Blog

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-11-27

K&N betét ki, BMC meg be.Gyári égők ( maradék hátsók ) ki, Ledek meg be.Aztán mentem 1 gyors etapot, megzavartam a ménest, nagyon durva.....:-)

>> EseményG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-11-26

újra szól a 6lövetű, avagy hogyan hörög a boxer.)

>> SzervizRicsi 147 // Alfa 147 1.9 Jtd 16V // 2012-11-26

Mikor megvettük az autót, a csomagtérajtó és a hátsó lökös kicsit megvolt nyomva, haza hozatal után 3 hét múlva el is készült a javítás, nem volt vészes, karosszéria 10 000 pénz fényezés 25 000

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-11-26

Az ablakmosó szivattyúra csatlakozó, műanyag csövek szinte beton keménységűre öregedtek és az egyik el is tört. Sajnos a szivattyú csatlakozását is letörte, a megragasztani nem lehetett, cserélni kellett.
A szivattyúval együtt a csöveket is kicseréltem. A hátsó szélvédő ablaktörlőjéhez menő, sajnos a kárpit alatt volt eltörve, így oda 2m hosszúságban új műanyag csövet húztam be.
Áldozatok nélkül sajnos nem ment: a csomagtér ajtó műanyag borítása vagy a snitzer éle csúnyán elvágta az egyik ujjamat. A bónusz estére egy tetanusz injekció lett.

 

Ma kb. 750 km várt ránk. Szeged - Belgrád - Nis - Szófia - Plovdiv útvonalon.
Egyenlőre csak gondolatok:
1. Ennyi rendőrt még életemben nem láttam az utakon! Szerbiában majd minden sebességkorlátozásnál mértek. Bulgáriában "csak" mindenhol ott voltak. (Meg nem állítottak.)
2. A sebességkorlátozásokat SZIGORÚAN be kell tartani, lásd 1-es pont.
3. Ezzel a tempóval iszonyúan unalmas utazni, főleg a sík területeken.
4. Az út an block rettenetes. Soha többé nem fogok panaszkodni a magyar viszonyokra. Két jellemző példa. Bulgáriába átérve a négy sávos úton egy híd csatlakozásnál kb. 10 (!!!!) centis lépcső. 80-al mentem, semmit se tudtam csinálni. Nagyon úgy néz ki, hogy az első csapágyak cserések lesznek. Másik: Szófia elkerülő, szembe sáv. Újnak kinéző Volvo kamion áll kitört első kerékkel. Mekkora kátyú kell ehhez?? A forgalom a megengedett 90 ellenére 50-60-al megy az ú állapota miatt.
5. Szerbián keresztül 11,5 Euro autópályadíjat kell fizetni.
6. A Bulgár matrica egy hétre 5 Euro.
7. Eurót mindenhol elfogadnak.
8. Szerbiában találkoztam 20, azaz húsz km-es sebességkorlátozással az autópályán!!! Természetesen rendőrök ott is ott voltak.
9. Nagyon nem egyértelmű, hogy a kereszteződés feloldja-e a sebességkorlátozást. Néha km-ekkel később van ott a feloldó tábla. (Természetesen nyílegyenes, relatíve jó úton.) Aki a magyar pénzbeszedős rendőrségről beszél, jöjjön el erre!
10. Természetesen egyik határon sem ismerik az utolsó kiadású füzet személyit. Legalább kétszer kellett visszaadni, hogy fogadják már el, hiszen érvényes!
11. A Szerb-Bulgár határ két oldalán elég bőkezűen mérik a sebességkorlátozó táblákat. Még a Szerb oldalon két nyílegyenes szakaszon is ott virított az 50-es tábla, természetesen rendőrökkel. A másik oldalon 60-90-50-100-60 kombináció egymástól 20-50 méterre, egyenes úton. Most akkor mi is a logika?
12. Bulgár határ, útlevél vizsgálat után "Vignette" (vagy valami hasonló) felirattal. Kérek egyet, válasz NINCS, majd a kúton. (Természetesen csak a helyi nyelvet beszéli a hivatalos emberke.) Határ után konténer, hasonló felirattal Emberke hasonló válasszal, de legalább angolul. Miért ül ott, ha nincs matricája? Kút, sehol senki, bent szól a TV. Kagylóskút, van matrica.
13. A bulgár határőr hölgy franciául akar velünk társalogni.

Hirtelen ennyi...

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-11-26

Ma délután felmarkoltam az Albánál a Night Breakereket. A költség nemcsak ezt fedi, hanem az összes izzót, amit az elmúlt néhány napban vettem.

Kemény 56 Ah-s akkumulátor volt a gépben, tavaly télen elég nehezen indította be a motort, mindkét ülésfűtés használata mellett (rövid távokat megyek). Amúgy 3 éves akkumulátorról beszélünk, de nem ebbe az autóba való. Vettem bele normálisat, 70A, 640A hideginditó árammal, Bosch Silver S3.
Nem lesz olyan hideg, hogy ne induljon be ezzel az akkuval, pár évig..

 
>> Tuning és extraBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2012-11-26

Tibcsi166 blogját olvasgatva kedvet kaptam a helyzetjelzők illetve a rendszámtábla világítás LEDesítéséhez.
Rendeltem is 4 db 38 LED-es "izzót" innen.. Postaköltséggel együtt $6.78 volt.
Ezekben már nincs ellenállás, ami úgy láttam másnak már okozott gondot. Nem mindegy hogy van berakva, számít a polaritás, erre figyelni kell. Először kicsit megijedtem, mert kikapcsolt állapotban is volt egy kis fénye a LEDeknek. A fórumot böngészve viszont megtaláltam, hogy ez csak egy pár percig fennálló állapot, amíg az áramot teljesen el nem veszi az autó. És tényleg, pár perc múlva lekapcsolt.
A műszerfalon a visszajelző lámpa ugyan felgyullad, de pár másodperc múlva el is alszik.

1. kép: T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V
2. kép: Eredetileg mindkét oldalon olyan izzó volt, aminek az üvege kékre volt festve. Az utasoldali kiégett és sima izzóra cseréltem ki. A képen látszik egy kis különbség, élőben a sima jóval sárgábbnak hatott mint a kékre festett.
3. kép: egyik sima, másik LED
4. kép: mindkettő LED
5. kép: rendszámtábla sima izzókkal
6. kép: rendszámtábla LEDekkel
7. kép: pár percig halványan világít kikapcsolt állapotban is

Élőben persze sokkal látványosabb a különbség. Egyetlen zavaró tényező, hogyha fel van kapcsolva a tompított is (ezt a fénykép abszolút nem adja vissza, azért nem fotóztam le), akkor kicsit furcsa a sárga és fehér fény egymás mellett. Ezért megpróbálok majd fehér fényű tompítottakat beszerezni.

UPDATE 2012.11.28.
Ha le van kapcsolva a helyzetjelző, akkor világít a műszerfalon a lámpa, valamint a fehér tompítottak mellett is kékesnek hatott a színe. Kivettem, beraktam az ajtókba.

 

Elindultunk az első napra a magyar szakasz esett. 313 km Szegedig, pontosabban a Fehértói halászcsárdáig. Útközben kapott egy töltés VPower nyálat. Holnap további 770 km vár ránk.

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2012-11-25

LED égőket kapott a belső világításba. Erősebb és szebb a fehér fénye, már régóta terveztem.