Blog

Ma felkerültek a hivatalos Alfás eredmények a Dragracing oldalára.

3009-es rajtszám:
- idő: 17,159 sec
- sebesség: 130,5017 km/ó
- reakcióidő: 0,653 sec
Elsőre nem rossz. A nap legjobb Spider ideje. :-DD

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-09-11

Már régóta motoszkál bennem a gondolat, hogy egy olasz autóhoz hangos duda illik. Ma rátaláltam a megoldásra. A madaras teszkóban 4.880 Ft-ért mérték a légkürtöt, nem volt szívem otthagyni.

 

Lakást vettünk a főiskolássá vált lányunknak. Döntéskényszer előtt álltunk: vagy hitel vagy eladó sorba kerül a Spider.

Ma - hosszas vívódás után - végleges lett a döntés, felkerült a Spider a "hasznaltauto.hu"-ra.

Alku nincs, ha kell valakinek 2 misi az ára. Nekem másfélszer ennyiben és két évi munkámban van. Két év nyitott tetős Alfázás után nincs alternatíva, a kábítószer hatott.

Ha nem kel el a Pók, akkor családtagként öregszik meg velünk, ha elkel jövő nyárig újra indul a Spider projekt...

 
>> Szervizstukker1987 // Alfa 159 SW 1.9 JTDM // 2012-12-12

Előkarácsonyi ajándékként kaptam egy szép hibaüzenetet a vastól:)

Szerencsére nem túl bonyolult a megfejtés,így a szerelő kis méricskélés után arra a következtetésre jutott,amire előzetesen én is gyanakodtam. Az egyik izzítógyertya egyáltalán nem végzi a dolgát.

Ennek örömére meg is rendeltem egy új szettet(4db),hogy a többivel se legyen baj egy darabig.
NGK izzítók lettek beszerelve.

A szerelés kb fél óra,ha a szerszámokat is keresni kell...

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-12-12

Olajcsere elvégezve.

Km: 182670

 
>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2012-12-12

Ma elszállt az ülésfűtés gombja, ezt gyorsan orvosoltuk is. Köszi Marek

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-12-11

Siker, fény, csillogás:)
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, fagyálló. 184400on állt az óra.
Köszönet Zé.-nek a szükséges anyagok beszerzéséért, az aknáért, a közreműködésért!

>> Tuning és extraGyalu // Alfa 156 2.0 TS SW // 2012-12-11

Végre sikerült elhozni a kész blokkot! Egyik barátom garázsában pihen, várja a nagy napot! Íme pár kép ...

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-12-11

A történet elég hosszú volna, nem is tudnám végig leírni. Kezdődött azzal, hogy tipikusan lambda hibajelek, gyújtási hibák, és ezt megtetézve a katalizátor hibajele,csörgő motor. Párhuzamosan gyengébb teljesítmény a felsőbb régiókban, a vége felé már gázelvétel után rángatózás 2000-es fordulat körül(csak ha kikuplungoltam akkor múlt el), instabil alapjárat. Sok-sok inkább bosszantó dolog, ami másoknak fel sem tűnt volna ha először ül be a kocsiba, de én már nagyon untam, hogy nem működik úgy a szekér ahogy az elvárható volna tőle. A szlovákiaringen be is telt a pohár, nagyon hiányzott az a pár lóerő fent. A hibásnak írt lambda cseréjétől előtte csodát vártam, de nem jött be teljesen. A hőmérséklet jeladó is szórakozott, ezt is csak az élő diagnosztika által tudtuk meg(ez okozta a motor csörgését). Végül kiderült hogy sima kontakt hiba okozta a csörgő motort és az ezzel járó teljesítmény vesztést üzem meleg motornál(ahogy elérte a 85 fokot, elkezdett ugrálni az érték 40-90fok között, amitől a computer nem tudta mennyi benzint adjon a motornak). A katalizátor telítettsége is majdnem 100% volt, tehát nem volt más hátra, mint annak a cseréje. A cataclean nekem nem segített, 8000-ért volt 200 jó kilométerem. Szerintem az sima nitrohigító(a szaga olyan volt), mindenki saját felelősségére vegyen ilyet. A lambdát kicsavarva látszott, hogy össze van égve a katalizátor térrácsa mindkét oldalon. Egyik rosszabb volt mint a másik, szinte teljes fizikai megsemmisülés. Kiiktatni nem lehet, mint a régebbi autóknál, mert a 4lambdás rendszer felmondaná a szolgálatot(aki ezt megtervezte annak ananászt az ánuszába szárral előre). Ésszerű, relatív olcsó megoldást senki nem ajánlott a megszüntetésére. Persze rögtön két termoszt is beépítettek az olaszok a leömlőbe, ami dupla költséget jelent(hogy mit tennék:lásd feljebb két sorral). Ajánlották, hogy egybe hozzák a nekem a két katalizátort, beépítenek egy másik típusból egy használtat de nem akartam hebrákoltatni, nem lett volna sokkal olcsóbb, viszont több hibalehetőséget tartogatott. Az árak általában 75000-300000 forintig terjedtek, volt olyan rabló aki darabjára mondott ennyit. A végeredmény: kisimult az alapjáratom, eltűnt a puffogás belőle. A középső fordulatszám tartományban is dinamikusabb lett picit, de ami a legfontosabb volt, hogy fent is megjött az ereje. Napról napra jobb, kicsit úgy tűnik, mintha a rendszernek ki kellene égnie, össze kellene érnie. Lehet kell neki még kis idő és még jobb lesz..:) Vagy a comp tanulja újra az értékeket:-). Mondjuk ez szubjektív dolog, de a változás érezhető és hibaüzenetek sincsenek. Most figyelnem kell a gyújtáshibákra, mert a janódobnál jól kiokosítottak, hogy ezeknek a katalizátoroknak az a rákfenéje ha szar a gyújtás, kimarad jó pár ütem, majd kap egy szikrát. Na az vágja szét a katalizátort leginkább!!!! Volt ilyen gondom, tehát nem meglepő, hogy ilyen állapotba került a drága.
Köszönet a segítségért: Josenak, Balázsnak, és carakter műhelyben Oszinak és Bélának!

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-12-29

Eljött a lakatolás ideje, nem sokára itt a vizsga és eléggé Frédi-Bénis szóval nem sűrűn menne át ilyen állapotban. Marklartól sikerült szereznem 1 jó állapotú jobb hátsó sárvédőt, doblemezt + Dedra padló lemezt. A doblemez és a sárvédő már a helyén van ami piros színű, ezért lakatolás után mehet is a fényezőhöz. 2012 12 29.-én teljesen kész lett. Teljesen kilakatolva, le alváz védve