Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-09-21

Egy cartárs hozott nekem egy szett GTA felnit fényezésre, de közben hirdetett egy Ducati Corse szettet, aztán menet közben elüzleteltük az Audi kerekeimre. Lefényeztem, átgumiztattam, és felraktam. Gyöngyház fehér színe lett, a matricát az index alatt és a féknyergen fehérre cseréltem.
Szerintem nem rossz.

más: átnézettem a futóművem ami 1,5hónapja lett beállítva, mert elöl 1cm-en láthatóan jobban kopik a gumim a belső felén. Az alkatrészek jók, a beállítások nem változtak. 2fokot dől negatívba, de az a futóműves szerint sem lenne indok ilyen mértékű kopásra. Aki tudja esetleg,hogy ilyen mértékű ültetés (-60-70mm) mellett mi a megfelelő érték kérem ossza már meg velem ,és akkor beállíttatom a srácokkal,mert ez így nem buli.

>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2015-09-17

Olajcsere.
Selenia 20K (10w40)
Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
189.875

 
>> SzervizDeezL // Alfa 146 1.9 TD // 2015-09-21

Két lengőkar cseréje megtörtént, Starline-okat raktunk bele! volt autómban 80ezer km-t elmentek!!
Pénteken megvolt a műszaki!

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-19

A sötétített hátsó szélvédő nagyon megnehezítette az esti tolatásokat. Tolató radar jó lett volna, de nem akartam megfurkálni az ütközőt. Ezért olyan típust választottam aminek az antennáját az ütköző műanyagjának a belsejére kell felragasztani. Az ütköző leszedése könnyen ment. Arra is jó volt ez, hogy lássam, hogy a műanyag jótét takarása mögött mi a helyzet: szerencsére törés és/vagy rozsda nyoma sincs :O) . Ennek megörültem, mert az ütközőn látszik, hogy fényezték, de szerintem csak kisebb meghúzás lehetett...
Összeszerelés és a tolató lámpára bekötés után ki is próbáltam. Elsőre nem működött, nem érzékelt semmit, aztán rájöttem, hogy a forrasztópákához kihozott hosszabbítót ki kellene húzni a konnektorból és valóban, a 230V megzavarta...
Utána már jól működött. Egyik hátránya (ha ezt annak lehet venni), hogy csak akkor jelez, amikor mozog az autó. Ha tolatás közben el kezd lassan/gyorsan/majd folyamatosan sípolni és megállok, akkor abbahagyja a sípolást, ha utána tovább tolatok, akkor a sípolást onnan folytatja ahol abbahagyta. A másik hátrány, hogy az egész ütközőt egy zónaként kezeli.
Nekem ezek nem jelentenek problémát, viszont az számít, hogy nem kellett kifurkálni az ütközőt és elrondítani kerek jeladókkal...

Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.

Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-09

... és ez nem a kinézetére vonatkozik. Az éles és nyomakodó kis PEI dómok helyett kicsit nagyobb selyem dómokat építettem be. Ezekkel már tényleg hallgatható lett az autóhifi!

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2015-09-20

Elérkezett az idő, jöhet az Olajcsere, olajszűrővel gázolajszűrővel egybekötve. 179862 nél.

 
>> Szervizpiciny77 // Alfa 156 1.9 SW JTD M-jet // 2015-09-19

Újabb 10e km eltelt,ezért újra friss olajat kapott a Kicsike.
Selenia Wr Diesel, olajszűrő, Levegőszűrő.


Km:257349

 

Ma végre meg lett csinálva az ajtóhatároló a bal első ajtónál, és megszűnt a rémes kattogó hang, ami az ajtó nyitásakor és csukásakor volt hallható. Az alap probléma az volt, hogy az eredeti stift már meg volt hack-elve egy csavarral, ami mozgott a lyukban. Szétszedés és méricskélés után kiderült, hogy hosszabb a stift és a rajta lévő műanyag "henger" mint maga az ajtóhatároló, így a csavar csak a stift-et szorította nem az ajtóhatároló két elemét. Egy kis reszelés a stift végéből, egy kis farigcsálás a műanyagból, és máris minden a megfelelő méretű lett. Összeszerelés után eltűnt az idegesítő kattogó hang.
Egy másik érdekes hibát is sikerült megjavítani az Alfán, még pedig a csomagtér világítást, ami hol működött, hol nem. Kapott egy kis WD40-et a kapcsoló és a csomagtér ajtó zárja is. Úgy tűnik csak kontakt hiba volt.

Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft

A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.