Blog

Mivel esős időben korábban is már mindig párás volt a bal első-oldalsó indexbúra belseje, ezért az esős időre való tekintettel rászántam magam a helyrehozására.
Apró cseppek gyűltek benne össze, valamint opálos párás volt belülről.
Amint levettem a búrát, látszott, hogy mitől:
Az áttetsző részt a hátlaphoz valami ragasztással vagy forrasztással erősítették hozzá körben, Egyébként a hátlap is műanyag. Ez a körkörös ragasztás olyan gyenge volt, hogy már nem is tartott teljes körben. Kézzel simán kettészedtem, ez egészet már csak egy hártyaszerű, hajszálvékony ragasztó csík fogta egy két szakaszon.
Jó, hogy nem hagytam el valahol útközben az áttetsző részt!

A két részt tehát kettészedtem, és pillanatragasztó géllel megpöttyözve újra összeragasztottam. Miután megkötött, hátulról, ahonnan nem látszik az illesztést körkörösen kitöltöttem ragasztóval.
Remélem, hogy így már nem fog bejutni víz / vízpára.

Az idexbúra leszedése:
az egész búrát egyhén befelé nyomva el kell csúsztatni menetirány szerinti előre. Kb. 10-12 mm-t fog elcsúszni előre, olyankor a búrán lévő hátsó köröm kiakad. Simán körömmel alá kell nyúlni hátulról és kifeléhúzni, majd kiforgatni a helyéről. Csaltakozót lehúzni, és RÖGZÍTENI, mert ha a vezeték beesik vissza a lyukon az vicces lesz!

 
>> Tuning és extratofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2015-10-14

Sikerült beszerezni, egy új fejegységet, igaz utólag azt mondták az AUNA márka nem a legjobb típus... de az összkép sokkal jobb mint egy másik fejegységnél :)

 
>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-14

Örömmel jelentem be, hogy minimum fogyasztási rekordot döntöttem a V6-ossal, vegyesben 10,2 l/100 km. :)) Ez a mérés még mindig sportos vezetési stílus mellett történt. Eddig 11,3 körül volt, bár hozzá kell tenni volt egy termosztát csere (Mahle), most gyorsabban melegszik a motor mint előtte.

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-10-14

Egy sima lengőkar cserének indult, aztán sokkal több lett belőle.
-jobb felső lengőkar (lemförder volt előtte is, kiszakadt a porvédő gumi, fél év alatt kipusztult)
-bal alsó lengőkar (TRW)
-kézifék kötél mindkét oldalon
-hátsó féktárcsa (zimmermann)
-hátsó fékbetét (TRW)
-egy új akksi (Varta)
-hátsó stabilizátor szilentek (gyári)

 
>> Eseménytakip // Alfa 166 2.0 TS 16 CF2 Progression // 2015-10-13

Lehet, hogy idén meglesz a 250?

 
>> Szerviztakip // Alfa 166 2.0 TS 16 CF2 Progression // 2015-09-03

A cserét megelőző hetekben érezhetően mélyebb lett a kuplung fogáspontja. Sejthető volt, hogy közeledik a vég. A cserét szombatra terveztem, de szerda délután beesett a pedál, a kocsi pedig a garázsban ragadt.
A hiba oka elég bosszantó. A munkahengerben lévő rúgó törött el, a hegyes törött vég pedig átszúrta a gumikarmantyút.
Ez azért bosszantó, mert kicsivel több mint 1 éve cseréltem mindkét munkahengert miután az alsó megfáradt, hogy ne kelljen szopni később a felsővel, kellett...

 

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2015-10-13

Október 1-én meg lett a műszaki vizsga. A színt át kellett íratni narancsról barnára. Az elmúlt hét év állásának következményei lassanként kezdenek elmúlni. Még egy kicsit használom, aztán újra gyújtás-porlasztó állítás.

>> EseményAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2015-10-13

2015.10.10 8:00 Indulás!
Azt hittétek mi?? Nőből vagyok, természetesen 9 óra lett belőle. Egy rövid sütiszünetre megállva fél 12-re értünk oda.
Kedves, családias légkör fogadott, nagyon örültem, hogy ismét alfás barátok között lehetek, főleg annak tudatában, hogy a jövő évi Seléniáig valószínűleg már nem tudok talira menni.

Sosem voltam még Kul-on. De - ahogy Selénia előtt is - ismét felajánlást kaptam egy autótesztre. 159. Alig vártam, hisz mint a legtöbben tudják, fontolgatom a váltást.
Kaposújlak:
- Gyere, beváltom az ígéretet, menjünk gyorsulni!
- Gyorsulniiii??? Nem erről volt szó. Csak lassan, hogy tudd, nemrég volt balesetem. Félek mint az áááálllat. :D
- Gyere csak!

Röviden, ha lett volna még két lábam, azzal is nyomtam volna a féket! De amúgy nagyon jó volt. Sosem gyorsultam még.

Nyaggattak, de a sajáttal nem indultam. :)

Eredményhirdetés után fél 5-kor indulás haza, fél 8-ra értünk Pápára, egy gyors Mekit megejtettünk még.

Lehetett volna jobb idő is, de mindennek ellenére jó volt találkozni a barátokkal, ismerősökkel, és gyorsulni egy 40 éves Spiderrel, meg egy csodás 159-cel.

Hosszú út volt oda, hosszú út volt vissza, de még biztos meg fogok fordulni ezen a talin egyszer.... :)

 
>> Szervizligoth // Alfa 147 T-spark 1.6 Distinctive // 2015-10-13

Második Selenia 20K olajcserén esett át a kocsi.
Imádja! :) Pozitívan csalódtam ebben a márkában, nagyon megvagyok elégedve vele! :)