Blog
Már mikor megvettem , az volt a jelenség ,hogy hideg szervó olajnál működik a szervó , bemelegszik elmegy a szervó állóhelyben meg sem lehet moccantani , max úgy ha gázt adtam neki. Mindenki mondta ,hogy szevópumpa . Mivel elég nagy művelet ezért inkább szakemberre bíztam az ügyet, Erdő Attila ,Szentbalázs.
Alkatrész:14.000Ft
Munkadíj:15.000Ft
Nagyon jó lett, végre úgy működik ahogy kell :)
A téli műszakiig tervben vannak az alábbi új alkatrészek (nem mindegyik műszaki vizsga szempontjából releváns):
-4 új téli gumi
-EGR szelep
-vezérlés, főtengely szíjtárcsa (60.000 km-nél akarom cserélni, most tart 54000-nél)
Kíváncsi leszek, hogy februárig ebből mi fog megvalósulni :) A cél mindenesetre kitűzve.
Jövő nyár:
-kettőstömegű
-gyári turbo
Amihez megvan az alkatrész, csak hely/idő kellene a cseréhez:
-jobb első féknyereg felújítás (dugattyúcsere), 4 fékcső és DOT 5.1 csere, -hátsó hossztartó szilentcsere, kerékagy szilent csere, -vízfűtő gyertyák cseréje (van ilyen, 3db!), új vízhűtő, bontott gyári gyorscsatlakozós csövekkel, első komplett TRW futómű, Bosal katalizátor
Kapott egy új csomagtértálcát is.
10000 km belement az olajba, cseréltem szűrővel együtt. A gyári periódus 20.000 km, de ezen nem fogok spórolni. 5W-40 ment bele, mint a múltkor.
Olajfogyasztás eddig: 0.83 l / 10000 km
Km óra állás: 147.000
Váratlanul megadta magát az egyik szervócső, kinyomta az összes olajat a motor és a tűzfal között.
Csak rendelésre lett volna cső, így legyártattam.
A tetősín felszerelése egy sín nélküli sw-re nem lehetetlen feladat. Ugyanis a csavarok helyének kialakítása megvan a tető tartó gerendában. A furatokat viszont a jelölt helyen kell kifúrni a tetőn. A furat alá belülről fel kell ügyeskedni a gyári anyákat a helyükre.
A felrakáshoz javasolt a tetőkárpit kiszedése a korábbi blogom alapján.
Jelen írásomat sínnel rendelkező és sín nélküli bontott állapotban lévő kocsik összehasonlításával tettem meg. Én nem teszek fel tetősín az sw-nkre, mert nekem nem hiányzik a szállító kapacitás, mivel van egy kisbuszom vonóhoroggal és tetősínnel.
Egy ilyen akciónál a tetőkorlátokkal együtt érdemes megvenni/átadni a felfogató csavarokat és a tetőben lévő anyákat is. Természetesen ezeket is adom a csomagomban.







178000Km. Egyre többször csúszott a kuplung magasabb fordulaton, így cseréltünk kuplungot. Ahogy az eltávolított darabot néztem... láttam megérett a cserére :)
180.586 Km-nél
Motorolaj (Mobil 5W40)
Levegőszűrő
Olajszűrő
Üzemanyagszűrő
Pollenszűrő