Blog

>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2015-10-22

Felkerültek a 16-os téli kerekek. A nyári gumikba közel 9 ezer km került.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2015-10-22

212000 Km.
Megtörtént az olajhűtő csere bontottból 25000 Ft.-ért.
Jobb-bal alsó lengőkar csere stabilizátorokkal együtt TRW. Ezek még voltak otthon elfekfőbe.
Bal első ajtóhatároló csere. 17000 Ft.
ÉÉÉÉs felkerült hátra az új JTD 20V felirat. 7500 Ft
Munka költség 35000 Ft.

 
>> EseményOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-22

Most, hogy végre minden okés lehetne a kocsival a vezetőoldali ülés kitalálta, hogy szórakozik kicsit. Hurrá. Az emelőmechanizmussal van gond, mivel csak az ülés egyik felét emeli meg, ráadásul amikor beleülök akkor a jobb oldala lezuttyan a legalacsonyabb pozícióba. Gyanítom, hogy valami elpattant az emelőmechanizmusnál, de nem volt ma már kedvem kiszenvedni az ülést, meg holnap úgyis megyek a műhelybe(valószínűleg úgyis heggeszteni kell majd, azt meg amúgy se tudnám itthon megcsinálni). C'est la vie.

 
>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-23

Újabb jó hír, hogy vége a 3 hónapos ügyintézési folyamatnak és megkaptam a magyar rendszámot, forgalmit a V6-osra :) Életem eddigi legdrágább rendszáma:) de megérte úgy érzem. Az autó ugye svájcból lett importálva, nagyon jó állapotban van a KPM műszakin külön kiemelték ,hogy ritka az ilyen megkímélt 15 éves autó!
A rendszámot könnyű megjegyezni mert 82' májusban születtem :) ...156 végű volt a terv ,de azt nem tudtak adni. A lényeg ,hogy most már hivatalosan is V6 tulaj vagyok így lehet ,hogy lassan a JTD eladó lesz, bár sajnálom nagyon mert sokat foglalkoztam vele ,sok munka van benne és jó kis autó az is. Meglátjuk még a folytatást...

Visszakerültek a téli kerekek. Két gumi már cserés lenne, de előre láthatólag már csak 3e km vár ránk közösen, így maradnak.
Egyúttal kiválasztottam a Giulietta téli kerekeit is, de ez már más tészta...

187.182 km

 
>> Egyébberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2015-10-21

Mióta meg van a kocsi zavar,hogy a kilóméter óra alja sötét naplemente után.Némi utána olvasás és kérdezősködés után nekiláttam a hiba orvoslásának.2 W-os izzót kaptam a helyi járműboltban,kemény 80 Ft/db áron.Felbuzdulva eme akciós áron,fel is vásároltam a teljes raktárkészletet(4 db) :)A csere 10 perc lett volna.Persze az első izzó rossz volt.Így még másfél percet elrabolt a kicsike az életemből.Az eredmény viszont megnyugtató számomra :)

 

Kívül-belül le lett csutakolva a Párduc. Természetesen mire előkerült a fényképező gép elkezdett csöpögni az eső...
Szóval, így nézünk ki 187ezer km-el a hátunk mögött.

 
>> Autóápolásmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2015-10-21

Felkerült az újonnan vásárolt 225/40 R18 méretű téligumi is a vasra,majd kapott egy full mosást ezután egy jó adag wax-ot,belső takaritással,gumi és műanyag alkatrészek ápolásával egybekötve.
Megejtettem az esedékes bőrtisztitást és bőrápolást is,a szokásos méh és karnauba viaszos csodaszeremmel :)
Folyadékok szintje, fagyálló,szélvédőmosó ellenőrzése után kapott egy teli tank premium dieselt :)

Km óra állás:236.900

 

Felkerültek a téli kerekek. Jövőre sajnos venni kell újakat.
Elvittem gumishoz a jobb hátsó nyárit, találtak benne egy szöget. Ezért engedett néha egy kicsit az utóbbi két hétben.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2015-10-16

Mivel engem is utolért az első kilincsek nyomógombjának beragadása, így segítséghez fordultam, itt a fórumon, valamint a facebookos fórumon is.
Több ötlet jött, úgy gondoltam kezdem a legegyszerűbbel, ami lánckenő spray volt. Sajna nem segített. Ekkor jött sógorom, aki mellesleg karosszérialakatos és autófényező és hozta a Würth-ös zárolajzó spray-jét. Jó nagy adag bekerült a nyomógomb köré, a felesleg, ami folyt le, szépen le lett törölve. Egy kis kompresszoros levegő még beljebb mosta a zárolajzó spray-t. A végeredmény: A kilincs nyomógombja tökéletesen működik, mintha új lenne, ráadásul a spray kimossa a benne lévő piszkot is :D