Blog
Íme a szervízterv:
- váltó (vélhetőleg csapágyak cseréje)
- motorolaj+szűrő
futott km: 18 819 (1 év)
motorolaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1
szűrő: legutóbb HENGST lett beletéve
- váltóolaj
futott km: 38 047 (2 év)
váltóolaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06 FIAT 9.55550
- üzemanyagszűrő
futott km: 18 819 (1 év)
Típus: UFI
- szervóolaj
futott km: 31 777 (2,5 év)
szervóolaj: TUTELA GI/R Contractual Technical reference Nr. F428.H04 FIAT 9.55550-AG3
- fékolaj
futott km: 56 797 (3 év)
fékolaj: TUTELA TOP 4 Contractual Technical reference Nr. F001.A93 FIAT 9.55597
- hosszbordás szíj+vezetőgörgők
futott km: 65 258 km (4 év)
típus: legutóbb dayco szíjjat kapott ruville görgőkkel
- termosztát
futott km: 187 581 (7,5 év – még a gyári) csere oka: átereszt
típus: WAHLER vagy BEHR
- kézifék Bowden porvédő csere
ok: télen befagy
Shadin blogja alapján Wartburg alkatrésszel lesz javítva
- szelephézagok ellenőrzése és szükség szerinti beállítása
még nem volt, de a gépkönyv 35ezer kilométerenként előírja 8v esetén!!!
- amíg a szerelő barátom dolgozik a többin, én valamelyik este én kiszedem az ajtóhatárolókat és megpróbálom szétszedni és bezsírozni
- ha már a váltó ki lesz szedve nem tudom ellenőrizhető-e a kuplung tárcsa/kinyomócsapágy/kettőstömegű állapota
- ha a szelephézag állításhoz le kell venni a szívósort, akkor kitakarítom
Hát ennyi. Mindez január első hetében.
Egyébkén a váltóról annyit, hogy a nagyszerű germánok szuperül elcseszték a GM M32-es váltót. Ugyanis a rudazat hátsó két támasztó csapágyának gyárilag nincs olajozása.
Szóval, mindenkinek tönkre fog menni előbb utóbb - 1.9 jtdm esetén persze.
Dec. elején történt.
Indulok a kocsival, de valami nem oké. Nem húz, ahogy szokott. Ezután feltűnt, hogy nem mozdul a turbónyomás mutatója.
Kipattntam, felnyitottam a géptetőt....és elállt a lélegzetem. Az oka a fotókon.
Végül is 5-ös benzicső került a szétrágott cső helyére. Fél méter kellett, de vettem másfél métert. Legyen tartalék :)
Azóta ezzel a spray-vel fujkálom a motorteret.
Remélem beválik.
Költségeim:
benzincső: 1 000,- Ft
Tschüss Marder Spray: 2 600,- Ft


Az utas oldali övfeszítőre panaszkodott a légzsák vezérlő. Az övfeszítőt már kicseréltem, de visszajött a hiba. Most akkusaru leszedés után széthúztam a csatlakozókat a vezérlőnél és kontakt spray-vel sikerült rendbe rakni. Most már remélem, hogy nem jön vissza a hiba...
új, izzók: GE-Tungsram Megalight Ultra +120% H7, jobb lett sokkal.
Istenem...történt, hogy leb@...am az előlapot az anyós ülés elé, mert csörgött. Sose kapcsoltam be ezt a fejegységet, mert nem érdekelt, mi a hányásra cserélte ki a volt tulaj...tegnap ránéztem, hogy miért is nem akar mégis bekapcsolni ez a szerencsétlen sz...nem is tudom mi az oka. Anno amikor eladtam a kocsit a vevő mindig mondta nekem, hogy nincs RCA a kocsiban...nem értem, akkor hogy a rákba hajtottam meg az erősítőt? most komolyan, nem hiszem, hogy az én fejemmel van gond. Megnéztem és egy szar fekete RCA volt benne. Nem tudom miért kellett minden kib..%ott szart kiszedni a gépből. Rohadjon el az olyan, aki úgy ad...apropó, ajtóban a hangszóró is ki van szedve. Tudom el volt adva fél évig szavam nem lehet, de, de, de, akkor faszomér nem vitte el a "csipogót" is felülről. Mifaszomtörténik ebben a világban az emberekkel? Csak egy sztori még a volt JVC fejegységemhez, azt mondta az inas, hogy lefüstölt németben és kidobta a kukába...mondom he 30ezer forint mögötte csak a kábel...AZ LEHET MEGVAN! Háh...most nincs fej a kocsiban, inkább nézem a konzolt így. Beszerzés alatt...





Végre elkészült az én kulcsom is. Mivel nekem a bicska is el volt törve, így azt is másoltattam :)
Bal első alsó hátsó szilent blokk csere.
Új motorvedo burkolat.
EGR szűkítő 9mm furattal.
Mióta meg van a vas párásodott a bal oldali ködfényszóróm.Egyszer már nekiugrottam a dolognak.Csak az üveget kelett ujra ragasztani.Az fbs csodákra képes.Viszont szétszedve a lámpát látszott,hogy a froncsor is sokat vesztett már hajdani fényéből.Így hát durtam szorgosan a netet,és sikerült is vennem egy pár bontott carellót a vaterán.Az egyikbe bele volt szakadva egy rögzítő csavar amit sikerült kibányásznom.Át raktam rá a beépítő keretet és már ment is vissza a helyére mindkettő.Ujabb dolog kipipálva ami szúrta a szemem.
0
1208
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Tonale
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Spider
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas



