Blog

>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-09

Tádá! És megyünk tovább! :)

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-09

Most mi lesz!?

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-07-11

Egy rövid időre beugrottam. :)

 
>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-09-19

A 14 év azért teszi a dolgát még ha ideje nagyrészét garázsban is tölti az autó. UV sugárzás, kőfelverődés, egyebek. Szerencsére az utánpótlás már úton van! :)

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-09-19

Mióta megvan a kocsi azóta bosszant az a tény, hogy a szivargyújtóba dugható kis USB adapter(ami a crosswagonomban kifogástalanul működött) nem volt képes rendesen működni. Amikor tölteni akartam a telefont szinte egy rituális áldozást kellet lenyomnom ahhoz, hogy végre olyan pozíciót találjon a kis szörnyeteg amikor rendesen érintkezik. Persze ez gyakran az első-második gödörig tartott, úgyhogy ha nem akartam, hogy a telefonom lemerüljön mire beérek Pestre akkor bűvészkedhettem a kis szeméttel vezetés közben, ami nem a legbiztonságosabb dolog. Mivel naponta használom a "Waze"t a telefonomon, hogy legalább halvány elképzelésem legyen róla merre van nagyobb dugó/traffipax, ezért megoldást kellett találnom, mert sajna a waze nem éppen az az energiatakarékos fajta alkalmazás.

HÁTTÉRSZTORI VÉGE/LÉNYEG
Vettem tehát ebayröl egy ilyen kis eszközt(már elfogyott, de egy ehhez hasonló is megteszi), mely kiutat jelenthet a szenvedéseimből. Viszont fogalmam se volt, hogy kell kiszedni a szivargyújtót mindenestül, mert a neten meg egy ilyen tutorialt sem találtam. Így hát próba szerencse alapon megkezdtem a hadműveletet és csak remélni tudtam, hogy nem lesz annyira nehéz. Hááááát....
Az első képen lévő, felül meglelhető két kis csavart leszedve már ki is tudtam húzni a foglalatot, és hátulról a kábelt kihúzva már a kezemben is volt az egész "fiók". A neheze csak ezután jött, mert ki kellett varázsolni a szivargyújtó világítását és magát a foglalatot. Ehhez szét kellett pattintanom a tálca lenyíló részét, és kihúzni minden kábelt. Amikor azonban megpróbáltam simán kihúzni a foglalatot, persze, hogy nem jött ki..mit is vártam. Kb 15 perc szenvedés után, kicsit meghajlítva az egyik kis műanyag fognál található fémablakot sikerült kihúznom a foglalatot, aztán a lámpát és a színes műanyag karikát is. Ezután már csak rá kellett jönnöm, hogy melyik két kábelt kell a háromból az új szerkezetre húzni, aztán visszaszerelni az egészet. És ha már ott voltam, kicseréltem a hamutartó izzóját is mert az se égett már a kezdetek óta.

AZ EREDMÉNY:
Most már hihetetlen könnyedséggel tudom tölteni a telefonomat ÉS akár a tabletemet is, mivel 2 USB nyílás van a kis szerkezeten, és az egyik tablet töltésére is alkalmas feszültséggel működik.(Van ám egy lehajtatható, gumi teteje is, csak arról nem csináltam képet) És már a hamutartó is fényárban úszik!

SZÜKSÉGELTETIK:
-Türelem
-Még több türelem
-Egy éles, keskeny fejű lapos csavarhúzó(a műanyag kampók ideiglenes felemeléséhez)
-Csillagcsavarhúzó(a tálca levételéhez)
-Sok fény
-Kb fél óra szabadidő

Eltelt újabb 10 ezer km, megejtettem egy olajcserét.
Amik bele kerültek:
- Selenia WR 5W40
- Mann Filter levegőszűrő
- Mann Filter olajszűrő
- Mahle üzemanyagszűrő
Km.: 212719
A költség munkadíjjal együtt van.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-09-12

Motorolajat és szűrőt cseréltem. Mobil1 5w-50 olaj, Mann szűrő.
194450km

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-09-18

Aliexpress-en vettem. Lökhárítót le kellett szedni hozzá hogy a kábelt be tudjam fűzni. A tolatókamera mellé tettem (3-4.kép).A jobb hátsó lámpa csatijához kötöttem be (5.kép). Este a sötétbe jól néz ki és talán kisebb az esélye hogy valaki belém jöjjön (6.kép). Nappal nem látszódik a fénye. Azt vettem még észre ha gyengén jön a rádió jel akkor fékezésnél zavarj egy kicsit a rádiót. Talán valami relés megoldással lehetne orvosolni. Olvastam hogy gyenge pontja a lézer tövében lévő kábel bement. Hajlamos elszakadni, ezért megelőzve ezt ragasztóval megerősítettem (7.kép).
--------------------------------------------------------------------------------------
Update: Másfél hónap után tönkrement, úgyhogy kiszedtem. Talán így kellett lennie mert fékezésnél zavarta a rádiót kicsit. Amúgy jó volt , jobban tartották a távolságot, nem másztak rám annyira.

 

Csörinél jártunk Várpalotán.
Kicseréltük a hátsó kipufogó dobot, mert a külső rétege már le lett szedve, közel állt a kilyukadáshoz. Valami érdekes oknál fogva csak gyári rozsdamentes dobot lehet kapni, a kocsin nem ilyen volt.
Kaptunk egy új antennát, mert a régit elfogyasztotta a macska. Megelőzésként a hazaút után levettem. Így nem tudja megcsócsálni a macsek.
Az egr-hűtő fedelét is kicseréltük, még mielőtt elreped és megint ott maradok vele valahol. Végül is nem az egr van alatta, hanem csak egy egyszerű csőrendszer, ami az egr felé menő kipufogó gázt hűti. Amiről viszont nemmindenki tud, a műanyagban van egy vákumot tároló tartály is.
km: 183.020 km
Észrevettük azt is, hogy a bal első ködlámpa el van repedve. Azt hiszem, ezt már csak az új gazdája fogja kicserélni...

 
>> Tuning és extraArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-09-18

Jó másfél hónapja rendeltem három pár szélterelőt a legterelo.hu oldalról, két párat háromajtós 147-re cartársaknak, egy párat pedig a 156-omra. Egy napra rá hívtak is, hogy nem-e elírás a két pár 147-hez? Mivel nem az volt, így választhattam, hogy küldik az egy-egy párat és később még egyet, illetve bevárom. Mivel nem volt túl sűrgős, így bevártam, mai napon megjött, és fel is raktam. Így kissé késve, de megkapta a második szülinapjára az ajándékot, ami szeptember 11-én volt :)