Blog

MOL TEMPO DISEL
mostani tankolás: 60,11 L
előző tankolás: 64,41 L
előző tankolástól futott km: 728 km
átlagfogyasztás: 8,26 l/100 km
költség: 21 032 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 21 032 Ft

 

MOL TEMPO DISEL
mostani tankolás: 64,41 L
előző tankolás: 46,71 L
előző tankolástól futott km: 836 km
átlagfogyasztás: 7,70 l/100 km
költség: 23 632 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 23 632 Ft

 

DISEL AGIP RF
mostani tankolás: 46,71 L
előző tankolás: 50,72 L
előző tankolástól futott km: 607 km
átlagfogyasztás: 7,69 l/100 km
költség: 19 006 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 21 805 Ft

 
>> Szervizsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-09-27

212.000km

 
>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-09-27

Hosszú hónapok (évek) kutatómunkája eredményeképp ma végre meglettek a gyári SportPack 2 Recaro szövet üléseim.
Nagyon sok kutatómunka előzte meg. Mindenképp szövetet szerettem volna légzsákkal, deréktámasszal, elektromos háttámlával. Na, ez elég ritka :)
Próbáltam viszonylag jó állapotú használtakat keresni, de ilyen se a magyar oldalakon, se az ebay-en nincs. Amik vannak, azok vagy bőrösek, vagy légzsák nélküliek, vagy menthetetlenül lestrapáltak. Aztán megtaláltam ezt. Bár kissé kopott volt, de szerencsére az ebay-en találtam vadiúj gyári ülőlap kárpitot!!! :) Az oldaltámaszt is javítani kellett, de ehhez is sikerült anyagot találnom. A javítás a Bara Kárpit műhelyében történt.

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2015-09-26

Manapság az FB-n három féle alfás létezik. Aki árul új logós emblémát, aki már vett belőle és aki még nem.

Én a második csoportba tartozom.

Mivel a GTV első emblémája eléggé kifakult és úgy ítéltem meg, hogy a fekete autóra bizony jobban passzolna az új, színes embléma az élénkebb zöld és piros színeivel.

A csere menete (Mivel mindenki csak a feltett embémákkal szokott büszkélkedni, de még sosem írta le senki, hogy, hogyan tette fel.)
Az MK2-es GTV-n egy csavar tartja a máanyag korongot, amin a fémembléma van. Valószínűleg gyáriban ezt így kompletten lehet rendelni, mert a műanyag hátulján van egy cikkszám (465 589 73).
A feladat nehézségét a adja, hogy a krómozott műanyg megsértése nélkül lehántoljuk róla a felragasztott fémplakettet. Mivel hátul van egy 1 cm-s lyuk, így adódik, hogy onnan nyomjuk egy tompa tárggyal. (Filctollal.) Ezzel azt érjük el, hogy felpúposodik azon a helyen a plakett. Ahogy mondani szokták, "kis lépés az emberiségnek".
Ezesetben mondjuk tényleg kicsi, mert a púpon kívül nem értünk el semmit. :)
Itt már látható, hogy roncsolás nélkül a régi emblémát csak varázslattal lehet leszedni. Én maradtam a polgáribb megoldásnál: csavarhúzó és fogó segítségével hámoztam le a fémet. Utána denszesszel nem árt megtisztítani a helyét és leszedni a ragasztómaradványokat.

Én előtte még előkészítettem az emblémát, lefújtam védőlakkal. Hátul és a peremét ecsettel kezeltem le, hogy a só ne kezdhesse ki.

A felragasztásnál csak arra kell figyelni, hogy szépen középre pozícionáljuk, mert körben marad egy kb. 1mm-es rés.

Kb. ennyi. :)


Érdekesség: Anno, kb 7 évvel ezelőtt beszereztem a 156-ra egy új emblémát. Akkoriban még nem volt ilyen dömping, úgyhogy gyári zacskóst vettem, jó drágán (6000 Ft). Ahogy odaát leírtam, az akkor egy vastag műanyag darab volt, hátra kiálló pöckökkel, ami jól nem is passzolt a scudettom-ra, mert azon gyárilag egy vékony, sajtolt fémplakett volt. A csere emiatt meghíusult.
Szóval 7 évet kellett várnom arra, hogy kapjak megfelelőt. Mert ugye a mostani olcsó emblémák mind ilyen fémplakettek...

>> AutóápolásHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-09-26

A vezetőoldali első lámpám egyre mattabb volt és ez egyre jobban idegesített. A jobbos gyönyörű állapotban van, tuti, hogy az nem az eredeti lámpa, cserélve volt valamikor. Az időjárás is közrejátszott, hogy a lámpa polírozásával múlassam az időt, mert egész nap esett. Csak a balost csiszoltam és políroztam fel, gép hiányában kézzel. Nagyon szép lett, megérte.
Felhasznált anyagok:
1db 2000es vizes csiszolópapír
3M durva polír paszta
3M finom polír paszta
Polírkendő
Az anyagokat festékboltban vásároltam, a legdrágább tétel a paszta volt, 1400ft/dl, bár 1-1dl-t vettem mindegyikből, bőven maradt belőle.

 
>> AutóápolásFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-09-26

Eljött az idő, hogy rendbe legyen téve a fényezés az autón.
Mivel évi 35.000 km (90% autópálya) megy az autóba, így volt rajta bőven kavics felverődés. Plusz voltak kisebb esztétikai hibák is, mint például a bal első ajtó színe elütött a bal hátsótól, kisebb karcolások, ajtó rányitások.

Hála Mester tehetséges ifjú kollégájának, Petinek az autó patika állapotba került kívülről. Mondanom sem kell, hogy nagy volt az öröm.

Ami fényezve vagy csak javítva lett:

- első lökös,
- motorháztető,
- komplett bal oldal,
- komplett jobb oldal (itt csak kisebb hibák voltak),
- tető (több apró horpadás kijavítása),
- küszöbök (hamarosan felkerülnek)

Szeretném itt is megköszönni a munkát Schneider Péternek. Csak ajánlani tudom bárkinek, aki fényeztetni szeretné az autóját és egy precíz, tehetséges, saját munkájára igényes, korrekt áron dolgozó szakembert keres.

A félreértések elkerülése végett: az autó nem volt törve, nem ezért került fényezésre majdnem az egész vas. :-)

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-07

Történt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal elejéből elég erős koppanás hallatszik hirtelen kanyarban, terhelésváltáskor. Örültem neki tekintve a futóműre költött összeget... Nosza meg is néztem mi az oka. Autó felemel és szépen nekiálltam meghúzogatni az összes csavart. Mindegyiken tudtam picit húzni ügyelve arra, hogy nehogy megtépjem. Jobb oldal oké, bal oldalon viszont meg is lett a tettes. A lengőkart a bölcsőhöz rögzítő csavarok közül az egyik kilazult. De nem is akárhogy. Ugyanis a hegesztett anyán kívül volt még egy rátekerve, az szorított, nem pedig ami a lengőkaron van (bekarikázott rész). Valószínű, amikor csinálták elnyalódott a menet a lengőkarban és így oldották meg. Az elképzelés nem rossz, viszont a valóságban a plusz anya és a csavar menete is megadta magát, ebből adódóan a laza kötés miatt volt a koppanás. Csavar cserélve újra, illetve egy erősebb anyagú anya került fel, remélhetőleg így már nem lazul ki/megy tönkre. Koppanás megszűnt, ismét minden OK. (Igen, tudom, lassan ideje gatyába rázni a stabrudat is...)
Ezen kívül ismét kellett venni 1 liter olajat...

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-01

Sokat gondolkodtam, hogy az elejével is kéne valamit kezdeni. Először is a lámpákat ki kellett cserélni, mert egy beázott, egynek nem volt jó a motorja, egy index is repedt volt. Aztán ha már ott jártam igazítottam a nyúlványokon + a lökhárítón. Így már egész szépen sikerült beállítani, a hézagok megszűntek-kisebbek lettek. Beraktam még egy műanyag védőborítást a váltóhoz, ami szintén hiányzott. Lámpák tekintetében legózás volt. Szétszedtem darabjaira a régit is, meg amit vettem bontottat is, megpucoltam mindet, aztán összeválogattam a legjobb állapotú dolgokat, így a bekerült szett kb új állapotú, a másikak meg maradnak tartalékba. Egy fokkal jobban is látok velük sötétben, de még mindig nem az igazi, majd veszek bele valami erősebb izzót. Továbbá leszedtem a tetőkárpitot, hogy meglessem az antennát. Meglepetés, nem volt bekötve, jó hogy nem szól rendesen a rádió. Összedugtam sokkal jobb, de még most sem tökéletes. Majd még próbálkozom vele, hogy jobb legyen, lehet csere lesz, de összességében így is elég sokat sikerült nyáron előrelépni a rendbetétel ösvényén. Szóval mondhatni elégedett vagyok.

És ezúton is megköszönöm édesanyám (aki mellesleg műszerész, ha már autószerelő anno nem lehetett) kitartó türelmét és segítségét, aki nélkül kicsit nehezebb lett volna mindezt véghez vinni, beleértve a lenti bejegyzéseket is. :)