Blog
Kissé elmaradtam,de már több mint 2 éve megvan az autó,és több mint 52000km-t sikerült ez alatt megtenni vele....
Rájöttem mi volt a rángatás oka,megmostam még 1 hónapja a motort,és befolyt a gyertyákhoz a víz..injekcós tűvel kiszívtam a vizet,kiszedtem a gyertyákat megpucoltam,most egyelőre jónak bizonyul,de azért veszek majd hozzá újakat. valamint cseréltem légszűrőt és benzinszűrőt is az autón,utóbbi amióta nálam van,nem volt cserélve,azelőtt ki tudja mikor cserélték utoljára... lényegében szokásos szervíz dolgok ezek,semmi komolyabb probléma,remélem nem is lesz....
Miután összetört a dízel a 155 elhatároztam, hogy most inkább egy benzines Alfát választok. Szinte az egész országot (Pécs, Kecskemét, Győr, Székesfehérvár, Zsámbék, Debrecen) bejártam egy szép állapotú autóért. Végül Budapesten egy az Expressz újságban feladott hirdetésben találtam meg ezt az autót. Állítólag egy új Renault-ba számolták be. Igazából egy 2.0 16V-t szerettem volna piros, fekete esetleg padlizsán lila színben. Viszont az akkor találtakhoz képest ez az 1.8 16V olyan szép állapotban volt, hogy nem sokat haboztam. Még azt is bevállaltam, hogy 10LE-vel kisebb a teljesítménye a kinézett motorhoz képest. De nem bántam meg. :-)))
Egy gyors hitelügyintézést követően 2001. december 06.-án vettem át. Km.: 61834. Ezt követően évekig napi használatban volt, majd pár éve inkább csak alkalmanként veszem elő. Eddig összesen az elmúlt több mint 11 évben 82e.km-t tettünk meg együtt.
Az Alfa Romeo Club Magyarország tagjaként, a találkozókon Takács Ákos elnök többször is dicsérte, hogy milyen szép, a jelenlegiek között szinte "gyári állapotú" ez az autó. Ezért 2010-ben a készülő "Az Alfa Romeo Története 1910 - 2010" című könyvhöz a rakparton készített róla fotókat.
A motor:
Azóta az autó meghálálta a bizalmat. A szükségeseken kívül (szíjak, vezérlés módosító, gyertyák, stb.) eddig egy lambdaszondát és egy kuplung alsó munkahengert kellett cserélnem.
A karosszéria:
Szerencsére mióta nálam van azóta "szinte" változatlan. Két módosítás történt. Az egyik a szárny felszerelése, a másik egy idő előtti bal első sárvédő csere volt, mert 2004-ben, a Petőfi hídon nekem jöttek. A színe és a formája annyira megfogott, hogy megpróbálom minél tovább megőrizni változatlan állapotban.




A bulgáriai túrára tekintettel megnéztem a Párduc lelki világát:
ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2012.11.25. 10:35:24
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
SW változat: 4242
Homologizációs szám: 9394M
Programozás dátuma: 11/16/2010
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
Akkumulátor feszültség : 12,238 V
Kilométer számláló: 74610,8 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Túlpörgések száma: 0
Írások száma: 1
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 28,64 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Erõltetett regenerálás állapota: Nem aktív
Utolsó DPF csere km-száml.: 74530 km
Km-állás utolsó regen óta: 146,5 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 643 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 552 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 630,66 °C
Regenerálások teljes száma: 127
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 52,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 18500 km
Végül megnéztem, hogy hogyan dolgozik a korrekciós rendszer. Hidegindítás után mindegyik elindul és láthatóan teszi a dolgát.

Az autót külföldön találtam, eredetileg francia. Egy ideje nézegettem Crosswagont, nem olcsó és nagyon ritka. Szerencsére törésmentes, bár első és hátsó lökhárítókon francia módon parkolás nyomai vannak. Lényeg az volt hogy ne legyen törött, motor és hajtás csendes legyen. Szerencsére ezek makulátlanok.
Behoztam az országba és felkészítettem vizsgára.
Első-hátsó féktárcsa, fékbetét, felső lengőkar szilentek, klímakompresszor csapágy, hosszbordás szíj, akkumulátor, termosztát.
Hibátlanul levizsgázott 2 évre, friss műszaki, törzskönyv, rendszám.
Megtalálta a gazdáját, remélem sok örömet fog neki szerezni!
Az elmúlt pár hétben majd kétezer kmt pakoltam a Fúriába, és nem figyeltem rendesen, igy majdnem lecsusztam a soknullás km-állásról... Igazából még így is, de a 100.001 legalább szimmetrikus :)
Éjfúria tökéletesen rohangászik az utakon, mióta velünk van, rendesen cáfolva az "alfa nagyon szervízigényes" közhelyet...
Nagyon szeretem vezetni, 4-5 órás utak után is frissen pattanok ki az ülèsből, nem vagyok elgémberedve, mint más autókban. Nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy ő a második szerelmem :)

Ha már le van véve az első lökös gondoltam leápolom az Alfák gyenge pontját. Levettem az intercooler hűtőt, csiszolás, alapozás....ahogy kell! Meg még találtam pár üreget amit kifújtam.




Sikerült hozzájutnom két hátsó lengéscsillapítóhoz, egész jó állapotban egy Komárom-Esztergom megyei Alfa bontóból+ vettem hozzá 2 hátsó Monroe rugót, most már nincsenek érdekes hangok, és nem úgy néz ki mint a rakéta ha 5-en ülünk benne + Vettem egy Bosal hátsó dobot, mivel a gyári már elég rendesen kezdett szétnyílni. Ezzel kicsit gondban voltunk, mert az eredeti ovál alakú volt, viszont ez az után-gyártott négyzet alakú, de az egyik pánt hajlításával sikerült úgy eligazítani, hogy nem veri a kasznit + 2 hátsó kézifék bovden lecserélve, ezt még a nyáron meg akartam csinálni, azóta kicsit felejtődött, de csak meg lett ez is + 2 első tompított izzó csere, Osram-ra. Remélem tovább bírja mint az előző Osram (2 hónap) + Két első ablaktörlő + Gázolajszűrő cserélve+ Pollenszűrő csere + Levegőszűrő csere + Selénia WR megvéve + Szűrő, ezt majd jövő hónapban cserélem, most 10 ezernél járok még az előzővel, ugyan ez van benne most is. Fékolaj, és váltóolaj is meg van, utóbbit már csak meg kell találni hova kell betölteni. A leeresztője megvan, az eléggé szem előtt van, de az utántöltő, na az nekem még jó kérdés, már nem akartam szétbontani a fél motort. Magyarázat: 2,4 Jtd M-jet - mint ezt tudjuk igen csak össze van minden zsúfolva. Biztos kényelmetlen is annak a 175 lovacskának :)












A nyughatatlanságom és a gyári állapotra való törekvésem két újabb projektet szült:
- Hátsó szilent csere, mert a súlycserekor megrángatva némi mozgást véltem felfedezni a jobb oldalon. Szilent kell.
- Vezető ablak le- és felhúzásának megoldása. Mióta megvettem lelkes nyekergéssel és akadozva megy le és fel. Az okot kutatva feltűnt, hogy az ablakhoz simuló külső gumi szőrös része elkopott és ehhez tapad az üveg.
Szóval, a két szükséges alkatrész ma megjött...




Már régóta nem tetszett a súly a kocsiban. Túlságosan lágy volt a gumírozása, lötyögött. A lötyögés meg kopogással társult, mert a pozicionáló csavaroknak ütődött.
Már régebben beszereztem egy cseredarabot, amit a megkülönböztetés végett anno szürkére festettem.
Ma felraktam, kipróbáltam. Vége a kopogásnak.




550 km után ismét kiolvastam az ECU-t:
"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter - No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza Idoszakos / Jelen
The error counter value is 64
READ PARAMETERS:
FRA önbeállítási paraméter: 25,6 "
Szóval újra itt az FRA hiba, viszont minden működik. Újra megejtettem egy reset-et.
Már arra is gondoltam, hogy esetleg az áramtalanító főkapcsoló járatja velem a bolondját, esetleg kontaktos és néhanapján megszakítja az áramkört és az kavar be. Ha holnap időben hazaérek átkötöm.


5
371
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 155
- Junior
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV