Blog
Az útvonal:
Budapest - Veszprém - Pápa - Veszprém - Balatonfüred - Budapest
A megtett távolság: 400 Km
Átlagfogyasztás: 7.38 L/100 Km
Útviszonyok: erős eső (úti videó: itt és itt)
Guminyomás (egységesen az összes gumiban): 2.2 bar
Profilmélység (mind a négy gumin): 7.4 mm


Kapott előre 3 db. új lengőkart, azért csak hármat, mert a negyedik pár hónapja lett egy új darabra cserélve...most pedig a többi három.
Szép őszies időben utaztunk Budapestről Kaposvárig. Indulás előtt egy finom lazacos croissant ettem, capuccinoval és frissen facsart narancsléval, ha már szabadnappal hosszabbítottam 4 napossá az október 23-i hétvégét. Egyébként potom pénzért volt "menüben" ez az ínycsiklandozó reggeli, mely egy kis előző napi borozgatás után különösen jól esett.
Az utat egy kevésbé jól sikerült Fiat Linea volánja mögött tettük meg, jobbomon édesapámmal, aki hál'istennek 10 perc után - fővárosunkból kilépve - rávehető volt szivarjának száműzésére. Lehet, hogy egyébként az 1.3Mjtd remek konstrukció, s csak ez a szóban forgó példány egy rettenet, de lényeg a lényeg, hogy a GT-hez és GTV-hez szokott énem kapálózva ellenkezik az ilyen utak ellen. Itt jegyezném meg, hogy a kocsi, az olaszok táliájának ezen kályhaezüst példánya jobban megy klímával, mint anélkül. Eddig még nem fejtette meg senki, miért, nekem mindenesetre nincsenek álmatlan éjszakáim emiatt, csak örülök, ha mondjuk egy céges külföldi vörksopra menet, 4 emberrel a klíma bekapcsolását követően a kocsi a korábbi poroszkálás helyett képes "hasítani".
Kaposvár. Nincs túl közel, nincs is túl messze. Amióta volt szerencsém többször Bonn-Budapest útvonalon autózni (Alfázni), azóta a messze fogalmát átértékelve tekintek a szűk 200 km-es útra. Ahhoz messze van, hogy sz@r kocsit nézz meg. Elmész, oda-vissza kb. 4 óra, egy óra ottani szöszmötéssel ráment a napod. A távolság tehát relatív, de ez alkalommal azt mondanám, hogy Kaposvár közel volt.
146 ti. 2 literes, 16 szelepes, benzines "limuzin". Nekem volt 145-ösöm, imádtam és mostanság azon kapom magam, hogy a sok erős (zömében BMW, a teringettét) autó nézegetése mellett lesem a QV-kat. Van is egy faceliftes QV magyar okmányokkal 240 ezerért Tatán. Valaki vegye meg gyorsan, mert hiánycikk potom pénzért. ;) Nekem a 146 nem tetszett, tetszik annyira, mint a hatchback társa. No nem úgy édesapámnak, aki mindig is szemezett vele.
Rosso proteo. Az egyik legszebb szín, amit valaha kikevertek a tiramisu mámorból egy friss, erős ristrettoval józanodó olasz szakik egy csendes, őszi délután. Mindig is tetszett nekem a szín, 146 ti-ben talán a legszebb. Apám pirosat akart, mint a 33 P4 volt. Vad rosso, tüzes, lendületes. Szép az is, de szerintem közönséges. Végül is én beszéltem rá, hogy menjünk le Kaposvárra.
Kereskedés. A hely, ahonnan a legritkább esetben szeretnél autót venni. Sok olyan személyiségjeggyel van a legtöbb kereskedő felvértezve, ami miatt az előző mondatot meggyőződéssel tudom mondani. Egy jó autó azonban kereskedésben is jó. Ez az Alfa ilyen volt. Nem tulajdonosa, hanem gazdája volt, aki nem mellesleg Alfa szerelő is. Szépen karban tartotta a vasat, s bár eladás előtt - érthető módon - kicsit lebutította (ronda Alessio felnik 12 éves gumikkal, kiszedett hifi helyett kazettás rádió), így is igen impozáns, tetszetős darab állt előttünk.
19 év. Nagyon hosszú idő arra, hogy valamit leamortizáljon az ember. 19 nap alatt is sikerül sokaknak. Ez a kocsi meghazudtolja a korát. Nem egy ritka ikon, nem egy különleges csillag az olasz veteránok egén, vélhetően nem is lesz igazi klasszikus, mert sokat gyártottak belőle, elsőkerekes, ráadásul szedán is, de nagyon szerethető autó.
A képek szerintem magukért beszélnek, de élőben talán még szebb. Ilyen selymesen járó TS motort nem tudom, hogy hallottam e valaha, pedig állt az elmúlt 2-3 hétben a kocsi, bikázni is kellett.
Kaposvár közel van. Vigyázz a kocsira édesapám! :)
PS: A 159Q4 azért marad ;)



212000 Km.
Megtörtént az olajhűtő csere bontottból 25000 Ft.-ért.
Jobb-bal alsó lengőkar csere stabilizátorokkal együtt TRW. Ezek még voltak otthon elfekfőbe.
Bal első ajtóhatároló csere. 17000 Ft.
ÉÉÉÉs felkerült hátra az új JTD 20V felirat. 7500 Ft
Munka költség 35000 Ft.
Most, hogy végre minden okés lehetne a kocsival a vezetőoldali ülés kitalálta, hogy szórakozik kicsit. Hurrá. Az emelőmechanizmussal van gond, mivel csak az ülés egyik felét emeli meg, ráadásul amikor beleülök akkor a jobb oldala lezuttyan a legalacsonyabb pozícióba. Gyanítom, hogy valami elpattant az emelőmechanizmusnál, de nem volt ma már kedvem kiszenvedni az ülést, meg holnap úgyis megyek a műhelybe(valószínűleg úgyis heggeszteni kell majd, azt meg amúgy se tudnám itthon megcsinálni). C'est la vie.
Újabb jó hír, hogy vége a 3 hónapos ügyintézési folyamatnak és megkaptam a magyar rendszámot, forgalmit a V6-osra :) Életem eddigi legdrágább rendszáma:) de megérte úgy érzem. Az autó ugye svájcból lett importálva, nagyon jó állapotban van a KPM műszakin külön kiemelték ,hogy ritka az ilyen megkímélt 15 éves autó!
A rendszámot könnyű megjegyezni mert 82' májusban születtem :) ...156 végű volt a terv ,de azt nem tudtak adni. A lényeg ,hogy most már hivatalosan is V6 tulaj vagyok így lehet ,hogy lassan a JTD eladó lesz, bár sajnálom nagyon mert sokat foglalkoztam vele ,sok munka van benne és jó kis autó az is. Meglátjuk még a folytatást...


Visszakerültek a téli kerekek. Két gumi már cserés lenne, de előre láthatólag már csak 3e km vár ránk közösen, így maradnak.
Egyúttal kiválasztottam a Giulietta téli kerekeit is, de ez már más tészta...
187.182 km
Mióta meg van a kocsi zavar,hogy a kilóméter óra alja sötét naplemente után.Némi utána olvasás és kérdezősködés után nekiláttam a hiba orvoslásának.2 W-os izzót kaptam a helyi járműboltban,kemény 80 Ft/db áron.Felbuzdulva eme akciós áron,fel is vásároltam a teljes raktárkészletet(4 db) :)A csere 10 perc lett volna.Persze az első izzó rossz volt.Így még másfél percet elrabolt a kicsike az életemből.Az eredmény viszont megnyugtató számomra :)