Blog
Múlt hét vasárnap kifogyott a szélvédőmosó folyadékom, így feltöltöttem télivel, Avanti kúton vettem valami saját márkásat, jól vizsgázott ez alatt az egy hét alatt. Egyben észrevettem az alsó motorburkolaton lévő foltból, hogy bizony szivárog a hűtővizem. Hurrá, k jó így az érkező tél előtt, vettem deszt vizet, de nyílván ez nem megoldás mivel higítom vele a hűtőfolyadékot. Szerdán Face-n Vinkler Árpival üzleteltem egy garnitúra 17-es Selespeed garnitúrát, Kumho Ecsta 215/45 gumikkal, jóval halkabbak mint az előző infinityk a felni pedig egyik kedvencem :) Korrekt embert ismertem meg Árpi személyében, ismeretlenül is feljött Tatabányára, hogy létre jöjjön a csere, mivel a betegeskedő kislányom miatt meglehetősen kötöttek voltak a mozgásbeli lehetőségeim. A mai napon pedig TZoli cartársnál utána néztünk a szivárgásnak, a blokkból jövő vízcsövet leszedte, ujratömítette, kapott a kiskocsi új fagyállót, összerakásnál pedig jött a forrázás, nem csak ott, illetve nem ott szivárgott, továbbra is csöpög. :( További kutakodás után arra jutottunk, hogy a hengerfej tömítés lehet a ludas, hurrá! A vízpumpa és környéke száraz. Így egyenlőre vettem Wynns hűtő tömítő folyadékot, remélem megoldja átmenetileg a problémát, hogy csak tavasszal kelljen visszatérni rá. Biztonság kedvéért csomagtartóban van fagyálló, desztillált víz. Holnap-holnap után kiderül.
Másnapra kiderült, sajnos csöpög még mindig. Csütörtök magasságában folytatjuk a nyomozást.




A hétfői foglalózást követően az autó kedden forgalomba lett helyezve és ma küldték a forgalmi másolatot, hogy meg tudjam kötni rá a biztosításokat.
Érdekesség, hogy a német műszaki érvényességet beszámítva, jövő augusztusig szól csak a vizsga, ezért nem kellett hivatalos magyar vizsgát "tennie" az autónak.
Ezért, kellett plusz 11k Forintot fizetni egy műszaki lapért, hogy meglegyen a "D" típusú matrica rendszám :-)

Mielőtt megveszi valaki itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Akit meg érdekel az autó, lássa hogy merre jártunk...












Sikerült diagnosztikára kötni az autót. Már a fórumban írtam a fékkel való küzdelmemről. A bal első fék betapad, ha 2x rálépek a fékpedálra. Ennek köszönhetően a pár 10 000 km-t futott OMP Road&Sport betéteim a kelleténél hamarabb elkoptak bal elöl. Az új betéteket múlt héten raktam be, ezúttal kedvezőbb árú Brembo betétekkel fékezek. A diagnosztika semmilyen elektromos hibát, szakadást nem jelzett, viszont sikerült külső beavatkozással a bal-első visszaeresztő szelepet nyitni, ekkor kioldott a fék. Valószínűleg az ABS kocka mechanikus részével lesz a probléma.
Ha már úgyis a műhelyben voltam, végre ellenőriztem a cooler csöveket. Gyorsításnál a tükörben finom korom-pamacsokat láttam elillanni, amire annyira nem vagyok büszke. Hiába gázolaj hajtja, a füstöt még mindig meghagynám a TDI-nek. A remap során a mérnök úr felhívta a figyelmem a cooler cső teljes átvizsgálására, mert túl sok kormot küldött a levegőbe, a mérés során. Szerinte a nem megfelelő tömítés, hegesztéseknél maradt hézag okozza ezt a jelenséget. Az egyik szilikon összetétet pár héttel ezután rögtön kicseréltem, javult is a helyzet, de úgy döntöttem, hogy mégis átvizsgálom az összes csövet. Nagyjából 5 "tűhegynyi" lyukat találtam a nyomáspróba alatt, amiket szépen körbeöntöttem olvadt fémmel. Ha már úgyis kezemben volt a hegesztő, finom gallért varrtam a cooler csövek végére, ugyanis állandó problémám volt (remélem), hogy menet közben lelőtte a turbo a csövezést. Hétvégén egy haverom felhívta a figyelmem, hogy a coolerem is érdekesen ferdén áll, már kezdtem berezelni, hogy elrepedt a cooler a tartója hegesztésénél, de leszedve megnyugodva láttam, hogy "csak" a csavar lazult ki. Ezt a gondot elég hamar orvosoltam, egy kis menet ragasztó, és már ment is vissza a helyére minden.
A kipufogóm is ideiglenes helyzetben volt, amióta összeraktam a hátsó lökhárítót. Ma egy lépéssel közelebb kerültem a végleges felfogatáshoz, bár a végső állapota még mindig messze van.
Végezetül: Sikerült a munkahelyi mosó kulcsát megszereznem, így este másfél hónap után megmostam, hogy így tehessem el a garázsba éjszakára.


Ma felkerültek az új színt kapott gyári 18-as felnik és a téligumi. Nagyon tetszik ez a grafit. Jó választás volt 😊












Az üres bödönt kicsit átalakítottam, hogy valóban hasznos legyen.
Az egymás mellett lévő két csonk között az olajpára nagy része ki is menne. A bödön átalakításához a neten van pár megoldás.
Terelő lapos, csöves, fémdörzsis és ezek keverékei vannak: http://www.evolutionm.net/forums/evo-how-tos-installations/485682-how-another-diy-catch-can-mod-dual-baffles-extended-inlet-tube.html http://www.xr-underground.com/forum/showthread.php?t=43691 https://www.tacomaworld.com/threads/oil-catch-can-install-guide.231227/page-11 http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&p=3385063 http://www.ford-trucks.com/forums/1322291-factory-intakes.html
Végül is a csöves/fémdörzsis mellett maradtam. Az alu cső egy Ford Scorpio klima csőből lett kivágva (a limlomok között találtam...). Az oldalát megfúrkáltam, hogy ha olaj alá kerülne a vége, akkor is könnyen tudjon rajra áthaladni a gáz. Már csak a csőcsonkok különböző mérete (10mm, 12mm, 16mm) miatt szükséges csötoldók elkészültére várok...









Az autót eladtam.
Egy gyűjtőhöz került az országba, hasonlóan szép olasz vasak közé.
A hosszbordás szíj visított ,az egyik vízcsövem elöregedett...
a váltóolajat meg lehúztuk,mert kitudja mikor volt cserélve..
szíj 10.000
vízcső 3500
váltóolaj 10000
munkadíj 5000 plusz grátisz :D
- életkor: 1.756 nap
- km óra állás: 188.213 km
- össz. menetidő: 2.682,12 óra (111,75 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.595,75 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 27,84 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,18 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,36 %
Ha valakit érdekel, az oldalamon megtalál!



A cím arra vonatkozik, hogy most október 22-ére végre felkerültek a nyári gumik... :-p
Na jó, ez így túl hatásvadász, valójában arról van szó, hogy a - nyilván a gumik élettartamáig értve - végleges konfiguráció ekkorra állt össze.
Az első kerekeket már megírtam: lényegében a hátsó kerekek csapágycserénél feltárt gumiproblémájának orvoslása maradt a legvégére. Pár nappal a gumihibák felfedezése után már biztos voltam abban, hogy a korábban is hátul szolgált, durván tízéves (!) és a sárvédőívvel meggyepált túlméretes gumijaim helyett - ha egy mód van rá - egy mérethelyes, használt, de jó állapotú és a költségek kímélése végett az autó terhelési-tapadási jellegéhez illően "non-prémium" gyártmányú gumikat szerzek be.
Az első Dunlop-okat szállító illetőnél volt is ilyen, így miután a fedezet is meglett ünnep előtti kora délután, indulhatott az akció:
-elmentem a Wiking abroncsokért (érdekes módon csak 2000 forinttal, viszont jóval kevesebb eladói felmagasztalással voltak kevesebbek, mint az elsők...).
-rohanás egy, az általam gondolttól valóban útbaesőbb és az eladó által is javasolt gumishoz, ahol némi várakozás után egyre inkább úgy tűnt, hogy akár ki is csúszhatok az időből (ráadásul az eladó visszafogott minősítése miatt szerettem volna a felszerelő gumis áldását is kérni az új gumikra - már pedig ez nem túl hiteles az eladóval esetleg üzleti kapcsolatban állótól) így továbbálltam...
A másiknál viszont szívélyesen és teljes kapacitással fogadtak, a szerelői minősítéstől és a megtakarítva nagyságrendekkel jobban és jobbnak kinéző gumik látványától a lelki békém is helyreállt.
Csak egy apró érdekesség: az udvaron kolbászoló fiatal dolgozó némi homlokráncolás után lehajtotta a csomagtérajtót, majd a rajta lévő lóherés matricától és márkajeltől csak részben felvilágosulva megkérdezte, "ez milyen Alfa?".... Lassan visszaigazolódik a döntésem, az autóm hivatalos/piaci értékén gyúnyolódó jampi okostóniknak is legtöbbször elég csak ezt a kérdést feltenni : "az utóbbi fél évben hány ilyen autót láttál az utakon?" ...