Blog
Ma meg volt az első apró szerelés az Alfán:
1. A rendszám meg lett igazítva, mert úgy volt felszerelve, hogy rálógott a pajzsra
2. A hátsó ülésnél a szellőző rácsa szét volt esve, szerencsére csak ki voltak pattanva a lamellák, így elég könnyen meg lehetett javítani
Kicseréltem, illetve pótoltam a szőnyeg rögzítő patentokat. Valamilyen ismeretlen okból, csak a hátsó üléssor előtti szőnyegeknél voltak rögzítő patentok. Ezeknek is a fele el volt törve. Mivel ugyanolyat nem tudtam venni, így vettem inkább egy rakat univerzálisat, és rögzítettem 3-3-mal az első szőnyegeket is. A szőnyegbe való részből vettem 2 garnitúrát, hogy jusson a gumiszőnyegekre is.








Mindenképpen utószezonra maradt a nyaralás, mivel kisgyerekes családnak pont ez tűnt a legmegfelelőbbnek. Így szeptember elsején bepakoltunk mindent amire szükségünk lehetett és igen a Giulietta csomagtere elég nagy, hogy sok csomag (babakocsi+gyerekülés) kényelmesen bepakolható legyen. Magam is meglepődtem, hogy aztamindenit. :) Természetesen a hátsó és az anyósülés elé-rá is került pár kacat. A célállomás 440 km-re volt egy irányban az otthonunktól és kényelmes, autópályán többnyire 140 km/h tempóban leautóztunk a tengerre. 1.75 TBI fullra megpakolva, légkondival, fogyasztási adat első kép. Hazának kicsit gyorsabban jöttünk 9,6-ra nőtt a átlag fogyasztás 900 km-re nézve.


Kapott egy új lökhárítót, ki lett kalapálva, festve a horpadás, egy új jobb hátsó lámpa, az első lámpák polírozva és lakkozva lettek.


SanyiJTD fórumtárstól vettem új emblémákat. A matrica főleg hátul már kezdte megadni magát. Szép az új embléma. Fel óra alatt meg is volt a csere.


Megjött Ferihez a Ruville bal első felső lengőkar. Kicserélte és már csend honol a futóműben. A haspáncélba bele volt rohadva 3 csavar. Ezeket kiszedte, megfúrta az egyiket. Most már nem lóg a páncél.:)
Viszont 3 bosszantó hang borzolja az idegrendszerünket.
Egyik: Jobb elölről valami berezonál folyamatosan járó motornál a levegőszűrő környékén. Ilyen folyamatos cicergő hang. Hetek óta megvan a zaj. Belülre szerencsére nem jut a hangból.
Másik: 1300-as fordulatnál a középkonzol mögül valami berezonál. Kivettük a HIFIT és hallgatóztunk. Vagy a 3 műszeregység+venti nyílások vagy a klíma vezérlő körül jön a zaj. Csak 1300-as fordulatnál csinálja, de idegesítő. Ha nem nehéz lehet leveszem a középkonzol burkolatát.
Harmadik: Ez a legkomolyabb. Bekapcsolt klímánál bal oldalról műszerfal mögül zúg valami. De csak klímánál és csak akkor ha megy a kocsi is közben. Magasabb fordulatszámnál hangosodik is. A klíma párologtatója lehet. Néha nagyokat is "sóhajt".
Remek, mehetünk újra klímáshoz...
Utolsó hiba, de nem a hanggal kapcsolatos: Már egyszer kétszer nézegettem sötétben a fényszóró magasság állító tekerőjét, de érezhetően nem láttam változást tekerésre. Most rendesebben megnéztük és egyik fényszóró sem mozdul meg. Nem gondolnám, hogy mindkettő bedöglött volna...
Zolinak visszavittük a váltóját. Szerencsére nem kellett a javításunknál hozzányúlni. Mivel ért a villamossághoz ránézett a HIFI-re és megtalálta a hibát. A tápkábel végén volt kicsit legörbülve a csatlakozó. Megigazította és azóta tökéletes a HIFI, nem kapcsolt ki egyáltalán rázkódásra sem.
Volt viszont egy friss hibajelenség is. Még Zolival hallgatóztuk a később kicserélt lengőkar csúnya nyekergő hangját, mikor a hegyről lefelé gurulva folyamatosan villogott a kisebb úthibák a sárga motor jelzés. Zoli kivette a kábelköteg 2 csatlakozóját a foglalatból és kontakt spray-jel megfújta. Eléggé poros volt az a rész. Jelenség megoldva. Eléggé buheráltnak tűntek a csatlakozó fejek, az egyiket ki is cseréltük helyben Tozo elfekvőben lévő kábelkötegéről.
Ferke szerzett kiváló állapotú injektorokat, melyeket be is rakott nekünk. Kicsit nehezen indult be elsőre, de az értékek mesések. Kb +- 0.4 körüliek. Már csak kábel segítségével hozzá kell tanítani kódokkal a rendszerhez. Az alapjárati ingadozás megszűnt és mintha a fogyasztás is csökkenne km-ről km-re.
Siófokról hazafele jövet eléggé rázott a kocsi. Főleg jobb oldalon. Nem tudtuk mi lehet a gond, így egy hétre rá elmentünk egy gumishoz. Tippre centírozni kell a felniket. Mondtuk neki. Kérdezte, hogy milyen sebességnél csinálja. Mondtuk minden sebességnél. Az baj, mert akkor gumi hiba lesz. Ekkor hátralépett és fogta is a fejét a jobb hátsó gumi láttán. Hogy nekünk mekkora mázlink van. A gumi bármikor eldurranhatott volna az autópályán. Durván szálszakadásos volt. Felrakta a mankó kereket és hazamentünk 2 gumiért. Visszajöttünk 1 órán belül és kicserélte a gumikat. Szerencsénk volt!
