Blog

>> Szerviz4raipeti // Alfa 156 1.9. SW JTD // 2015-11-06

Eltelt egy év és elsuhant 10.000 km (282410 Km óra állás). Eljött az olajcsere ideje. Selenia olaj, mann filter szűrők.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2015-11-06

A bal oldali külső gumiharangon volt egy kb 1.5 centis vágás.Ma kaptam időpontot a szerelőmhöz,úgyhogy ez is kipipálva.Közben kiderült,hogy a kormánygömbfej csavarja el van hajolva.Gyári TRW ment a helyére.Lassan műszakilag olyan állapotban lesz az autó,hogy nyugodt szívvel merek nekivágni vele a világ végének:)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-11-06

A Toora felnik majdnem teljesen rendbe lettek rakva. Mind a négy görgőzve lett, valamint a leharcolt peremek javítása is megtörtént. Még le kell majd fényezni őket, kupakokat kell beszereznem és tehermentesítőket kell venni. Már most alig várom a tavaszt!

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-11-06

Felkerültek a téli kerekek, centrirozás volt és felrakás.

>> SzervizHuracan007 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-11-06

Selénia 20K for AR, pollen, levegő és olajszűrő csere.

 
>> SzervizHuracan007 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-11-06

Mivel parkolás közben összetörték az autót, önköltségen javíttatni kellett. Lökhárító telibe fényezése, két új fényszóró.

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-11-06

Az előző blog bejegyzésemben említett hűtővíz problémám véget ért :) Le lett szedve a klíma kompresszor, hogy látszódjon valójában honnan folyik a víz és jó hír, a motornak semmi baja, mégiscsak a vízpumpa a ludas! Örültem a hírnek, mert nem kellett a blokkot megbontani. Mivel 26 000 km-el ezelőtt volt vezérlés cserélve, így szerencsére csak a szíjat kellett cserélni, Dayco-t kapott és egy Ruville vízpumpát, illetve mivel szívárgott a kipufogó oldali tengelyem szimeringjénél az olaj, így mind a kettő tengely új szimeringet kapott. A km állás : 125 960. Ráadásul megtekintve a hengrefejet, látszódik, hogy az előző gazdák is becsben tartották, szép minden :) TZoli cartársnak pedig újfent köszönet a precíz és gyors munkáért!

 
>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-11-06

Mivel nagyon nyöszörgött az első lengőkarom ki lett cseréltetve az első felső lengőkarok párban. Csak a baloldalival volt a baj, de a biztonság kedvéért a jobb oldalit is kicseréltettem.

A motorháztartó teleszkópot is újra cseréltettem.
A csere közben derült ki, h új szükséges a gömbcsuklókból is. Párban lettek cserélve.
Picit szivárgott az olaj ezért a szelepfedéltömítés és a gyújtótrafóház tömítés is ki lett cserélve.

Lista:
- felső lengőkar párban
- szelepfedéltömítés
- motorháztartó teleszkóp
- gyújtótrafóház tömítés
- gömbcsukló párban
- futómű beállítás

Most újra minden rendben van az autóval.

KM: 109.854

Inskpekciót elörehoztam, 30 000-es olajcsere intervallum helyett már 20 000-él:
- olaj- és olajszürö
- levegöszürö
- pollenszürö
- fékolaj
- gyújtógyertyák
- klíma höcserélö dezinfikálása

120 000 km-nél pedig esedékes lesz a vezérszíj cseréje is.

 
>> EgyébGIRInd // Alfa 147 1.6 Eco Progression // 2015-11-06

Hogy, hogy nem szintén 22 ezer km került az autóba az év folyamán. Ilyen az amikor beáll a használati mód. Az autó nem vitt a mennybe, de a poklot sem jártuk meg, használtam és karbantartottam. A következők lettek kicserélve: olaj és szűrők kétszer is, kuplung szett+kinyomócsapágy, fékbetét+féktárcsa (Ferrodo), hosszbordás szíj, alsó lengőkarok és szelepfedél tömítés.