Blog
A két hátsó nyári Michelin teljesen elkopott, konkrétan a kopásjelzőig. Jobbnak láttam felrakni a téli gumikat, amik ugyan szintén kicsit sokat futottak már, de legalább tapadnak :)
Végső statisztika a Michelinekről: 32.275 km került a gumikba három szezon alatt. Nem értem, miért kopott el ez a két hátsó gumi ennyire... Teljesen egyenletesen koptak, szóval biztos nem a futóművel volt a gond. Sokat vártam ezektől a gumiktól, és végül is három szezont bírtak is, bár a 32 ezer kilométert nem érzem soknak...
A nyári felnik elmentek fényezőhöz, hármat görgőzni kell, és mindegyik kap egy telifényt a következő szezonra.
A téli Good Year gumikban 32.884 kilométer van hat szezon után, de hamarosan jönnek az új Michelinek. :)
Újra eljött a nap, hogy beülhessek a saját Alfám volánja mögé mióta a kis 147-sem örökre elment :'(
Most egy '96-os 145 QV-vel lettem gazdagabb :)
Tetszik ez a régebbi Alfás stílus, és az erő ami benne van átjárja tőle az embert a borzongás! :D
Foglaló átadása után várakozó álláspont az átvételig :-(
Tudom még talán egy kicsit korai a csere, de most volt rá alkalmam hogy vidéken lecseréltessem (pesti gumi cserében nem is gondolkodtam). A kocsit téli gumikkal vettem februárba, de azok már használhatatlanok, ezért 1 hete megrendeltem az új téli gumikat egy webshopból,
Continental WinterCont. TS 850 (195/60 R15 88T).
Az ADAC-on szépen szerepelt ez a gumi, talán most a legjobb téli gumi.
81524Ft volt a 4 és további 990Ft-ért szállították haza darabját.
A gumi csere 4600Ft-ba került.
Szóval újra 15" felnin és téli gumin. :-)







Új akkumulátor. Az előző kiszolgálta az idejét.
Bosch került bele.
Néhány hete a jobb kilincsnél eltört a zsanér, a fórumon segítettek a srácok, hogy ebben az esetben elég csak ezt a zsanért cserélnem nem kell az egész kilincset, mivel a 2006 március utáni 147-eseknél már ez külön cserélhető.
Német ebay "Alfa 147 Türgriff" 4300 HUF, Magyarországon nem is találtam ilyet...
Sajnos ajtó kárpitot is bontani kellett, ezért havertól elkértem az ajtó kárpit leszedő szerszámot (műanyag cuccok), amit ajánlok mindenkinek szépen lehet vele dolgozni.
1, Szóval elektromos ablak vezérlő kipattint, alul 4 csavar kiszed, ajtó fogantyúban 2 csavar volt és a belső kilincsnél egy.
2, Majd a műanyag pöckökkel ki lehet pattintgatni a kárpitot.
3, Aztán a szigetelés ragasztóját hajszárítóval kicsit megmelegítettük és a kilincs körül leszedtük.
4, Zsanér csavarját és a kilincs rögzítő csavart kicsavartuk (az utolsó képen a 2es és az 1es számot kapták).
5, A kilincset így már ki lehet annyira forgatni hogy a zsanért kicseréljük.
6, Csere majd minden vissza.
Féltem hogy szét kell szedni a kilincset de hála istennek pont hozzá lehet férni.






Hát ezt is megértük. Órájában 250ezer, kasztnijában minimum 2-szer, ha nem 3-szor ennyi, figyelembe véve az elfogyasztott motorok számát. Ennek ellenére jól tartja magát. :)

Hosszú hétvégén apával és öcsémmel bíbelődtem kicsit a kocsival.
Mint mindenkinek nekem is kifakult és megkopott a kicsikén az alfa jel, ezért úgy gondoltam cserélni kéne mert így nem szép. :-)
Mivel egy eredeti horror áron van, így gondoltam hogy rendelni kéne Kínából, ezt is tettem. Kemény 950Ft volt 2 darab.
2 lemezdarab egy kis ragasztóval semmi extra, hát mondom ennyit megér, hogy megnézzem milyen.
Mint kiderült számomra a hátsó jelnél ugyanúgy egy ilyen (azért jobb minőségű) lemez van ráragasztva egy műanyag modulra, tehát ezt egyszerűen lehetett cserélni régi leszed új ráragaszt.
Az elején már nem ilyen egyszerű volt a helyzet mert hogy nem tudtuk kiszedni a régi emblémát. Fater segített a vett lemez darab peremét kibővíteni szépen egyenletesen, majd ráragasztotta a régi jelre.
Az eredmények látszanak a képeken. Szép lett.





A múlt héten homok szórt és por festett (RAL 9016) alufelnikre felrakták a Bridgestone Blizzak LM001 téli gumikat. Mától ezeken gurulunk.
Km.:202482






