Blog
Eljött az ideje az első szerviznek.
Januárba az elődöm szervize óta 6000km telt el ezért olajhoz nem nyúlok (Motul olaj)
Vezérlésbe viszont 70.000km van így azt cseréljük (Dayco készlet, Doltz vízpumpa)
Km állás 191.000
Július végén megvettem alfa tagtól akinél január óta van, ő hozta be az országba.
Elődöm januárba átnézette és amit lehetett megcsináltatott. (jobb hátsó kerékagycsapágy, kézifék bowden, kuplung szett-kinyomócsapággyal, olajcsere szűrőkkel)
Javítás helye D.Z.
Elvégezve.
Support: 6K
Km:169561
Elérte őt is a 2,4 betegségek egyike. 4 rugóból 3 eltört, így cserélve lett mindegyik gólyaláb kompletten. Plusz kapott egy bal alsó lengőkart is újat...nagyon ramaty volt a gömbfej benne. + lecseréltük a szervóban az olajat. Érezhetően jobb lett a kormányzás.






A turbó javításakor láttuk, hogy a 10 tőcsavarból az egyik beszakadt és sajna sehogy nem lehetett kiszedni. Eldöntöttük, hogy egyelőre nem visszük gépműhelybe, hanem pasztával megoldjuk.
Nos ez tartott idáig, sajna eljött az idő, amikor 1Bar felett már fütyült az autó, és kifújt a leömlőnél. Így elvittem a jól megszokott szerelőmhöz.
Hengerfej le, majd irány a gépműhely.
A gépműhelyben sajna kiderült, hogy repedt a hengerfej ( hurrá! ), így további műhelybe szállítás következett. Amikor ők készen lettek, visszavittük az eredeti gépműhelybe, ahol szikraforgácsolóval kiszedték a beszakadt csavart.
Nyomáspróba után, minden rendben találtatott, visszakaptuk a hengerfejet.
Tudni kell, hogy a tőcsavar probléma jellemző a 2.4 20V konstrukciónál, ezért akinek még nem jött elő, inkább cserélje le. Olcsó a tőcsavar cserébe egy nagyobb műtéttől kímél meg. Átlagban 100k km-ként érdemes cserélni, különben a nagy hő elvégzi a munkáját.
További jó tanács: Ne használjátok a gyári tőcsavarokat. Sajna új korukban is képesek törni, így a szerelőm is egy más méretű csavart rakott be, amit már egy korábbi 2.4-esen teszteltek.
Miután ez a rész készen volt, amúgy is esedékes volt a kötelező szervíz, így közös döntéssel azt is megoldottuk:
- Olaj, olajszűrő
- Légszűrő, pollenszűrő
- Gázolajszűrő
Ezen felül kiírásra került az EGR is. Azóta kicsit jobban füstöl, cserében jobban is megy.
Alkatrészek és a műhelyek teljes díja ( plusz szerelési díj ): 238.000Ft
EGR kiírás: 15.000Ft



Találtam egy kis likat a bal 1 mögötti lábtéren... sajna úgy jártam, mint a jobb oldalival... egész napos munka lett belőle. : /










2016.01.03. Első Giulietta találkozó
2016.01.18. Első komoly pályázás...
2016.02.13. 159 találkozó :-)
2016.03.18. Fényképezkedés
2016.03.19. Ismerkedés a Pókkal
2016.04.09. Ötvenedik szülinap
2016.04.23. Giulietta találkozó
2016.04.27. Lekoccoltak
2016.07.01. Megjöttünk! - Tour de France
2016.07.12. GPS tracker adatok
2016.07.16. Giulietta Franciaországban I.
2016.07.16. Giulietta Franciaországban II.
2016.07.19. Giulietta Franciaországban III.
2016.08.06. Mediterrán Party
2016.09.18. 33.333 km
2016.09.23. Üvegtigris
2016.10.16. Hágóvadászat
2016.11.09. A világ túlsó felén
2016.11.18. Ahogyan azt kell...
2016.12.28. Számvetés egy kerek ezres kapcsán...
Helyzetjelentések
Giulietta mint útitárs: A kirándulások története:
2015
2016
Giulietta története a kirándulások nélkül:
2015
2016
2015.12.07. Helyzetjelentés
2015.12.17. Helyzetjelentés
2016.01.04. Helyzetjelentés
2016.01.16. Helyzetjelentés
2016.01.29. Helyzetjelentés
2016.02.27. Helyzetjelentés az első 10.000 km-ről
2016.03.24. Helyzetjelentés
2016.04.08. Helyzetjelentés
2016.05.03. Helyzetjelentés
2016.06.09. Helyzetjelentés
2016.07.01. Helyzetjelentés
2016.08.03. Helyzetjelentés
2016.08.26. Helyzetjelentés
2016.09.23. Helyzetjelentés
2016.10.19. Helyzetjelentés
2016.10.26. Helyzetjelentés
2016.11.17. Helyzetjelentés
2016.11.28. Helyzetjelentés: Az első év