Blog
Eredetileg Crosswagon-t szerettem volna... De olyat ami nem akar darabokra hullani alattam, de ilyet sajnos nem találtam az országban 3 hónap alatt egyet sem. Pedig türelmes voltam. És bejártam az országot.
Már-már úgy nézett ki nem lesz ebből autó a síszezonra, amikor néhány nappal az indulás előtt utolsó pillanatban feljött ez a gép a hahu-n. Tulaj felhív, másnap már próbaút. Nem volt sok időm (3 napom). Nem bántam meg.
Szóval mint azt már írtam, kitűnő volt a próbaút, sok-sok Crosswagon után (mind gatya állapotban volt) az első ami "egyben" volt - érezhetően.
Egyedül egy kis füst volt nagy gázadásoknál de gondoltam kipucoljuk az EGR-t és nincs gond.
Kozmetikai hibákon és icipici apró diszfunkciókon (mind javítható olcsón-könnyen) kívül nem volt baja.
Sajna a Ti felnik nem jöttek vele, de az eredeti is szép és mivel tél volt örültem is, hogy kicsit ballonosabbak a kerekek.
Másnap már szerződés, harmadnap eredetiségvizsga és átírás. Negyednap indulás Ausztriába. Ekkor 207123km-t mutatott a számláló.
Mint sokan mások én is úgy voltam vele, hogy a korábbi autóknál nem vezettem dokumentációt, de elhatároztam, hogy ezúttal másképp lesz és egy stílusosan sötétkék Moleskine naplóba elkezdtem vezetni a szervíz és hasonló infókat.
Az első néhány hét még jól lement, de mivel nem tudtam a vásárláskor olajat cserélni ezért Februárban jött egy olajcsere (Selénia WR Diesel) szűrőkkel és egy generátor+akksi csere is.
Mert egy napfényes téli reggelen az Osztrák Alpokban kigyulladt a kis töltésjelző... Nosza le a legközelebbi autóvillamosságihoz.. ahol bemérték/megnézték és kiderült, a generátor "ist Kaputt".. :) Kérdeztem mennyi lenne a csere? Számoltunk és rájöttünk: annyira sok, hogy inkább egy új akksi és azzal a töltéssel hazajövök egy magyar műhelybe.. így lett egy csodálatos bivalyerős akksija a kocsinak, mert a helyi osztrák erők esküdtek a Németországban készülő "Moll" márkájú akksikra az Exide/Bosch/Varta stb.-vel szemben. Drágább is volt, de hazajutottam (350km) úgy, hogy itthon még 70%-ot mértek. Szerintem meggyőztek;)
Kicsit megkésve bár, de leírom az autó történetét mióta megvettem Seriff-től, az "előélet" 2014 előtt ott olvasható :))
A príma próbaút után megalkudtunk és megvettem nagy bizalommal. Ez 2014 január közepén volt :)
Azóta eltelt több mint másfél év, valamivel több mint 18ezer km és két komolyabb szervíz..
Folytatás és részletek következnek.
Egy cartárs hozott nekem egy szett GTA felnit fényezésre, de közben hirdetett egy Ducati Corse szettet, aztán menet közben elüzleteltük az Audi kerekeimre. Lefényeztem, átgumiztattam, és felraktam. Gyöngyház fehér színe lett, a matricát az index alatt és a féknyergen fehérre cseréltem.
Szerintem nem rossz.
más: átnézettem a futóművem ami 1,5hónapja lett beállítva, mert elöl 1cm-en láthatóan jobban kopik a gumim a belső felén. Az alkatrészek jók, a beállítások nem változtak. 2fokot dől negatívba, de az a futóműves szerint sem lenne indok ilyen mértékű kopásra. Aki tudja esetleg,hogy ilyen mértékű ültetés (-60-70mm) mellett mi a megfelelő érték kérem ossza már meg velem ,és akkor beállíttatom a srácokkal,mert ez így nem buli.







Olajcsere.
Selenia 20K (10w40)
Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
189.875
Két lengőkar cseréje megtörtént, Starline-okat raktunk bele! volt autómban 80ezer km-t elmentek!!
Pénteken megvolt a műszaki!
A sötétített hátsó szélvédő nagyon megnehezítette az esti tolatásokat. Tolató radar jó lett volna, de nem akartam megfurkálni az ütközőt. Ezért olyan típust választottam aminek az antennáját az ütköző műanyagjának a belsejére kell felragasztani. Az ütköző leszedése könnyen ment. Arra is jó volt ez, hogy lássam, hogy a műanyag jótét takarása mögött mi a helyzet: szerencsére törés és/vagy rozsda nyoma sincs :O) . Ennek megörültem, mert az ütközőn látszik, hogy fényezték, de szerintem csak kisebb meghúzás lehetett...
Összeszerelés és a tolató lámpára bekötés után ki is próbáltam. Elsőre nem működött, nem érzékelt semmit, aztán rájöttem, hogy a forrasztópákához kihozott hosszabbítót ki kellene húzni a konnektorból és valóban, a 230V megzavarta...
Utána már jól működött. Egyik hátránya (ha ezt annak lehet venni), hogy csak akkor jelez, amikor mozog az autó. Ha tolatás közben el kezd lassan/gyorsan/majd folyamatosan sípolni és megállok, akkor abbahagyja a sípolást, ha utána tovább tolatok, akkor a sípolást onnan folytatja ahol abbahagyta. A másik hátrány, hogy az egész ütközőt egy zónaként kezeli.
Nekem ezek nem jelentenek problémát, viszont az számít, hogy nem kellett kifurkálni az ütközőt és elrondítani kerek jeladókkal...






Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.
Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.






... és ez nem a kinézetére vonatkozik. Az éles és nyomakodó kis PEI dómok helyett kicsit nagyobb selyem dómokat építettem be. Ezekkel már tényleg hallgatható lett az autóhifi!


Elérkezett az idő, jöhet az Olajcsere, olajszűrővel gázolajszűrővel egybekötve. 179862 nél.