Blog
Műszaki- és környezetvédelmi vizsga okmányok pótlása 23€.
Nevemen van a kocsi! 66€ alles zusammen.
Szélvédőcsere - gyári Splintex esőérzékelős. Zalaba Autopartner Párkányban. Szépen és gyorsan beépítették az újat, esőérzékelő funkció is rendben! 183€ volt.
A mai nem az én napom. Tegnap pár baráttal elmentünk szüretelni, és hát a szőlős telek felé vezető út közel sem volt kíméletes. Azt hittem, hogy különösebb gubanc nélkül sikerült megúszni a történetet amikor már visszaértünk Siófokra. Tévedtem. Ma délelőtt 9 fele elindultam az autópálya felé, de már az odavezető úton feltűnt, hogy valami nem okés. Aztán az M7-es felhajtón végül berántott a kormány és elkezdett dobálni a kocsi. Jobb első defekt. Ráadásul a gumi belső fala teljesen ki is volt szakadva, pedig szinte azonnal megálltam amikor éreztem, hogy rángat a kocsi(ez pont egy kis kanyarban történt, és itt az emberek már veszik a lendületet, hogy ráforduljanak a pályára...a legideálisabb hely ahhoz, hogy lerobbanjon az ember). Amikor megálltam gyorsan kaptam is elő az emelőt, és húztam kifele a kerékcsavarokat, de az egyik biztonsági csavarhoz ami egy számmal nagyobba többinél már nem volt kulcsom. Így hát egy óra tanakodás után sajnos fel kellett hívni a segélyszolgálatot, hogy kellene valaki, aki hoz egy keresztkulcsot. így esett, hogy a csodás vasárnapi boltzárnak köszönhetően egy 2000 forintos tétel helyett 15000-t kellett fizetnem. Ezután már csak haza kellett döcögni a pótkerékkel, ami röpke 2,5 órát vett igénybe(az átlagos 1 órához képest). Hál' istennek megtartottuk a Q4 téli gumi/felni párosítását, így azonnal feldobtam azokat a gépre. A defektes gumit meg majd hétfőn kicseréltetem.
Itt meg kell említenem azt, ami a legjobban fájt az egész történetben, mégpedig, hogy amikor már vagy negyed órája ácsorogtunk a felhajtón, jött egy szürke spideres kolléga, aki még egy intést se ejtett meg irányomba. Ha magára ismer, akkor egy picit nézzen magába, hogy ha egy bajtársat lát az út mentén lerobbanva, akkor ha nem is áll meg legalább viszonozza a köszönést!





Megérkezett Luigi a családba :)
Nagymihályból jött. Kassai városnézéssel egybekötött kocsivásárlás volt. A telefonos egyeztetésben elmondottak az állapotról sajna nem feleltek meg a valóságnak: repedt szélvédő, felületi rozsdafoltok a küszöbön (leverhették valamivel), lakkleverődések az ajtókon, első futómű kicsit gyengélkedett, bal hátsó ablakemelő nem működött, néha nem működő központizár, elkoszolódott belső-kajamaradékok a tetőkárbitban, stb :)
Ami mellette szólt: szerkezetileg hibátlan, törésmentes, motor rendben-szépen húz füstmentes, váltó-kuplung ok, szép állapotú bőr, esőérzékelős szélvédő (nagyon bejön), sötétkék szín arany tetővel, felnikkel, küszöbspoilerekkel.
Végül a meghirdetett 3600 € helyett 2800-ért elhoztuk.
Eljött a 20ezres szerviz ideje is, így ellátogattam ismét "aranykezű" mestereimhez Várpalotára. :-)
Az autó az alábbi, gyári alkatrészeket kapta meg:
- Selenia wr diesel 5w-40 motorolaj
- Motorolajszűrő
- Diesel üzemanyagszűrő
- Motor levegőszűrő
- Utastér (pollen) szűrő
Továbbá diagnosztizáltunk egy nagyon enyhe, szinte minimális fékolajszivárgást az ABS kockánál a bal első féknyereg felöl jövő fékcsőnél. (A hollander mellett)
Attila és "az egyik legjobb embere" :-) 5-ös, teljesen új, réz fékcsőből legyártotta nekem gyorsan ezt a szakaszt, a régi pedig ment a kukába. (a vasba)
Ismét precíz, tökéletes munkát végeztek a fiúk (mint mindig) és még egy jót beszélgettünk is, amíg készült/készültek az autók. Mindenkinek csak ajánlani tudom Csöriéket!!!
A munkálatok végén kis átnézés is történt, hogy mi vár ránk a tavasszal:
-Alsó lengőkarok (kezdenek fáradni, bár Attila nem tartotta vészesnek a helyzetet)
-Nem megy a hűtőventim 1es fokozata, relé rendben, az ellenállásnak valószínű annyi
-Hosszbordásszíjnál, ha jól emlékszem a szabadonfutót kellene cserélnünk, mert Attila már régóta mondja nekem, hogy hallja a csapágyat enyhén ciceregni (sőt, egyszer már zsirozták is, ha jól emlékszem)
Nagy dolgok tehát nincsenek, az autó tökéletesen rendben van.
Km: 194376










Apróságokat kapott tartalékba, hátsó keresztstabilizátor szilenteket és kuplungcsövet.
Elkezdtem összeszedni a cuccokat a futóműfelújításhoz, a piros szín jegyében :-D
-2db hátsó hosszlengőkar nagy szilent
-4db TRW első lengőkar
-2db első Akron stabgumi

Mai napon sor került a korábban beszerzett menetfény felszerelésére és a beázott és besárgult ködlámpa cseréjére a Csörgő Autószerviznél :) Külön köszönet a csomagtárajtón lévő karc eltüntetéséért! :)
A menetfény rombolás nélkül egy műanyag hátlap segítségével került felfogatásra a hűtőrácsra. Így ha később szükséges nyom nélkül eltávolítható az autóról.












Ez egy fenevad, elemi erő. Meglepődtem :) Gyakrabban kellene mennem Vele, idén szerintem 100km-t nem tettem bele. :(
Alánéztem, hogy mi a kipufogó baja, hát mindent elmond a GTV erőnlétéről, hogy szabályosan ledobta a középdob utáni részt. ;) El.kell vinnem szakihoz.
Imádom. Sajnálom, hogy a garázsban figyel, de már egy japán roadster is beelőzte az idei hobbiautós szezonban...
4-5 napja egy vészfékezésből adódóan megszólalt a jobb első fékem és igen csúnyán nyikorgott. Mai napon szétszedtem, lereszeltem a betét elkenődött sarkait, picit megcsiszoltam, az azóta megtett kb. 40 km alatt csendes és ugyan olyan jól fog. Remélem így is marad. Egyben átnéztem az első futóművet, a fékcsövek lesznek kb. egy éven belül cserések, majd fékfolyadékkal együtt megejtem.



