Blog
A vásárláskor az autón nem túlzottan szép ATS felnik voltak elég ronda felni kupakokkal. A tavalyi szezont (augusztus közepe- október vége) lehúztuk azzal, de eljött az ideje egy kis szépítkezésnek.
GT kartárstól rendeltem felni kupak matricákat és a mai napon nekiálltam a felni kupakokat rendbe tenni. Némi csiszolópapíros felszín egyengetés után, alkoholos törlés, majd jött a ragasztás. Előbb a matrica, utána a a védőfólia. Az eredményt a képek mutatják.






Úgy kezdődött, hogy amikor felraktam a nyári kerekeket utána eléggé birkózni kellett a kormánnyal, így elvittem a gépet futóműbeallításra. Itt kiderült, hogy amit szeptemberben raktam be klokkerholm bal felső lengőkart annak széthullottak a szilentjei, nem bírt ki 10000km-t, főként ezért kellett birkózni vele. Még a két alsó lengőkart is cserélni kellett. Most a hétvégén kicseréltem őket, jövő héten újra nekileselkedünk a futómű beállításnak.

A nyolcadik gyújtógyertya (Bosch) megrepedt, majd átégett, így megégett a szelepfedél, gyújtótrafó és kábelek.
Új NGK gyertyák (71736281 és 71736282, 50000 km)
Új szelepfedéltömítés
Bontott szelepfedél
Bontott gyújtótrafó sor
Bontott kábelköteg
94995 km






Legutóbb arról írtam itt,hogy felkerültek a téli kerekek.Az,hogy azóta nem született újabb bejegyzés,azt jelenti,hogy minden különösebb esemény,műszaki probléma nélkül elmúlni látszik a tél.Az Alfa a hideg téli hónapokban is szépen tette a dolgát.
Most,hogy már a reggelek fagymentesek a délutánok pedig már-már melegek,nem koptatom tovább a téli kerekeket.
Tegnap felkerültek a szépen csillogó MOMO-k.Guminyomások beállítva.
Viszont négy új kerékőrt be kell szereznem,mert a régiek már teljesen megadták magukat.

Kétszer is úgy mentem el a város legolcsóbb kútjára, amiről mellesleg senki nincs rossz véleménnyel az ismerőseim közül, hogy az üzemanyagszint jelzőm a negyedénél állt. Akkor persze nem tudtam hány literes a tank, mindkétszer belement 51-52 liter.
Aztán láttam a gépkönyvben (vagy hogy is hívjákban), hogy a tank 51 lityós. Hoppá mi? Egykét kollegám meg ki is nevetett, hogy "ugyan már nem tekerik el azok a számlálót", mert nem merik megcsinálni, meg ha felnyomná őket valaki, szitává lennének büntetve. Persze, aki 3-4-5 ezrekért tankol nem veszi észre. Én a második ilyen mutatványom után tudtam meg, hogy mekkora a tankom, utólag nincs mit tenni, de legközelebb nem leszek szégyenlős, kannával megyek, szintjelzésig tankolom, aztán meglátom mennyivel(/re) néztek hülyének, aztán ha olyan kedvem lesz, akkor lesz telefon, meg "Halló?! Fogyasztóvédelem?"
Lehet néha a drágább kút olcsóbb, de legalább a 8 liternek számolt országúti fogyasztás mégse 8 liter, hanem kevesebb, ami azért nem rossz egy Alfától, na meg az én lábamtól :)
Kicsit megkésve, de azért bepötyögtem.
Elvégre rend a lelke mindennek . :D
23e A.Z. MEISTER teile Vezérműszíj készlet
15e MEYLE Vízpumpa
37e Valeo vízhűtő
20e Olaj, Olajszürő, Fagyálló, Víz

Ma elhoztam a gépet Zé mestertől,aki kuplungot cserélt rajta.
A mester azt mondta még a gyári kuplung volt benne!
Kőkemény volt,és már csúszott is,de a csere után természetesen
puha lett és jól adagolható.
Km:263804
Lassan 130ezer lesz a Párducban, ideje ellenőrizni a futóművet. Főleg gumivétel előtt.
A gondolatot tett követte és elgurultunk Rieglerékhez Győrbe. Oda, ahol anno először beleültem.
Eddigi csak ott tudták rendesen beállítani a futóművet. Egy kis beszélgetést is megért a régi ismerősökkel. Az alábbiakat tudtam meg:
- A futómű rendben, minden érték középen van. Állításuk szerint általában jól bírja a 159 futóműve.
- Miután említettem, hogy a főtengely jeladó miatt fekve maradtam No-ban, kicsit meglepődött a szerelő. Ilyen problémával még 159-nél nem találkoztak.
- EGR hűtőburkolatot is elmondtam. Cseréltek már ők is párat. Az újonnan berakott sem jobb, mert a gyár nem változtatott rajta. Nem marad más, mint a cserélgetés.
- A kereskedő (akitől anno vettem a Párducot) is tanácstalan, hogy mit lehetne a 159 után venni.
update 2014.03.16.
Felmerült bennem, hogy mi van, ha a magas nyomás miatt pattog a hátulja?
Nos igen. A gyári értékre állítva megszűnt a jelenség.
Majd 1500 km, közös túrák - már februártól nyúztam a kanyarvadászt a Bükk-ben :) - után új projekt - lehetőség szerint V6 és olaszországból, egy volt munkatársamé :) - újra WhiteShark tulajdona lett a design és szenvedély eme különös, tökéletes kombinációja.
Egyetlen dolgot kellett cseréltetnem, a szelepfedél-tömítést. Így ugyanabban a tökéletes állapotban kerül vissza előző gazdájához, mint ahogy vettem.
Egy gyerek megvette egy gyerektől, majd ugyanannak a gyereknek visszaadta. :)
Olasz ugyan ment, de egy kétkerekű olasz jött - Cagiva Raptor 650 i.e. -, de a V6 hörgését még hazahozom.....

2
667
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV