Blog

Nyári le, téli fel.

 

Kanyarban kerregett, a féltengely csuklóra gyanakodtam. Kicseréltettem.
Kanyarban kerreg.

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-12-05

Páros év decembere: vizsga. Igazából különösebb felkészülés nélkül simán átment a gép (persze a sötétebb hátsó ablakok miatt volt egy kis egyezkedés...). Vizsga előtt kicserélték a bal első lengőkart, mert az már amúgy is ramaty állapotban volt.
Az autó pillanatokon belül 21 éves lesz, minden jogi környezet szerint nagykorú, és most licencet kapott a felnőtt éleének első két évére. Hajrá!

A Top Gear szerint a világ legjobb szerpentinje is sorra került ma. Adás első és a második fele. Nos, mi a másik irányban másztuk meg, Stelvio-ból indulva, Bormio felé.
A képek magukért beszélnek:
1 - Itt kezdődik. Stelvio Olaszország
2 - Az első szakasz egy völgyben fut a patak mellett, az egyre jobban elénk táruló hegyek látványa lenyűgöző.
3 - Aztán elindulunk felfelé. Ilyen kanyarból van több tucatnyi. Szerencsére a kanyarok külső ívén elég sok megállási lehetőség van, lehet gyönyörködni a tájban.
4 - Az út utolsó szakasza, balra fent a hágó
5 - Az utolsó megálló a csúcs előtt. Itt még hó is van (Megemlíteném, hogy július 12-ét írunk, a nyár közepe!)
6 - 7 - 8 - A hágó, 2.760 méterrel a tengerszint felett. A levegő ritka, nagyon jól érezni.
9 - A túlsó oldalon lefelé egy I. vh-s emlékművet találtam
10 - 11 - 12 - A lefelé vezető út ha lehet még szebb, mert látni a tájat.

Az út nagy részét sikerült videón is megörökíteni, de a menetszél zaja elnyomja a motorhangot. Még így is élmény esténként visszanézni. A Pók a kanyarok előtt szinte kérte a dupla kuplungos visszaváltást. Hátborzongatóan szépen szól a motor, nincs az a kormos, ami ezt tudja...

Életem egyik legszebb útja volt, egy ilyen nyitott tetejű autókázás kárpótol minden szereléssel töltött percért.

 

A harmadik nap 210 km-en csak az élményautózásról szólt. Tettünk egy kört az osztrák-olasz-svájci hármas határban. A nap, a csúcs, a Stelvio hágó nélkül:

1 - 2 - Templom és egy komplett falu is a tóban: Campanile nel Lago di Resia
3 - Völgyzárógát Vinschgau-nál, ami felduzzasztotta a vizet, ami aztán elnyelte a falut.
4 - Kolostor - Benediktinerstift Marienberg
5 - Egy bunker a II. vh-ból

Most jön a Stelvio hágó, de az egy külön történet...

6 - Egy újabb hágó, ami egyben vám szabad terület. 1 azaz egy euró volt a benzin literje. Kár, hogy szinte tele tankkal érkeztem.
7 - 8 - 9 - Livigno, völgyzáró gát, ami 138 méter magas
10 - 11 - Alagút, ami Svájcba vezet. 2,6 (!) méter széles, egy nyomon járható, 3,6 km hosszú.
12 - vissza Ausztriába

 

A második nap is Ausztriát jártuk. (kb. 250 km) Az ország közepétől mentünk a délnyugati csücsökbe. Ízelítő:
1 - 4 - Kora délelőtt a hegyekben, itt sajna erősen csepergett az eső, így fedett fővel kellett menni.
5 - Itt készül a Swarovski kristály, már másodszor nézzük meg. Nagyon látványos.
6 - Innsbruck, állatkert. Nincs benne semmi különös, egyszerűen jól van megcsinálva. Mindent látni.
7 - 8 - Az út délutáni része napsütésben telt
9 - Szállás Naudersben

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-05

Szombaton lefóliáztam a hátsó lámpáim.
Füst színűt kapott.

Nem most csináltam először a Puntom is levolt pirosra, majd feketére.
Attól függetlenül 'opás, és még van mit gyakorolni, de egész korrekt!

Teljesen jól átvilágítja a lámpa, és az index is sárga marad.
(Piros fóliázás esetén pirosan villog)

A fólia ebayről van ,de itthon is beszerezhető! Lámpa fólia néven keresd!

Létezik már sok féle :piros,sárga,kék,pink,átlátszó,füst,fekete ....

>> Tuning és extraMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2012-12-05

Be került az alapcsomagból hiányzó könyöklő plusz a kuplung pedálról hiányzó pedálgumi...

 

Megérkeztek az új téli cipelők. Conti TS830, DOT 3012, cseh gyártás.
Felkerültek.
Furcsa vele az autó, érezni a pár mm-el magasabb bordákat. Kicsit "maszatosabb" a kormányzás, és zajtalanabbul gurul.
Most már egyértelműen hallani a kerékcsapágyat.
km óra állás: 78.990 km

A leszedett gumik közül kettő a kopásjelzőn van, de kettőben még lett volna pár km.
Kicsit elgondolkodtam, hogy mi a biztosíték arra, hogy a jó áras használt gumik nem hasonló okok miatt lettek 5-6 mm-es bordával leszedve? Semmi. Aki meg felteszi nem tudhatja, hogy épp orosz rulettet játszik saját, szerettei és mások életével...

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-12-04

Azalatt a cirka három hónap alatt, amíg nem volt nálam az autó, kicsit felgyűltek rajta azok a dolgok, amiket rendbe kell tenni. Sajnos vannak olyan emberek, akik telibe szarják az autó apró nyűgjeit, csak hajtani tudják, de ha már minimálisan is törődni kell vele, akkor az már nem tudják és nem is akarják megcsinálni.
Szerintem ennek az autónak lelke van, akiket nem szeret, azokat megpróbálja kinyírni. Így történt ez "nagyonkorrekt" kisbarátommal is. Kb egy hónapja eldurrant az egyik fém fékcső. Persze én lettem riasztva. A cső ki lett cserélve, csak a bh nyereg légtelenítője tört le. Került rá egy jó féknyereg, amit szintén felújítottam: kapott fasza dugattyút és porvédőket, ezek nálam voltak itthon. (Egy darab "kösz" sem hangzott el érte. Nemhogy a nyereg felújításáért, de még azért se, hogy ránéztem az autóra. Sajnos vannak ilyen "barátok". Elvárják, hogy legyél korrekt, azonnal ugorj, ha kell valami, de ha bajod van, akkor le vagy szarva.) Szarul lett légtelenítve, ezt szombaton sikerült orvosolni, most megint csodálatos a fék.
Tegnap előtt lemerült az akksi is. Szerencsére volt egy másik, 62AH-s Banner, ez került bele. Gyönyörűen indít.
Ezenkívül Salat kollégával csereberéltünk egy piros (ok, proteo, de jobban áll mint a szürke) hűtőrácsot:)
A következő felvonás remélhetőleg hétfőn lesz: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, fagyálló csere lesz a program.
Az akksiért, fék légtelenítésért és mert megint kisegített HATALMAS KÖSZÖNET Zé.-nek!