Blog

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-10-30

Első (szűz) tapasztalatok. Mit mondjak, furcsa. A kerekek miatt olyan mint a villamos, meg szép, de aki azt mondja hogy komfortos az nem mond igazat. Valamit valamiért :-) Xenon király, fehér, gizda, de túl közelre világít és ugye a határvonal az nagyon éles, ami a fényes az fehér, felette tök sötét. Az autó gyengébben megy jelenleg mint az 1.9, szokni kell a tb lyukat és a (nem létező) gázpedál reakciót. BOSE halkabb mint az előzőben, térkép nem fedi le Magyarországot. Ülés, kormány, úttartás, optika, eddigi fogyasztás, felszereltség hibátlan. Szokni kell. Szervizkönyves, egygazdás autó a német Michelin-nél. Nagyon még nem léptem oda neki, mert tele volt pakolva a csomagtartó a téli gumikkal, meg a 7-esen jöttünk haza Fehérvárról, tehát nem túl gyorsan :-)

>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-10-30

A gumikéderek glycerines ápolása, fagyálló mérés, ablakmosó folyadék télire cseréje, kerékcsere.

Michelin Mester továbbra is velünk, Alpin A4 GRNX gumik formájában.

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-10-29

 
>> EgyébSeriff // Alfa 146 ti // 2015-10-30

Felkerültek a frissen vásárolt újszerű téli kerekek. Görgőzött, festett felnik, szinte új gumikkal került hozzánk, mondjuk nem is volt olcsó. :)

Ami rajta volt felni, azt el kell majd adnom ha lesz rá idő.

>> Tuning és extradumbass // Alfa 147 5 ajtó, 1.9 JTD 8v // 2015-10-30

Hét elején leszaladtam Győrbe megvenni az új turbot. Sok utánajárás után sikerült a felmerülő turbo vezérlési problémákat elméletben megoldani. Megvettem az Eibach rugókat is. December első hetére kaptam időpontot Elekes Petinél, aki a turbot teszi a helyére, coolert csövez, és kipufogót gyárt. Várom már :)
Turbo új, rugók használt de tisztítás után egész jól nézett ki :)

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-10-30

Múlt hét vasárnap kifogyott a szélvédőmosó folyadékom, így feltöltöttem télivel, Avanti kúton vettem valami saját márkásat, jól vizsgázott ez alatt az egy hét alatt. Egyben észrevettem az alsó motorburkolaton lévő foltból, hogy bizony szivárog a hűtővizem. Hurrá, k jó így az érkező tél előtt, vettem deszt vizet, de nyílván ez nem megoldás mivel higítom vele a hűtőfolyadékot. Szerdán Face-n Vinkler Árpival üzleteltem egy garnitúra 17-es Selespeed garnitúrát, Kumho Ecsta 215/45 gumikkal, jóval halkabbak mint az előző infinityk a felni pedig egyik kedvencem :) Korrekt embert ismertem meg Árpi személyében, ismeretlenül is feljött Tatabányára, hogy létre jöjjön a csere, mivel a betegeskedő kislányom miatt meglehetősen kötöttek voltak a mozgásbeli lehetőségeim. A mai napon pedig TZoli cartársnál utána néztünk a szivárgásnak, a blokkból jövő vízcsövet leszedte, ujratömítette, kapott a kiskocsi új fagyállót, összerakásnál pedig jött a forrázás, nem csak ott, illetve nem ott szivárgott, továbbra is csöpög. :( További kutakodás után arra jutottunk, hogy a hengerfej tömítés lehet a ludas, hurrá! A vízpumpa és környéke száraz. Így egyenlőre vettem Wynns hűtő tömítő folyadékot, remélem megoldja átmenetileg a problémát, hogy csak tavasszal kelljen visszatérni rá. Biztonság kedvéért csomagtartóban van fagyálló, desztillált víz. Holnap-holnap után kiderül.

Másnapra kiderült, sajnos csöpög még mindig. Csütörtök magasságában folytatjuk a nyomozást.

 
>> EseményShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-10-30

A hétfői foglalózást követően az autó kedden forgalomba lett helyezve és ma küldték a forgalmi másolatot, hogy meg tudjam kötni rá a biztosításokat.

Érdekesség, hogy a német műszaki érvényességet beszámítva, jövő augusztusig szól csak a vizsga, ezért nem kellett hivatalos magyar vizsgát "tennie" az autónak.

Ezért, kellett plusz 11k Forintot fizetni egy műszaki lapért, hogy meglegyen a "D" típusú matrica rendszám :-)

Mielőtt megveszi valaki itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Akit meg érdekel az autó, lássa hogy merre jártunk...

 

Sikerült diagnosztikára kötni az autót. Már a fórumban írtam a fékkel való küzdelmemről. A bal első fék betapad, ha 2x rálépek a fékpedálra. Ennek köszönhetően a pár 10 000 km-t futott OMP Road&Sport betéteim a kelleténél hamarabb elkoptak bal elöl. Az új betéteket múlt héten raktam be, ezúttal kedvezőbb árú Brembo betétekkel fékezek. A diagnosztika semmilyen elektromos hibát, szakadást nem jelzett, viszont sikerült külső beavatkozással a bal-első visszaeresztő szelepet nyitni, ekkor kioldott a fék. Valószínűleg az ABS kocka mechanikus részével lesz a probléma.

Ha már úgyis a műhelyben voltam, végre ellenőriztem a cooler csöveket. Gyorsításnál a tükörben finom korom-pamacsokat láttam elillanni, amire annyira nem vagyok büszke. Hiába gázolaj hajtja, a füstöt még mindig meghagynám a TDI-nek. A remap során a mérnök úr felhívta a figyelmem a cooler cső teljes átvizsgálására, mert túl sok kormot küldött a levegőbe, a mérés során. Szerinte a nem megfelelő tömítés, hegesztéseknél maradt hézag okozza ezt a jelenséget. Az egyik szilikon összetétet pár héttel ezután rögtön kicseréltem, javult is a helyzet, de úgy döntöttem, hogy mégis átvizsgálom az összes csövet. Nagyjából 5 "tűhegynyi" lyukat találtam a nyomáspróba alatt, amiket szépen körbeöntöttem olvadt fémmel. Ha már úgyis kezemben volt a hegesztő, finom gallért varrtam a cooler csövek végére, ugyanis állandó problémám volt (remélem), hogy menet közben lelőtte a turbo a csövezést. Hétvégén egy haverom felhívta a figyelmem, hogy a coolerem is érdekesen ferdén áll, már kezdtem berezelni, hogy elrepedt a cooler a tartója hegesztésénél, de leszedve megnyugodva láttam, hogy "csak" a csavar lazult ki. Ezt a gondot elég hamar orvosoltam, egy kis menet ragasztó, és már ment is vissza a helyére minden.

A kipufogóm is ideiglenes helyzetben volt, amióta összeraktam a hátsó lökhárítót. Ma egy lépéssel közelebb kerültem a végleges felfogatáshoz, bár a végső állapota még mindig messze van.

Végezetül: Sikerült a munkahelyi mosó kulcsát megszereznem, így este másfél hónap után megmostam, hogy így tehessem el a garázsba éjszakára.

 

Ma felkerültek az új színt kapott gyári 18-as felnik és a téligumi. Nagyon tetszik ez a grafit. Jó választás volt 😊