Blog
Tavaly télen, a nagy hidegben eltört a váltószoknya körüli, műanyag keret. Megragasztottam, de a mostani munkálatok közben a mestereknek sikerült rommá törniük. Szerencsére, megvolt még az átépítés előtti boxer belsőm, így abból pótoltam. Érdekes, hogy annak egész más az anyaga. Sokkal rugalmasabb műanyagból készült, mint a TS-é, nem törik, hanem a merevségéhez képest viszonylag könnyen a helyére lehetett hajtogatni. Gondolom, a boxerekbe került jobb anyagminőség miatt bírtak ki az alkatrészek közel 17 évet az autómban, pedig őket is érte -20 fok...
A kalaptartó két oldali műanyag tartói ugyancsak megadták magukat (kikopott a pöcök amibe a kalaptartó fém rúdja beakasztható volt). A helyére szintén a boxer belsőmé került vissza, mivel a színük egyforma volt. Itt is nagy a különbség a boxerben és a TS-ben használt anyagminőség között, ugyancsak a boxeré készült jobb és strapabíróbb minőségű műanyagból...






A lakatos- és fényezőmunkák alatt rengeteg por és egyéb szennyeződés került a kocsiba. Ma alaposan kitakarítottam.
A szélvédőt és az ablakokat pedig páramentesítővel kezeltem le. Remélhetőleg ez megállítja az extrém párásodást.



10 éves kézifék köteleket kicseréltem, baloldali már akadt meg leakart szakadni a gumitartó elöregedett. így hát kicseréltem kicseréltem a két hátsót :D
Egy hátsó diagnosztizáló lambdaszondát kellett cserélnem, megadta magát.
Reggel lementem a benzinkutra, vittem háztartási zsíroldót(aldiba lehet kapni ilyen univerzális és sárga spricnis) befujtam vele a motorteret alul is ahol elértem, vártam egy percet majd nagynyomásúval lemostam. hagytam megszáradni- áttöröltem, a motorvédő burkolatot is visszacsavartam és leszilikonoztam. szélvédőmosót feltöltöttem -19essel.
El se hiszem h vége! +. szepelfedéltömítésem végre nem nyomta szét (1. gyári volt,2. ajusha -> ilyet senki! csak gyárit ->3. is gyári (árban is a legjobb), és h mi volt a hiba oka? kartergáz visszavezető csö! 2 helyen van visszaveztve a szívórészbe: a pillangószelep elé és utána. Ami utána van cső azt megette az olaj és ha benyomtad a csövet akkor szinte ugy is maradt ha kikerekíted akkor meg ugy. És mikor beértem a melóhelyemre ismét csöpögött, felnyitom a motorháztetőt és látom h alapjáratom már összeszívta a csövet, így nem szellőzött a motor->megnövekszik a nyomás a szelepfedélben, nő az üzemanyag és olajfogyasztásod..!kicseréltem a csövet és minden hibátlan, nem fullad, érzem h ujra viszajött minden erő :) és nem eszik egy grand olajat se mint kb 2 hónapja. Addig meg elcsöpögött 1,5 liter olaj, mire rájöttem h mitől van ez. Költség:3szelepfedéltömítés, 2liter olaj
Ismét belátogattam a bontóba, hátha van vmi ujdonság és kaptam egy bőr multikormányt és egy sebváltógombot. Gyári állapot mind a 2ő. Hazafele vettem egy GATES hosszbordás szíjat, délután mindent kicseréltem.
Aktuálissá vált egy kis restaurálás Alfon, elvégre már lassan 18 éves lesz. A jobb első sárvédiíven, a bal hátsó elemen, az ajtók belső, alsó részén és a bal küszöbön kerültek eltűntetésre karosszéria hibák. A jobb első sárvédő, a bal küszöb és a bal hátsó elem teljes fényezést kapott.
A bal küszöb külső és belső részét cserélték, bal oldalt teljesen új, a gyárinál vastagabb anyagból készült, egyedien legyártott padlólemezt kapott. Természetesen alvázvédő is került rá.
Itt készült: Nafto Bt.







Ennek is eljött az ideje! A gyári sportcsomagos futómű is nagyon stabil volt, de én többet akartam. Gondolkodtam állítható magasságú rugóstagokban is, de a kényelmet sem akartam feladni teljesen, ezért kompromisszumot kellett kötni a kényelem és a sportosság terén. Így esett a választás az Eibach Pro-Kit rugókra és a Koni Sport állítható keménységű lengéscsillapítókra és ha már szétbontottam az első futóművet, kicseréltem a felső lengőkarokat is (Ocap-ra), mert hideg időben már nyikorogtak és a bal első szilentje kottyant is egy kicsit. Ez azért érdekes, mert az eredeti 12 éves lengőkarok voltak még benne és a kottyanás minimális volt, inkább a nyikorgás volt zavaró....németországbn azért más az utak minősége...
Az eredmény nagyon tetszik: keményre állított lengéscsillapítókkal nagyon sportos az autó viselkedése, nagyon durvát lehet kanyarodni vele, puhára tekerve viszont nagyon jól használható a hétköznapokban!


Újabb olaj és szűrő csere történt, mert belekerült 11000 km az autóba. Egyúttal két motortartó bak is cserélve lett, mert már nem bírták és előfordult, hogy leállításkor megrázkódott az egész autó.
Km óra állás: 121400