Blog
az úúúúúgy vóóóólt ...
hogy nyikorgott egy ideje az autó bal eleje. nem találtunk semmit, széjjel rángattuk az összes lengőkart, gömbfejet, szilentet, axiált, nem lógtak. tán a gátló ... na jó, mégis inkább a kormánymű lesz az, 15 év után megadta magát. cseredarab beszerez, autó lerak, kispandába átül.
terv megbeszélése vasárnap este: kormánymű csere 1 nap, futóműveshez egy kör, aztán szelephézag-állításra vissza gariba a motorépítőhöz, következő vasárnapra családi fuvarra kell kölcsön Alexnak a gép. mondom: mindenképp előbb legyen a kormánymű, aztán foglalkozzunk a szelephézaggal, mert ... ki tudja.
hétfőn délben csöng a telefon: igazad lett ... közbejött valami, el van törve a bölcsőd. kis sokk, tanakodás, mindent a bölcső tart, azon nyugszik az összes motorbak, meg a hűtők egy nyúlvánnyal, meg a kormánymű (na jó, azt úgyis cserélni akartuk). márpedig nem szeretnénk a motort ehhez kikapni így utolsó héten ... amúgyis tele lett a műhely hirtelen munkával.
parádés megoldás: felülről befüggesztve a motort, szépen kijött a bölcső, kormánymű berak, ép bölcső felszerel - tegnap estére kész is lett az eredetileg ripsz-ropsz munka... de most nem szeretnék hozzányúlni a kocsihoz egy évig!
jade, szelepet azt még mindig kéne állítani :-(
közben azért 2 gondolat megfogalmazódott bennem:
a) hogy a toszba gondolta Giorgio, hogy ez egy jó megoldás? van a bölcső felső része (ami egy fura alakú lemez), amihez a bakok meg úgy minden csatlakozik, illetve ez van a bódéhoz csavarva. van a bölcső alsó része, ami egy lemezből hajlított űrszelvény, amihez az erősen teherhordó alsó lengőkar van bekötve. a két rész épphogy egymáshoz van pöttyölve ponthegesztéssel. MIÉRT?
b) mi a tököm történt az autóval előző életében, hogy ez így megfáradt? érdekes módon a kocsi bal eleje volt törve és szarul helyreállítva, ennek a kasztnis részét rakattam rendbe nyáron.
bónusz: megnéztem a felső, turbó utáni kis katalizátort, az tök jó. megnéztem az alsó, nagy hengeres katalizátort: át van ütve egy bazinagy csővel :-/
viszont nem nagyon lehet kapni sehol sem ...






Első fényszóró csere ... kis carbonnal megspékelve :) persze már új xenon hatású tompítottat és LED-es helyzetjelzőt is kapott a bestia :) szerintem a végeredmény önmagáért beszél...





194.600 km-nél már nagyon vágytam arra, hogy tudjak zenét hallgatni MP3 formátumban pendrive-ról, és hogy legyen Bluetooth telefonkihangosításom menet közben, ezért vettem egy JVC KD-X310 BT autórádiót 27.000 Ft-ért, és beszereltettem további 5.000 Ft-ért. Extrába csak egy antenna csatlakozó fordító kellett hozzá, ami további 800 Ft-ba került a szerelőműhelyben. Még csak keveset használtam, de eddig nagyon meg vagyok vele elégedve!
Téli gumik beszerezve, felrakatva, egyik felni görgőztetve.
Ma megejtettem az olajcserét. Azt hittem könnyebb lesz, a TS-ből kiindulva. Hát nem. Az olajleengedés persze gyerekjáték, a cumizás akkor kezdődik, mikor a "tökéletesen hozzáférhető" helyről kell kiszedni a szűrőt. Elő kell hozzá szedni a jól bevált, erőnövelő mondatokat, hívni az összes égit, majd nekilátni. Én levettem a turbo kipufogóoldali hővédő lemezét, hogy jobban férjek.
Olajon elég sokat gondolkodtam, végül XADO 5W40 Infinity Drive lett belőle, majd kiderül. Szűrőből MANN-t vettem W7144. Valamint kicseréltem a levegőszűrőt is, az is szintén MANN.
Km állás: 220 703


Jó egy hete este egy hosszú nap után a körbepárásodott autóval, fáradtan bénázva a tömb előtt sikeresen nekikoppantottam a kipufogó csövet a padkának, szerencsésen megrepesztve a hegesztést a dob és a bejövő cső találkozásánál, ami a napok folyamán a rezgéstől tovább is repedt. Mai napon orvosolva lett a probléma, a dob jó állapotú, így csak meg kellett hegeszteni.
A beltér világítás sofita izzóit cseréltem LED égőkre. Ismét eBay-ről rendeltem. Elől 2, hátul 1, a csomagtartóban 1, valamint a csomagtartó ajtaján 1 lett cserélve.



Hosszbordás szíj cserélve: Dayco
Cserélve a levegőszűrő: Hengst.
Pollenszűrő cserélve: Alco.
Téli gumik felkerültek: Dunlop Sp Wintersport 3D 225/45R17
Első fékcsövek cserélve, DOT 5.1-el feltöltve.
Kézifékbowden cserélve.
Végül pedig minden futóműalkatrészt, a bölcsőt és minden egyéb alkatrészt, ahol a gyári megkopott festés igényelte, lefestettem feketére.
179500km


A gyári rezgéscsillapító harmonika kirepedt a szívócsőben, részben ezért, részben pedig azért mert egyébként is meg akartam szüntetni a rezonátor dobokat a szívócsövön, új rezonátor nélküli szívócsőrendszert kapott a gép. Elvileg ezzel megint csak a 2.5 V6-ok „gyenge pontját”, az alsó fordulatszámon jelentkező viszonylag kevés nyomatékot tovább csökkentettem, viszont ezt 4000 és fölötte visszakapom, de nagyon, és olyan hang jön a motorból, hogy az valami őrület! A mostanság elhatalmasodó korom és gázolaj „felhőben” ez (is) nagyon jól tud esni azért, egyre büszkébb vagyok rá!:)

A kormánymű és futómű felújítás részeként, a bölcső levétele után kicseréltem a stabilizátor rúd szilentjeit is, igaz ezek még jó állapotban voltak, de ha már ennyire bontottam, akkor gondoltam megcsinálom ezt is.
A felújított futóművel összerakva a stabilizátor karok 150km! múlva elkezdtek kopogni, ezeket is cseréltem.
Cseréltem a lamabdaszondát is egy gyári Bosch-ra, mivel már a régivel a legutóbbi műszakin is horror magas volt a CO és gyakorlatilag már éreztem is mikor 200km autópálya menet után is benzinszag köszöntött a kipufogóból, ha kiszálltam az autóból. Csere után még nem mérettem a CO-t, de a kipufogóból jövő benzinszag megszűnt és még fogyasztásban is javult a helyzet.
179500km