Blog
Eltelt egy év és elsuhant 10.000 km (282410 Km óra állás). Eljött az olajcsere ideje. Selenia olaj, mann filter szűrők.
A bal oldali külső gumiharangon volt egy kb 1.5 centis vágás.Ma kaptam időpontot a szerelőmhöz,úgyhogy ez is kipipálva.Közben kiderült,hogy a kormánygömbfej csavarja el van hajolva.Gyári TRW ment a helyére.Lassan műszakilag olyan állapotban lesz az autó,hogy nyugodt szívvel merek nekivágni vele a világ végének:)
A Toora felnik majdnem teljesen rendbe lettek rakva. Mind a négy görgőzve lett, valamint a leharcolt peremek javítása is megtörtént. Még le kell majd fényezni őket, kupakokat kell beszereznem és tehermentesítőket kell venni. Már most alig várom a tavaszt!


Selénia 20K for AR, pollen, levegő és olajszűrő csere.
Mivel parkolás közben összetörték az autót, önköltségen javíttatni kellett. Lökhárító telibe fényezése, két új fényszóró.
Az előző blog bejegyzésemben említett hűtővíz problémám véget ért :) Le lett szedve a klíma kompresszor, hogy látszódjon valójában honnan folyik a víz és jó hír, a motornak semmi baja, mégiscsak a vízpumpa a ludas! Örültem a hírnek, mert nem kellett a blokkot megbontani. Mivel 26 000 km-el ezelőtt volt vezérlés cserélve, így szerencsére csak a szíjat kellett cserélni, Dayco-t kapott és egy Ruville vízpumpát, illetve mivel szívárgott a kipufogó oldali tengelyem szimeringjénél az olaj, így mind a kettő tengely új szimeringet kapott. A km állás : 125 960. Ráadásul megtekintve a hengrefejet, látszódik, hogy az előző gazdák is becsben tartották, szép minden :) TZoli cartársnak pedig újfent köszönet a precíz és gyors munkáért!

Mivel nagyon nyöszörgött az első lengőkarom ki lett cseréltetve az első felső lengőkarok párban. Csak a baloldalival volt a baj, de a biztonság kedvéért a jobb oldalit is kicseréltettem.
A motorháztartó teleszkópot is újra cseréltettem.
A csere közben derült ki, h új szükséges a gömbcsuklókból is. Párban lettek cserélve.
Picit szivárgott az olaj ezért a szelepfedéltömítés és a gyújtótrafóház tömítés is ki lett cserélve.
Lista:
- felső lengőkar párban
- szelepfedéltömítés
- motorháztartó teleszkóp
- gyújtótrafóház tömítés
- gömbcsukló párban
- futómű beállítás
Most újra minden rendben van az autóval.
KM: 109.854
Inskpekciót elörehoztam, 30 000-es olajcsere intervallum helyett már 20 000-él:
- olaj- és olajszürö
- levegöszürö
- pollenszürö
- fékolaj
- gyújtógyertyák
- klíma höcserélö dezinfikálása
120 000 km-nél pedig esedékes lesz a vezérszíj cseréje is.
Hogy, hogy nem szintén 22 ezer km került az autóba az év folyamán. Ilyen az amikor beáll a használati mód. Az autó nem vitt a mennybe, de a poklot sem jártuk meg, használtam és karbantartottam. A következők lettek kicserélve: olaj és szűrők kétszer is, kuplung szett+kinyomócsapágy, fékbetét+féktárcsa (Ferrodo), hosszbordás szíj, alsó lengőkarok és szelepfedél tömítés.