Blog

>> Egyébmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2015-10-06

Mióta megvettem az autót szerettem volna tempomatot bele, sokáig azt hittem csak rádugom a kart és működni fog!
Reményeim elszálltak, amikor megláttam, hogy nincs a kormánynál előkészítés benne.... Sok hónapnyi olvasás és érdeklődés után megszületett a fejemben ezt bizony én fogom bekötni magam.
Történt egy nap, hogy Marek felrakott egy bontásra ítélt 159-et aminek a tempomat karjára és alsó kormány burkolatára azonnal rácsaptam.
Az eLearn progiból és egy olasz fórumból szereztem kapcsolási rajzokat.
Kötögetés előtt kiderült, hogy a D001-es csatiból is ami a jobb oldalon a lábtérnél található a kárpit alatt, is kihagyták a tempomat vezetékezését. Mivel Fiat fórumokon írják, hogy szinte semmi sincs bekábelezve, ott közvetlenül a motorvezérlőtől hozzák a kábeleket a tempomathoz. Sokan LAN kábelt használnak, nekem kollégám szerzett egy jó minőségű 4 eres kábelt. Az akksisarut le kell venni a művelet elkezdése előtt és 10 percet várni! Terminálokat olaszországból rendeltem és az ECU csatijában sárga vakdugóval ledugózott a rajzon meghatározott pontokra kötöttem őket. A kábelt a bal oldali tűzfalon átvezető gumidugón, annak a szélének az átfúrásával vezettem át. A kar csatlakozójára felforrasztottam a kábeleket a megfelelő helyekre, még egy gyújtás 12v-ot kellett adni a 2-es lábra a biztitábláról.
Ha mindent jól csináltunk MES-ben aktiválni kell a Proxy alignment alatt a Cruise Control Light-ot, Enable-ra kell tenni. Ezután egy proxy rendezés és mennie kell.

 
>> SzervizBandie // Alfa 166 2.4 JTD, 10v, Progression // 2015-10-06

Megjavíttattuk a bal hátsó ablakemelőt, újra gombra megyen az ablak! :)
Cserélve lett a bowden a motortető zárszerkezetben. 2 év gari van a munkára.
Ablakemelő: 15.000
Motortető zár: 12.000
Akik elkövették a beavatkozást:
Bowden Szerviz Kft., 1138 Bp., Váci út 168.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2015-10-14

Lengéscsillapító csere elől, de akkor már hátul is kicseréltettem, plusz Eibach Pro Kit from Ebay.

Gátlók: Magneti Marelli első
Monroe hátsó
Rugók: Eibach Pro KIT; 32K

Egyéb:
-Kézifék kötelek
-Axiál bal első
-Ködlámpa (egyik repedt volt)
-futóműállítás
Alkatrészek~100K
Support: 65k (ebben benne van a ködlámpa és a f.mű állítás is)

155385km

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2015-10-06

az előző elfáradt...

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2015-10-05

201.600 km-nél a vezető oldali ajtó kívülről nyithatatlanná vált. Leszedtem a kárpitot, de sajnos nem csak kiakadt valami, hanem a zárszerkezet ment tönkre. A szerelőnél már nem tudtak újat beszerezni, így én kerítettem egy bontottat 5000 Ft-ért, meg ugyanennyiért cserélték ki.

 

Reggel útra keltünk a Párducal Győrbe, ahonnan ő is származik
Egy kávé mellett az Excel táblámat sikerült átültetni egy hivatalos árajánlatba. Sikerült egy tisztességes engedményben megállapodni, de még így is többe lesz a Giulietta, mint a 159 volt 5 éve.
Hazaérve az ajánlatot még egyszer átrágva már csak egy emailt kellett küldeni és hivatalossá vált a rendelés.

updata másnap:
A legkisebb 7 számjegyű összeget átutalva meg is érkezett a rendelés hivatalos visszaigazolása és az első számla.

u.i.
A Giulietta árlistáját tanulmányozva nehéz elképzelni, hogy jövőre a Giulia árai elérhetőek lesznek. Hacsak nem lesz 1,4 benzines motorral is.

 

Akárhogy is van, lassan jön a búcsú napja. Ideje számba venni, hogy mit kell még az eladás előtt elintézni:
- rádió + kormányvezérlő illesztő kiszerelése,
- gyári rádió és a B&M visszarakása,
- Hifonics végfok kiszerelés,
- RCA + hangszórókábel kibontása a kárpit alól,
- Focal hangszórók visszacserélése a gyárira,
- nyári gumik visszarakatása a gyári felnikre,
- síalagút műanyag takaróját visszatenni,
-

Ami marad:
- bal első ködlámpa törött,

 

Kapott két új szemet az autó mert nem voltak egyforma gyártmányúak a lámpáim és zavart kicsit, kicseréltem a két narancs oldalvillogót fehérekre.

 

A téli gumi és kerekek felrakása után nem sok km megtétele után stabrudas kopogás kezdődött az autón ami egyre csak fokozódott. Mivel arra jártam a 17. kerben beugrottam a Natural Invest - be két új alsó lengőkarért és két külső kormány gömbfejért. Már rá is mozdultam a combos melóra , de előtte aláfeküdtem és elkezdtem izmoskodva rálelni a kopogó szellem rejtekére. Hoppá fellazult a bal stabpálcám felsö feje ami a stabrúdal van kapcsolatban. Meghúztam és no kopogás. Soha ilyen nem volt még , na mindegy , ennek örömére kicseréltem a két kormánygömbfejet , az alsó lengőkarjaim hibátlanok, a felsők szinte újak (pár hónaposak) úgyhogy az újakat egyenlőre félretettem ha gyúrni lesz kedvem kicserélem.

 

Felkerültek a használtan beszerzett 16-os alufelnik és rakattam rá új téli gumikat.