Blog
Ma este fájó szívvel ugyan, de megváltunk egymástól. Valamivel több mint 5 évig volt hűséges társam jóban és rosszban. Jó kezekbe került KicsiJoe személyében :-) Kívánom neki hogy használja egészséggel és legyen vele sok-sok boldog Alfa-s km-re! Búcsúzáskor megsimogattam és csináltam pár képet róla a sötét parkolóban ahol ékkőként ragyogva tűnt ki a tömegből :-)




Ugyan az autót csak a jövő héten gyártják le, de ma meglett (pontosabban félre lett téve) az első tartozék.
Reggel a gumisnál jártunk a 159-el, hogy feltegyük a téli kerekeket. A gumissal beszélgetve rákérdeztem a Nokian WR D4-re, mert jókat találtam róla a neten. A srác volt tesztvezetésen ezzel a gumival és nagyon jókat mondott róla. Ráadásul volt is neki egy garnitúra, amit meg lehetett tapogatni. Nagyon szimpatikus volt a gumi, úgyhogy félre is rakattam a Giuliettára.
A történet nem lesz egyszerű, mert majd a 159-hez vett 17-es felnire megy fel, amin annak a nyárijai vannak. Aztán elhozat előtt kerekestől a Giuliettára.

Ma este befejeztem a csomagtartó ledesítését is, így már teljesen ledes az utastér. Kicseréltem továbbá a kesztyűtaró izzóját, továbbá a H1es izzókat is egy kicsit fejérebb izzóra.
Majdnem elfelejtettem felvésni az esedékes bőrápolást. Ez van, ha nem én csinálom. :)
A feleségem gyönyörűen kitakarította az autót és a szokásos, méhviaszos trutyival ápolta az üléseket. Ragyogás, jó illat.
Kilométeróra állása: 144 800
Féltengely külső csuklók érkeztek... Albaautós szállítmány! Sajna a korábban cserélt bontottak haldokolnak, legalábbis a jobbos igen erősen és közeleg a vizsga ideje is...
2015.10.23. Minden a helyére került. :)
A régi külső csuklók nagyok gatyák voltak, de az újak szépek és remélem, hogy sokáig jól is lesznek. A belsők még jónak tűnnek. Mindenesetre azért kimostam és fini új zsírral megtömtem őket (is).
214.470 km





Kicsit félrevezető a cím, bevallom. Nem is a fórumozásról akarok írni. Hanem a nagy konkurenciáról... Igen a Facebook-ról. Ami egy tök jó dolog. Azonban van egy csomó dolog amit megfigyeltem és itt most, mint szubjektív véleményt leírok. Mást úgy sem nagyon tehetek.
1. Remek dolog, hogy bármit be lehet írni és egyből egy rakás, hasonló érdeklődésű ember látja azonnal.
2. Temérdek műszaki kérdés ismétlődik rendszeresen. Előfordul, hogy fél órás eltéréssel. Ugyanaz. Ha szólsz az illetőnek, hogy talán ne írassa már le ugyanazt, általában neked ugrik... Egyébként senki nem szól. Ilyen esetekben teljes a közönyösség.
3. Nekem az az érzésem, hogy sokan már el sem hagyják a Facebook-ot. Nem mintha bármi kifogásom lenne Mark Zuckerberg remek találmánya ellen, de mégis...
Számomra érthetetlen, hogy ha valakit valami érdekel, miért nem veszi a fáradtságot, szán rá pár percet és keres rá egy kicsit a klasszikus módon.
4. Idegen nyelv... Az előbbi keresés értelmes kiegészítése, mert bár a Barátunk ügyesen megtalálja az Amorén publikált írásokat, azért a magyar mégsem világnyelv. Németül és angolul sokkal nagyobb az esélye egy-egy témának dedikált topicnak.
5. Magyar nyelv. Katasztrófa. Ennél már csak a "külföldön élő magyarok" kategóriába tartozó csoportok a rosszabbak. Nagybetű, vessző, egy "sz, két "sz", és persze az örökzöld: A -ban/-ben. Ez a kezdet és a vég. Már-már komolyan azt kérdezem, hogy amíg nem figyeltem oda, addig történt-e valamiféle nyelvújítás Magyarországon. Mert ijesztő, hogy mennyien nem tudják (már) a különbséget. A -ban/-ben használata mára már csak kevesek kíváltsága. Oké legyen. De én azt nem értem, hogy az emberek felének nincs érettségije, vagy nem szóltak ezért az ordas nyelvtani hibáért az általános iskolában?
6. Hangnem. Konstruktív szándékkal szólsz valakinek, hogy létezik az Amore és mekkora tudásbázis található itt... Nos, 50% az esélye, hogy elküld valahova. "Neadjálteitttanácsokatnekem".
Egyelőre ennyi. Azt hiszem folytatom még. Sajnos.
Linkek:
10 gyakori helyesírási hiba
Egy kicsit szerelni kellett rajta. Megadta magát néhány csavar a beltérben (hátsó roló, műszerfal borítás), alul a kipufogó védő burkolatok lógtak, kicsit heggeszteni is kellett a hátsó dob körül, illetve a tolatólámpa érzékelője is kiment. Még világít a légzsák visszajelző lámpa, egyébként rendben van a gép.
Rég írtam az Alfámról. Ez gondtalan, de azért nem eseménytelen együttlétet jelent.
Még szeptemberben sikerült egy kecskeméti bontóból szerezni egy 16 colos alufelni szettet. A külső felük jó állapotban volt, nem látszódott rajtuk padkázás nyoma. A belső felükről azonban ez nem volt elmondható, pattogzott lefelé a festék. Így elvittem őket teljes felújításra. A négy felnin három különböző gyártó nyárigumijai voltak, így otthagytam őket "ajándékba". Múlt hét pénteken vettem át az elkészül felniket, szépek lettek. Így már kevésbé féltem őket a téli utak viszontagságaitól.
A mai napon új téligumi szett került a kocsira, Nokian WR D4 XL, 215/55 R16 97H. A gumisok megjegyezték, hogy túl szép a felni télre. Gondosan rápróbálták a kocsira, mielőtt végleg feltették volna. Ellenőrizték, hogy tuti nem ér sehol a fékekhez és hogy hova tegyék rá a súlyokat.
Felőlem jöhet a hóesés.
A szélvédőmosó már fagyállóval lett utántöltve. Na jó, a hűtővizet nem ártana majd megnézetni fagyállóság szempontjából, hogy teljesen nyugodt legyek.
Költségeim:
- Alufelni bontóból: 50000 Ft
- Alufelni felújítás: 50000 Ft
- Téligumi szereléssel, centírozással: 130520 Ft






Kicseréltük végre a hátsó motortartó bakot. Így már nincs olyan hangja mint egy traktornak :)
Végre eljött a várva várt nap, újra Kaposújlak!
Idén Budapestről mentünk egy szolid de annál látványosabb konvojjal. Sajnos most csak MUXI-val érkeztem, ezért inkább kimaradtam a gyorsulgatásokból. (még nincs chip :D)
Kellemes nap volt, nagyon jól éreztük magunkat és jó sokan voltunk.
Szerencsére már negyedszer is leírhatom, hogy jövőre ugyanitt!


