Blog
Hát igen, elég régen írtam a blogba. Az autó szép, gyönyörűen suhan a holland utakon, még mindig imádom.
Eljött az ideje az olajcserének... na itt aztán nehéz olyan garázst találni ahol nem a saját "kitudjamilyenolajat" és szűrőt akarják a kocsiba rakni. Mert hogy akkor mit keresnének az olajcserén? Mondom a munkadíjadat öcsém... na de mindegy. Hát egyik szabadnapomon elindultam egy autószervizt keresni, ahol meg is csinálják az olajcserét az általam vitt szűrővel és olajjal. Szerencsés voltam, 20€-ért egyszerre beállhattam a kocsival és megcsinálták az olajcserét.
10W-60-as olaj került a motorba, majd kiderül, hogy sikerült-e csökkenteni az olajfogyást. Eddig 200km-t mentem vele a csere óta, még a maximumnál jár az olaj. (eddig 1L/1000km volt a fogyás...)
Olajcsere: 174150km-nél
Tedi új Fiat Cuopéját Drezdában szerezte be. Én voltam a sofőr. Az autóm pedig 6,6-os átlaggal teljesítette az 1475 kilométeres utat. Jó móka volt, 23 óra alatt megjártuk :)






Végre sikerült beszerezni egy 6000K-es H1 Xenon szettet . Ezért köszönet Szosza cartársnak, akivel ma délután futottunk össze Győrbe, pontosabban levadásztam :) Kollégámmal mentünk a belváros fele amikor láttuk hogy egy szép Brera áll előttünk még meg is jegyeztem hogy akivel ma találkozom neki is ilyen van. Akkor jött az ötlet hogy mi van ha ő az ? :) Gyorsan rá is telefonáltam, és tényleg ő volt. Meg is történt az átadás.
Siettem haza és be is pattintottam a gépbe :) Hát ég és föld a különbség. :):) Végre látok valamit :)





Nem tudom hogy mikor és hol mert jártam pár helyen ma, de elég erős a gyanúm hogy a temető parkolójában, mert előtte nem vettem észre. De most komolyan milyen ember az aki egy temető parkolójában próbál feltörni egy autót? Száradna le a keze az ilyennek , mit gondol ?? mi jár az eszébe?? húú fekete szép autó biztos tele van pénzel?? ha nincsen akkor csak simán szét b*om?
Hiába vigyáz az ember az autójára, simogatja, szépítgeti ha jön egy ilyen bunkó paraszt és neki esik. Szerencsére nem sikerült neki a művelet .
Így hagyja az ember az autóját akárhol ... Magyarország én így szeretlek....


Megvannak az "új" 16"-os Borbet görgők is,Lali75 barátom jóvoltából.Amik ideiglenesen nyári szolgálatot tesznek,későbbiekben majd téli kerekek lesznek belőlük. Egy kis felújítás persze rájuk fér,de idővel minden kész lesz.


Előző bejegyezéshez visszatérve, azt hittem hogy hogy pedig dehogy. Bontott légtömegmérő jó volt kb pár percig, aztán hiba ugyanaz, azóta lmm nélkül járok. Remélem a cseredarab minél hamarabb megérkezik Schiff Mártontól és az már jó lesz....talán nem lesz folyt. köv.
Update:
Úgy néz ki a cseredarab jól szuperál, ennek már a Bosch száma is egyezik. Mivel a nyakán nincs fehér beütött szám/betű kombináció ezért ebben még kehet a betét is eredeti és nem utángyártott Pierburg.
2014.03.11.-én végleg megadta magát az akksi. Már az autó megvétele óta számítottunk erre,eddig bírta a kemény 55Ah teljesítményével. V6-ba? Előző tulajnak gratuláció hozzá. Persze az új már 72Ah 640A ami ég és föld az előzőhöz képest. Igaz nem egy nagy márkás akksi,de a célnak megfelel :)

Végre sikerült kerítenem jtd-be való gyári hibátlan tartóbakot, benne is van az autóban. Még csak városban próbálgattam, a különbség nem kicsi. A maradék morgás is eltűnt, legalábbis városi tempón. Az eddigiekhez képest nagyon halk! Nem véletlen hogy ólommal van kiöntve a gyári motortartó. Most inkább villanymotor hangra hasonlít ahogy szól, és fordulattól függetlenül azonos hangerőn. Nincs 2200-nál vagy épp 2800-nál hangosodás. Ez is megoldódott.
Kisebb nehézségek árán,de meglettek a Supersport kerekek.
Ennyivel lett kevesebb a zsebemben:
Felnik frissen fényezve: 80K
2 kerék görgözése festés után:10K
215/45/17 Barum Bravuris 3HM gumikat kapott. 2 év teljes körű garancia.
85K
Plusz a szerelés. Nem tudom mennyi volt,de nem is akarom. :-/
Mindig imádom a szezon első versenyét. Hosszú álmodozás, és felkészülés után végre ki lehet próbálni ismét magunkat és az autókat. Csak úgy csobog az adrenalin az ereinkben, tisztára mint drogosnak az első belövés az elvonó után… :-)
Idén a Pannonia Ring adott otthont az évad első versenyének, 27 autó jött össze két csoportban tudtunk felmenni a pályára a „lassú” a Sport és Pro kategóriák a „Gyors” a Race és Open kategóriák. Egyszerre kb 10-12 autó volt fenn a pályán, nagyon kényelmesen el lehetett férni.
Ez a pálya egy nagyon jó ritmusú, de nem túlságosan gyors pálya, így nem annyira használja el az autót, mind mondjuk a Hring, viszont nagyon élvezetes kanyarogni rajta.
Sajnos korábban egy alkalommal volt lehetőségem itt menni, akkor műszaki hiba miatt csak 4-5 kört tudtam megtenni. Már csak ezért is nagyon vártam ezt a napot.
A verseny egész nap tartott délelőtt 3x30 perc szabadedzés, délután 2x30 perc időmérő, majd 3x3 super pole (ez 1 felvezető egy gyors és egy levezető kört jelent, a gyors kört mérik. Az számit bele az értékelésbe).
Összesen 30 kört tettem meg (143km) és mintegy 1:43 percet töltöttem a pályán.
Nos, a tapasztalatok nagyon érdekesek, röviden a legfontosabbak:
1. A 18” kerekekkel még közvetlenebb az autó, érezhetően javult az irányíthatóság.
2. A homológ versenyülések kiválóan tartanak, de meg némi állítás kell, hogy sisakban is kényelemes legyen.
3. A Michelin sport cup gumik nagyon jók lehettek új korukban, mert még így elkopva is egész szépen tapadtak.
4. A hűtés (18-20 c) külső hőmérséklet mellett megfelelő volt nem melegedett a víz 95 fölé még 5 gyors kör után sem.
5. Az olajhőfok jeladó hibás lehet, mert az első gyors kör után felmegy 150 fokra az óra szerint az olajhőmérséklet, és ott is marad a hűtő körig, miközben a víz 85-95fok között mozog, és a lézeres méréssel a blokk is csak 100 fokos. Ezt még ellenőrizni kell.
6. A gumi nyomás kapcsán a következő érdességeket tapasztaltam:
a. 2,5 bar hideg nyomással kezdtem, mind a 4. keréken, mely eléggé túlkormányzottá tette az autót. Sokat kellett ellenkormányozni.
b. Ezt aztán melegen 2.5-re állítottam be. Így már csak nagyon kicsit maradt túlkormányzott, de kanyarsebességben sokat hozott.
c. Majd lementem meleg 2.3-ra így viszont nagyon pocsék lett az útfogás el kezdte tolni az elejét, viszont simán megindult a fara is. (itt már lehet, hogy a gumikopás is közre játszott a csapnivaló viselkedésben)
d. Nekem most úgy tűnik, hogy a Michelin jobb magasabb 2,5 körüli meleg nyomáson, míg a Yokohama inkább 2,3-2,2 körül viselkedett legjobban.
e. Összességében a Michelin a gyorsabb jobb a keveréke, kezesebb a viselkedése, de sokkal gyorsabban kopik, és érzékenyebb a szerkezete is.
7. A legjobb körömet a 2-ik időmérőn futottam 2.25.149 ezzel a Pro kategóriában a 4-ik helyet szereztem meg. Sajnos a gumik ekkor már teljesen elkoptak és érezhetően csökkent a tapadás. Így a super pole-on már nem tudtam javítani.
8. A végén jobb első gumiról, amelyik a legnagyobb terhelést kapja a pályán teljesen levált a futófelüllett. (lásd képek)
9. Kéne már az a slick! J
Összefoglalva egy nagyon kellemes, tanulságos és izgalmas napot töltöttünk a Pannonia ringen, így a szezon kezdetén kevés résztvevővel, családias hangulattal. Az autó tökéletesen viselkedett, nagyon elégedett vagyok vele.
Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az autóversenyzési formát, akit érdekel a autósport, és szeretné kipróbálni magát és az autóját.








3
528
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Filmek
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth