a tükörállításhoz, valamint 3 db pici fehéret a 4-ből, az ablakokhoz. 1 db tehát hiányzott, azért állt csálén a gomb! Lemértem a méretet, barkács fűrésszel méretre vágtam (3. kép), összeraktam (4. kép) és lőn csoda, minden működik, mint új korában (5. kép)
Összesen tehát 15 magyar Forintból sikerült újra működésre bírnom. Egy új utángyártott kapcsoló kompletten, kedvezmény nélkül 80 ezer a Bárdinál. Használt, agyon kopott bontott sem lehet olcsó. Ha valaki ügyesebb ezermester, akár egy Forintból is megoldotta volna, egy szeg méretre vágásával, nekem harmadszorra sikerült!
Most megint működik, mehetek tankolni, autót mosni!





Sziasztok!
A legkedvesebb Szülinapi ajándék bárki számára értem ezalatt az Alfás társadalmat de főként azokat akik már újítottak fel autókat és átmentek ennek gyötrelmein ! De ha valami elkészült és végre rongyolhattak egyet munkájuk gyümölcsével akkor abban az érzésben minden rossz ami addig volt az elmúlt gyorsan!
Üdv.......





Elkészült a mélynyomó komplett restaurálása,és a 156 csomagtartójához szabott méretű 40 literes zárt láda.Mivel reflexben 120 liter lett volna az igény így megelégedtem egy kisebb zárttal.A műveletekért köszönet Vas Szabolcsnak és Sebestyén Jánosnak a közvetítésért és a rendszerhangolásért.
Elkészült az alfásított hangszórórács is.



Nem lenne valakinek 156-os SW 2005-öshöz légszűrőháza???Sajnos fogtam egy szarvast!!!
Sajnos kuplungom elkezdett csúszkálni ,de csak ha komolyan terheltem folyamatosan , KUL ra készülve , mondom erre az évre ennyi fejlesztés lesz nem csúszós kuplunggal megyek oda.
Stefan Zorst csinálta , egy kevlárt kapott a tárcsa és egy erősítést a szerkezet , elméletben meg mérve 600nm tud , majd elválik bejáratás után , 500km városi használat , az kb nálam 1500km , szépen bejáratom ,remélem jó lesz.
Kicsit puhább lett a kuplung benyomása , ugyan ott fog , szval nem változott semmi.
Garanciába cserélve lett a jobb hátsó kerékagy csapágy , most SKF-re.
Cserélni kellett a főtengely szimeringet , és féltengely szimeringet .
A javítást Erdő Ati barátom csinálta mint mindig , Szentbalázson.
km óra állás: 242.525


Mivel tervben van 1-2 héten belül a friss műszaki ,előrehozottan vettem 4 db Nokian WR D3 205/55 R16 91H téli gumit ,amit a mai nyákonyás ,szutykos időben fel is rakattam. A gumik 22.900-as darabáron voltak. Egy százas volt kereken a sztori. A gumik 2016 21. heti gyártásúak.





Kapott a kocsi egy új Bosch izzítórelét, mert nemrég hiába kapott gyertyákat csak villogott a visszajelző. Persze a vicc kedvéért még ezzel is villogott, így Zolira bíztam a dolgot, úgy néz ki megoldódott a dolog, végre nem villog a visszajelző. Ezen kívül visszakerült a télen tönkrement eredeti generátorom is, miután rendbe rakattam.
Relé: 12e
Generátor rendbetétele: 26e
Munkadíj: 12e

Jó egy hete fekvőrendőrön áthaladáskor hallottam egy fémes koppanást. Munkából kijövet, messziről kiszúrtam, hogy lóg valami a hátsó kerekek előtt. Mint kiderült a kipufogó középső rögzítése engedett el, nem törött semmi, csak a ponthegesztés elvált. Végig lett varrva, kapott hőálló ezüstöt.

1
456
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- 4C
- Filmek
- 155
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV