Blog
Megvolt az akkucsere, Exide lett a befutó, mert az vót a' akkubótba'. Node amíg eljutottam odáig, hogy a Magnetti kikerüljön, hohó! Ugye drága talján mérnökbarátaink terveztek nekünk egy akkurögzítőt, amit egy 13-as anya tart egy menetes száron. De mekkora száron, hát atyavilág!!! Sima 13-as fejjel leszedni esélytelen, még csak a szélét se tudja elnyalni az anyának az a drága csavarkulcs, szomorodik is belé a lelke. Ilyenkor az ember tesz egy gyenge próbálkozást egy sima hatlapfejű villáskulccsal is, mert hát mé'ne... Nőgyógyászok és kígyóbűvölők -lehetőleg egyszerre- előnyben, szűk hely van benyúlni a motortakaró miatt, de a kulcs se tud sokat mozogni a motor miatt. Ekkor egy segédmunkás terminus technicus szélnek eresztése (*szomat beleverem az egészbe máááá') után felcsapjaja azember a guglit, hogy segítsen megfelelő szerszám beszerzésében, lehetőleg az akkumulátorbót és a lakóhely közötti legrövidebb útvonal vonzáskörzetében. Mit ad ég, PONT útba esik egy Praktiker. Szakszemélyzetnek probléma felvázolva, a háromféle jó megoldás közül egyik sem volt a birtokukban (csőkulcs, hosszított dugókulcs fej és racsnis+csuklós villáskulcs). Ezután néhány sötét gondolat merülhet fel az emberben, például, hogy egyáltalán miért létezik az a szar, érdemes lenne felgyújtani és még a helyét is sóval hinteni. Folytassuk utunkat az akkubót felé, aztán hátha gugli barátunk tud segíteni. Na a gugli nem tudott, de a jószerencse pont egy szerszámboltot sodort elénk, ahol nagyon készségesen segítettek és még hosszított fejet is tudtak adni, foglalják imába a nevüket! Az akkuboltban már ment minden, mint az ágybaszarás, mivelhogy a kinézett és honlap szerint raktáron levő négy típusból kettő volt készleten, ebből a drágábbik volt a rosszabb minőségű. Ez ugye eléggé leegyszerűsítette a választást, mind józanJóskák, mind mazoMarcik kedvükre választhatnak - attól az apróságtól most tekintsünk el, hogy ha a mazochistának rossz, akkor az jó, de mivel az jó, az rossz. Ezután nagy boldogan neki lehetett volna állni a cserének, ha... nem csak a 3/8"-os készletet találom meg, hanem a fél colost is, mert ahhoz kaptam a fejet. Némi Micimackós fejvakarás után némi kreativitást és szakbarbarizmust vegyítve a szent hosszúfej és egy kombináltfogó segítségével sikerült kiszenvedni az anyát, innentől kezdve gyerekjáték volt a csere. Azért gyereknek még ne adjátok oda az akkut játszani. Nem azért, mert veszélyes, hanem mert húsz kiló és hát az nem annyira az ő súlycsoportjuk. Kivéve Benőkének, de ő a kőkorszakban meghalt már.
Ja és a lényeg: akkucsere után pöccröff, ahogy illik.
Tanulság: nem jó az, ha sietni kell, mert másnap megy az ember a haverját is belerángatni a fertőbe. Vagyis Alfát venni ;)
Több éve vadásztam Ronal A1 garnitúrára. Összejött!!!!! Hiánytalan a garnitúra, kupak is járt hozzá. Igaz, csak 14"-os méretben, de már ez is óriásit fog mutatni az autó alatt.
Az egyiket minimum görgőzni kell, de nem válogathatok. Nagy most az öröm.
Adatai: 6x14", ET38
Update: fényezve, javítva lettek, így tökéletes állapotba kerültek.
Pogácsák is készültek hozzá, mert a tőcsavaros agyra csak hosszú anyával menne föl, az pedig ronda ;-)


Sor került a hidrotőkék cseréjére, mert melegen 1-2 elkezdett kopácsolni amikor úgy tartotta kedve. Viszont ha már szét van bombázva, gondoltam cseréljük ki a főtengely szíjtárcsát is. Ami nem volt tervben, az a vízpumpa...gyenge példány került bele úgy néz ki és enyhén eresztett a tengelynél. (1-2. kép)
Velejáró sallangok: Vezérműszíj, szelepfedél tömítés



Eltelt egy év és elsuhant 10.000 km (282410 Km óra állás). Eljött az olajcsere ideje. Selenia olaj, mann filter szűrők.
A bal oldali külső gumiharangon volt egy kb 1.5 centis vágás.Ma kaptam időpontot a szerelőmhöz,úgyhogy ez is kipipálva.Közben kiderült,hogy a kormánygömbfej csavarja el van hajolva.Gyári TRW ment a helyére.Lassan műszakilag olyan állapotban lesz az autó,hogy nyugodt szívvel merek nekivágni vele a világ végének:)
A Toora felnik majdnem teljesen rendbe lettek rakva. Mind a négy görgőzve lett, valamint a leharcolt peremek javítása is megtörtént. Még le kell majd fényezni őket, kupakokat kell beszereznem és tehermentesítőket kell venni. Már most alig várom a tavaszt!


Selénia 20K for AR, pollen, levegő és olajszűrő csere.
Mivel parkolás közben összetörték az autót, önköltségen javíttatni kellett. Lökhárító telibe fényezése, két új fényszóró.
Az előző blog bejegyzésemben említett hűtővíz problémám véget ért :) Le lett szedve a klíma kompresszor, hogy látszódjon valójában honnan folyik a víz és jó hír, a motornak semmi baja, mégiscsak a vízpumpa a ludas! Örültem a hírnek, mert nem kellett a blokkot megbontani. Mivel 26 000 km-el ezelőtt volt vezérlés cserélve, így szerencsére csak a szíjat kellett cserélni, Dayco-t kapott és egy Ruville vízpumpát, illetve mivel szívárgott a kipufogó oldali tengelyem szimeringjénél az olaj, így mind a kettő tengely új szimeringet kapott. A km állás : 125 960. Ráadásul megtekintve a hengrefejet, látszódik, hogy az előző gazdák is becsben tartották, szép minden :) TZoli cartársnak pedig újfent köszönet a precíz és gyors munkáért!

0
659
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV