Blog
Ma reggel Monoron felpolírozták a lámpaburákat, mintha új lenne, utána irány Pest ahol az első alsó jobb lengőkar (TRW) lett cserélve és a váltóolaj.




Rádióm térereje régóta szarakodik , de egy lengyel fórumon megtaláltam a megoldást. Az antenna talp elektronika oxidációja okozta. Beázásnak nem volt nyoma, és a tömítés is épp volt. valószínűleg a hő ingadozásból adódó pára lecsapódás okozta évek alatt (Kép1-3). Megtisztítottam egy kis WD40-el óvatosan. Középen a felfele álló lemezt ami csatlakozik a tető antennához megcsiszoltam mind két felét (kép 2. és 4.). Nagyon el volt oxidálva. Magát az antennát egy 22mm anya fogja a tetőkárpit alól (kép7-8). Könnyű volt leszedni 3 csatit kellett csak széthúzni (kép 10). Viszont hozzáférni nehéz volt. Le kellett volna szedni a tető kárpitot hogy rendesen hozzáférjek. Én leszedtem a hátsó takarót a végén és a mellette lévő bal oldali kárpitot lazítottam meg amennyire tudtam. Majd a peremet óvatosan kifeszítettem alóla, így éppen hogy hozzáfértem. Vigyázni kell nehogy megtörjön a kárpit. Villáskulccsal nem lehet hozzáférni, de krovával sikerült lelazítani. Az antennát 6 kis csillagcsavarral lehet kettészedni. Elég vizkőves volt , de könnyen kijöttek. Sokkal jobb lett a vétel. Nem 100%-os de már nem szakadozik állandóan. Egy új antennával biztos jobb lenne, de közel 40e ft lenne az ára (kép 12). De most már élvezhető a műsor.
Olvastam még egy módszert. A talpon lévő kiálló lemezhez ami csatlakozik az antennához hozzá kell forrasztani egy kb..20 cm-es kábelt, majd a talpon lévő lukon áthúzni. Alul a fehér csatis kábelt ami az antennán van levágni és ehhez forrasztani a kábelt. Azt pedig összedugni a gyári csatival. Erről nem írtak hogy mennyire vált be. Az előző módszer működik.
Egy német fórumon olyat is olvastam hogy összehasonlították több kocsival a rádió vételi erejét és állítólag az Alfáé gyárilag gyengébb. Mivel olaszoknál sok a regionális adó ezért elég a gyengébb tuner hozzájuk. Elvileg a rádió beállitásban van egy regionális opció ami be kell kapcsolni és ettől erősebb lesz egy picit a vétel. (még nem néztem meg). Eddig két napja tesztelem és jónak tűnik a vétel.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap használat után, azt kell mondjam jól jön a rádió.
-----------------------------------------------------
Update: fél év után megint szarakodik, újra javítva.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap után megint gyengén muzsikál. Vettem újat. Most Tökéletes lett!












Már régóta szemezek ezzel a gyöngyszemmel, sajnáltam rá az anyagiakat, meg hát féltem, hogy valami gagyit kapok, de végül is rászántam magam, és nem bántam meg...
Nagyon jó fényereje van, avatatlan szemnek olyan mintha xenon lenne, tartottam tőle, hogy össze vissza fog világítani, de jól eltalálták a fókuszpontját.
A jobbos lámpában még a halogén, a balosban viszont már a led világít.
A refibe és a ködlámpába nem fért be, a projektorba is csak éppen-hogy...
Már csak a tartósságában kell bíznom :)
Sajnos hiába a nagy fényerő, valahogy nem elég jól ossza el a fényt a projektor, nagyon sok fény érkezik az autó elé, és pont ez miatt nem látni elég messze, vezetni vele kicsit így olyan mintha szürkületben vezetnék, látni lehet vele de azért többet várnék...
Majd beszerkesztem valahogy a refibe, megnézem ott milyen, csak tágítani kell egy kicsit a furatot az izzó helyén, hogy beférjen...







Az első nap,hogy nem áll az udvarban :( Nem tudom hova rakni az érzést. Nagyon hozzám nőtt,de fiatalítani szeretnék,így amíg jó áron eladható,el kellett adnom.
Sokat költöttem rá,rengeteg plusz extrát kapott,de komolyabb dolog a turbón kívül soha nem volt. És azt mondják,hogy megbízhatatlan olasz :) Mai napig nem tudom tényekkel sem meggyőzni az ismerősöket,hogy ez már nem az.....de nem is érdekel már,mert ha beleültek,nem volt szavuk...és ennyi elég volt nekem :D
Szóval Alfa lesz a következő is,bár néztem offos márkákat,de nem fognak meg...egyetlen típus van ami eltud tántorítani....az idő megoldja,hogy mi lesz a döntés....de addig is marad a 147es!!!!
A vas ismét megkapta a két éve, csont nélkül.... :)
Utt voltunk a vassal :D egyik legjobb helyre parkoltam. Itt nem fejtem ki a véleményem AC-ről elég vegyes.


Annak is szinte a legészakibb pontja,Wolfsbug majd Hamburg.
Utvonal: Győr-Pozsony-Brünő-Prága-Dresda-braunschweig-Wolfsburg-Hamburg
Az autó tökéletes, fogyasztás azé megnő 180 feletti tempónál.

Első pár száz kilométer megvan, mindenki a lába közé nyúl a kocsi láttán.
A hibajelző lámpa nem szól, el sem hiszem. FL mintha másik tipusú kocsiba ülnék olyan szép az óracsoport. Kicsit még bizonytalan vagyok hallgatom a neszeket, válót stb.
Egy csütörtök éjjel láttam meg a Hahun egy hirdetést előtte kb 8 159-est néztünk meg szerte Dunántúlon már lemondtam a típusról, az előző 159 is ezt súgalta. Hogy felejtős.
Péntek reggel hívom is a szerelőt megvan álmaim sasa egy 2009 Rosso 159 épp a forint határon bellül. A hirdetést átböngészve nem kérdés menni kell bár Szegedre, hívom is a kereskedést mondom hogy az ország másik feléről hívom de megyek megnézem a kocsit.
A hétvégén kb 3 szor hívtam fel a kereskedőst, hogy ez az milyen infó van a kocsiról.
Hétfőn mentem dolgozni már nem izgultam hisz rengeteg 59-et néztünk meg előtte délbe meg indulás.Édesanyám Puntójával 1 kor Győrből indulunk 4-re Szegeden vagyunk megláttam Lali is annyit mondott ezt megveheted, Papucsokat lecseréltettem mert vadi új téliken volt a sas. Ennyi egy jókora csülök után indultunk is haza.




Mint az előző bejegyzésben írtam,megérett az első kerékcsapágy a cserére,amit egyre hangosabb zúgással jelzett.Mivel a csapágyak csak a kerékagyakkal együtt cserélhetők az áraktól arcomra fagyott a mosoly egy kicsit:-(.Végül is sikerült erősen akciós áron beszereznem őket,de még így sem volt-sajnos-olcsó.A szerelésért viszont nem kellett fizetnem,mert a céges szerelő srácok egy óra alatt kicserélték őket:-))!Itt is köszönet érte Nekik.Most megint szépen hangtalanul suhan a paripa:-P!
Km.ó. állás:137233.




0
695