Blog

Már régóta izgatja a fantáziámat, hogy kalibrálni kellene az üzemanyag szintmérőt. Miután alig volt valami a tankban, ma megtettem az első lépést és leürítettem a tankot. Hogy reális legyen az eredmény mindezt a benzinszivattyúval tettem.

1. kép - benzincső a kannába viszi a benzint (itt még a visszafolyó ágból, de később áttettem a nyomó ágra)
2. kép - a szivargyújtóról direktbe kötöttem a szivattyút
3. kép - ezt mutatja az óra, ha lehúzom a csatlakozót a szintmérőről (pindurival a nulla alatt)
4. kép - a kiürült tank kijelzése (pont nulla)

Holnap elkezdem feltölteni. Először azt szeretném megtudni, hogy hány liternél alszik el a lámpa.

 

Ma rászántam magam, hogy lesz, ami lesz, megkeresem a légzsák elektronikának a csatlakozóját.
Motorházban nincs, középkonzol alatt nincs, anyósülés lábterében nincs, biztosítéktáblán nincs...

Manual-t átnézve, az x-századik oldalon találtam egy utalást, hogy az elektronika mellett van a kalaptartó alatti rekeszben. Meg is lett. Több mint egy órámba tellett.

A FES leírása alapján elég a "sima" ODB csati és a 3PIN átalakító. Az meg van. Rádug, semmi. Nem talál semmit.

No, itt kértem segítséget a szerelő topikban. Három oldalt írtunk tele. (Hsz 37995-től 38104-ig) Közben kiderült pár dolog:

1. Az ODB kábel 15-ös csatlakozója is be van kötve a FES oldalának ábráival szemben. Ott van az "L-Line". A 3PIN átalakító ezt köti a harmadik lábra.

2. A motor csatiban csak 2 vezeték van (K-Line és test), ABS csatiban 3 vezeték van (K - L-Line és test), de az L csak kamu, nincs bekötve - ezért tudok rácsatlakozni.

3. A légzsák csati szintén három vezetékes, de az "L" nem kamu, hanem élő vezeték. Vélhetőleg itt lesz a gond, mert az ODB csatim ezt nem "tudja".

Akit bővebben érdekel a téma ajánlom, hogy olvassa végig a fórumot.

u.i.
Mint később kiderült nem csak ez volt a probléma :-(

 

Egy órás nitrogén gázas nyomáspróba után fel lett töltve a rendszer. Működik!

Az "új" kompresszor sokkal halkabban fut, mint a régi. Ennek semmi hangja sincs, a réginek kompresszorhangja volt.

 

A kompresszor vastagon olajos mindenhol. Csak belőle jöhet, gyanúm, hogy a blokk is ettől volt olajos. (Szép zöldessárga olaj volt rajta, ami nem hasonlított motorolajra.) Miután sikerült egy működőképes darabot szerezni (thx Marklar155), ma kicseréltem a régi klímakompresszort.

1. Még a helyén a régi.
2. Kiszerelve. (A csöveket érdemes óvatosan levenni, mert nyomás alatt lehet a rendszer!)
3. Ennyi olajat tudtam kiönteni a két kompresszorból, fele-fele a régiből és az újból.
4. Szíjtárcsa leugrik, mert más a bordaszáma és át kell tenni a másikra.
5. Már az új helyén a szíjtárcsa.
6. Magasságmérés, a régin is a vonalig ért.
7-8. Összerakva.
9. Bekerült a helyére.
10-11. A kiszerelt kompresszor mindenhol olajos.

Feltöltés holnap.

 
>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-12-14

Elfáradt hát kicseréltük.........

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-12-17

Január 6.án lett volna műszakis a gép, de gondoltam elviszem még az ünnepek előtt. Minden rendben volt kivéve egy dolgot...jön be a vizsgáztató srác, és mondja hogy ki kell cserélni a jobb felső lengőkart. Még időben volt, és szólt a szervízvezető az Unixos-nak, hogy hozzon magával. Tudom párban illik cserélni..de most így jött ki a lépés. Holnap mehetek okmányirodába is, mert betelt a forgalmi. :/ Kérni kell újat...
Km óra állás: 137.200

>> Tuning és extraHakesh // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-12-17

Ma megjött a sötét, füst oldalsó irányjelző. Gyorsan be is pattintottam őket a helyükre. Pont, mint vártam. Nekem nagyon tetszik. Képek hamarosan...

 
>> SzervizJúlia159 // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2012-12-17

Közel 6 héttel az után, hogy megtörtént az ülésfűtés hibájának feltárása, megjött az alkatrész és sikerült még az ünnepek előtt időpontot kapnom a szerviztől. Az időjárás is kegyeibe fogadta a műtétet így ma végre túlestünk a szervizelésen. Minden simán ment, bár hozzáteszem, legutóbb még arról volt szó, hogy zárlatos az alsó fűtőszál, és kb. 50 ezres alkatrészköltséggel kalkulálhatok, ma az elszámoló lapon egy ellenállás szerepelt 31 ezerért (mint anyagköltség) és a bal ülésfűtés lap cseréje 29 ezerért (mint munkadíj). A felhasznált segédanyagokkal együtt 60.922 Ft-ot hagytam ott a szervizben, aminek nem nagyon örültem, de kárpótolt érte a hazaúton érzett forróság :)
A 3 órás műtét alatt kihasználtam, hogy kénytelen voltam délelőttre félre tenni a munkát, és felkészültem a holnapi vizsgáimra, így viszont nem jutott idő arra, hogy lőjek pár képet a fűtőszál cseréjéről. Kénytelen voltam megbízni a szervizben, akik most precíz pontossággal jártak el és a múltkor rosszul visszahelyezett kapcsolót is rendben a helyére pattintották.

Így végre -egy alapos mosás után- eltehetem a drágám a garázsba, hogy téli álmát aludja egészen a februárban esedékes műszaki vizsgáig.

Km óra állás: 74.635

 
>> SzervizAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2012-12-17

Ismét 10000Km-ert teljesített a vas. Sikeresen. Eljött az olajcsere idővalúma. Ami cserélve lett:
Alfa Selénia 20K- 5L
Olajszürő,
Levegőszürő.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-03-04

A tavaly nyáron beszerzett háló ma bekerült a sofőrülés mögé. Eredeti helye az anyósülés mögött lenne, de ott az erősítő van.

Sikerült a négy felfogatásból háromnál az eredeti kárpitrögzítő patentet felhasználni. Pontosabban a helyére egy olyat tettem, amibe be lehet tekerni egy lemezcsavart. Csak a negyediknél kellett fúrni.

A délelőtti kocsi mosás és némi inspiráló lobogó hajú kocsikázás után nekiálltam az egyik talán legjobban halogatott feladatnak. Fekete viasszal leviaszoltam a Pókot. Szép lett.