Blog
Ma kapott a motor revitalizáló adalékot: XADO 1 Stage Gel.
Mentem is vele 100 km-t, tapasztalat még nincs. Hacsak annyi, hogy negatív hatász nem tapasztaltam! :)


Barkács vasárnap volt a mai napsütésben.
Beműtöttem 1 elektromotort, behúztam vagy 10 m kábelt, meg ilyesmik.
Hátsó ajtó oldalzsebek is felszerelve, alakul.







Hogy is kell egy ilyen autóra rátalálni? Honlapok böngészése,némi pénz,elengedhetetlen a barátok önzetlen segítsége,valamint némi kp.,és egy nagy adag szerencse!Hónapokon át nézegettük elsősorban a nemzetközi használtautó kínálatot,amikor jött az érzés,amikor megláttam a hírdetést,kell! Beültünk az 59-be,(köszi gpek)irány Graz! Fiatal tulaj,de lelkesen gondját viselte az autónak.Dióhéjban:Nagyszervíz elvégezve az autón,150e km-nél,tehát vezérlés,olaj,összes szűrők.Klímakompresszor új,Teljesen rendben van.Két éves,újszerű téli gumikkal,eredeti sportcsomagos felniken. Mint a mesében. Ilyen,amikor valaki tényleg szereti az autóját,még a jelek is vadonat új gyárira cserélve!!Gyorsan megállapodtunk az árban,irány haza,megengedte,hogy egy napig még ottmaradhasson az autó. Másnap nyomás vissza,immár trélerrel,hogy megkezdhesse útját hozzám...
Megvolt az ez esdékes műszaki.2 év .
Olajcsere,légszűrőpucolás,alsó motorburkolat felrakás.
A mai napon az a megtiszteltetés ért, hogy Gegee helybéli cartársam mellé beülhettem egy körre a Giulietta anyósülésére.
Már júliusban az Alfacityre menetel során megállapítottam, hogy nem semmi az a menetteljesítmény, amit Gegge Giulietta QV-ja produkál. Előzések során mindig követtem, de kettőnk padlógáz kigyorsításánál olyan érzésem volt, mintha én nem is gyorsulnék.
Ez a járgány egy igazi Hot Hatch. Még 3. és 4. fokozatban is teljes gázra úgy járt a fejem, mint a 159 kalaptartóin pihenő műanyag kutyáké. De még 6. sebeségben is érezhetően megindult az autó 180-nál. A futómű és az utastér szigetelése annyira jól eltalált, hogy a 200 km/h+ tempó fel sem tűnt. A motor hangja is jó mértékben szűrődik csak be az utastérben, kellően sportos, de mégsem túl hangos. Kellően üdítő volt a dízel kerregés után, amit csak akkor hallok a sajátomban ha nagyon fülelek, mert a hangszigetelésre semmi panaszom nincs a 159nél.
Aki ilyen autó vásárlásán gondolkodik, az szerintem ne gondolkozzon tovább, hanem keresse meg a számára tökéletes példányt!
Megesett a vezérlés csere.
Dayco szettet kapott...
Vízpumpa, vezető-, feszítő görgő.
Kb.: 77000Km volt a vezérlésben.



A testvéremektől és szüleimtől kapott ajándékutalványokból, egy új fejegységet vettem. Már régóta szerettem volna, valami okosabbat a jelenlegi, már közel 20 éves CD-s Pioneer helyett.
A választás a Pioneer MVH-370BT készülékére esett. Minden olyat tud amire úgy gondoltam, szüksegem lehet: BT, telefonkihangosító, USB port és okostelefon vezérlés. 16 Gb-os microSD kartyát raktam bele. A hangja tökéletes, szinte mozi hangzásélményt varázsolt az autóba.
A kihangosítónak külső mikrofonja van, amit a napellenzőn helyeztem el. A kábel elvezetését a fejegysegig az "A" oszlop és a műszerfal burkolata alatt oldottam meg. Ehhez természetesen le kellett bontanom az egészet, de gyorsan ment.





Hipp-hopp elszaladt a nyár és vele újabb 12000 gyönyörű kilométer, így már nagyon aktuális volt a szervizlátogatás.
Felkészülten érkeztem 5L Selenia WR és bosch-mann szűrők társaságában, hogy azzal már ne menjen az idő.
Apróságok összejöttek az elmúlt hónapok során, valami csapágyas zörgés is jött a motorból hidegen, kicsit cicergett az egyik lengőkar, illetve a sok takarítástól függetlenül időnként rosszalkodik az EGR is.
Sikerült megállapítani a hibát, a zörgés a generátor ékszíjtól jött, így ékszíj csere, feszÍtő és görgőcsere + ékszíjtárcsa csere, mert nagyon darabokban volt már. A felső lengőkar csere is megvolt + az eredeti terv az olaj és szűrők cseréje. Az EGR-el is sikerült kezdeni valamit, remélem most már jól viselkedik majd, mert a következő lépés a falazás lesz, nincs kedvem küzdeni vele a továbbiakban.
Sajnos kiderült, hogy az egyik motortartó bak is elég gatya állapotban van, azonban nem sikerült keríteni, így ez a projekt tolódik még pár hetet.
Gondoltam, ha már a menetfény és a törött helyzetjelző foglalat miatt úgy is le kell szedni a lökhárítót a beázott és besárgult jobb első ködlámpát is kicseréltetem.
Izzócserét is megejtem ezzel egyidejűleg.


Hála édesapámnak (aki az egész autót kivül belül alul rendbe rakta) levizsgáztatva , kilakatoltattva , kipufogo rendszer megcsinálva, lambda szonda cserélve , le fényezve , lengés csillapitok cserélve ,levegő szüröház javítva betét cserélve belseje rendbe rakva, dobetétek berakva , alváz védve, lámpák cserélve stb... stb... stb...

