Blog

Ma ki lettek cserélve elöl a féktárcsáim és a fékbetétek, továbbá a jobb első felső lengőkar, mert kezdett kopogni a gömbfej.
A régi tárcsa már elég vállas volt a betétek jó kopottak, bár a kopásjelző még nem jelzett. Biztosan nem a gyári tárcsa volt, mert az felületkezelt, ez meg eléggé rozsdaette volt. A kopott betét FERODO volt, érdekes a felső részén a fehér felirat (Lancia, Fiat, Alfa).

Most TRW lengőkart kapott (korábban a két alsó is TRW-re lett cserélve).
A féktárcsa ZIMMERMANN lett, a betét pedig FERODO.
Érdekes ez a Ferodo betét. A hátulja öntapadós, így ne tud elcsúszni a helyéről.

A csere során a féknyerget és mindent, amihez csak hozzáfértem szépen megtakarítottam.

Költségek:
- Zimmermann féktárcsa 2x 32 658,- Ft
- Ferodo fékbetét garnitúra 19 692,- Ft
- TRW j.e. felső lengőkar 24 000,- Ft
- 1 tubus rézpaszta (kell majd a k.p. gyűrűk felrakásakor) 1 000,- Ft
- munkadíj 7 000,- Ft
összesen 84 350,- Ft

 

Miután az ébresztésnél feltűnt, hogy a szintmérő nem áll a helyzet magaslatán ma nekiálltam, hogy utána nézzek a dolognak.
Maga a mérő a tetőt rejtő üreg alatt található, a szivattyúval egy fedél alatt.
A mérőt kiemelve feltűnt, hogy 16 év után is milyen tiszta az üzemanyag tartály alja. Semmit sem látni benne.
A mérő maga nagyon érdekes, mert az úszó csak pár centis úton jár. A tartály meg vagy 20 centi magas. A két végén lévő rugóval van úgy belőve, hogy ez a pár centi leképezze a teljes tartályt.
Rámérve 0-300 ohm közötti értéket tudtam mérni.
A szétszedés az alsó végén található műanyag karika leszedésével kezdődik. A kés pengéjét alácsúsztatva finoman átemelhető a rögzítő pöckökön. Innentől széesik az egész. Vigyázni kell, hogy ne csavargassuk, mert a pályán csúszó érintkezők elhajolhatnak!!
Az ellenállás pálya kissé megviseltnek tűnik, főleg az üres tartályhoz kapcsolódó rész. Némi koszt sikerült is leoldani róla.
Összerakás után a korábbi fél jelzés helyett a már inkább hihető negyed felettit mutatta.
Kell helyette egy másik.

 
>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2014-03-05

...vérátömlesztés.

A szokásos Alfa 20K olajjal, és Mann szűrővel.

km: 147432

 
>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2014-03-23

A jobb oldal után a bal oldalt is kicseréltem a csillapítót +t.csapágyat szilentel együtt.

 
>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2014-03-06

Újabb javaslatra kicseréltem a jobb oldali lengéscsillapítót,toronycsapágy,toronycsapágy szilentet ,semmi változás.

 
>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2014-02-06

Kicseréltettem a bölcsőt,de sajnos nem szűnt meg a jobbra húzás.

 
>> EgyébJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2014-03-23

Elérkezettnek láttuk az időt a téli kerekek lecserélésére. Dísztárcsák végre száműzve egy kis időre :)
+ a tavasz hozott egy szakadt kézifék bowdent.

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2014-03-23

Mai nappal felkerültek a nyári gurigák a vasra. Innen is köszi Benz cartársnak a segítségért, mivel gerincbántalmak kísértenek. :)

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-03-22

Bár csak most jutottam el oda, hogy kiolvassam, de már decemberben visszajött a légzsák hibajelző. Meglepetés nem volt, az előzőekhez hasonlóan a 22-es és a 21-es hibakód volt.
Következő adandó alkalommal össze lesznek forrasztva a csati érintkezők, nem érdemes kontaktjavítással szórakozni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-01-10

Elvittem Zé-hez megmutatni neki a hangot, mivel ő cserélte a vezérműszíjat anno. Az eredmény, hogy minden görgő rendben, a szíjnak sem volt gondja (de mivel le lett szedve, ezért természetesen cserélve lett), semmi nem ér bele semmibe.
Azóta hallgattam pár 2.5V6 hangot videón, van amelyiknek szintén ilyen jellegű hangja van, lehet, hogy ez feature... :) Meglátjuk...