Blog
A hétvégén ki lett cserélve a két első felső lengőkar , és a termosztát . Még jövő héten kell egy futómű beállítás , majd téli gumi vásárlás következik , és akkor már rendbe lesz télire .
Napok óta kiégett helyzetjelzővel mászkálok. Nem az a baj, hogy nincs pótizzóm, az maradt a múltkori bevásárlásból. Az se, hogy lusta vagyok kicserélni, háromszor is nekimentem. Először pusztakézzel, mert keménynek hittem magam, mint Tarzan talpa. Nem nyert, a foglalat simán kijött a helyéről, de az izzó belegyógyult. Másodszorra elővettem a benga kombináltfogót (kisebb nem volt kéznél), próbáltam vele mozgatni az izzót, de nem mertem nagyon megszorítani, nehogy eltörjem. Ma volt a harmadik menet. Kerítettem kisebb fogót, és szétkaptam, mint Ivánt a gránát. Mármint az izzót. Elsőre összetörtem az üvegét, aztán kitéptem a belsejét, de a fém része még mindig a foglalatban van. Összehajtogatni sikerült, de kicibálni nem. Holnap, ha világos lesz, jön a negyedik menet...
Az Alfa meg csak röhög rajtam: ma estére kiégett a jobbos tompított is. H7 ráadásul nincs is itthon, szóval a holnapi pankráció előtt még azt is keríteni kell.
2010. szeptemberében sajnos el kellett adnom. Azóta új gazdája van.
Ma nekiálltam a kipufogót lebombázni. Szó szerint kell érteni. Katalizátor lejött, viszont a hátsó két csavart eltörtem, mert nagyon erős vagyok. :-) Az egyiket lazításnál. Gyengén ketté tört. A másikat pedig, öööö na az se akart kijönni, ezért meghajtottam és eltört. :-D Utána kiütöttem. Majd pótolom a két csavart. Elől könnyebb volt. A leömlőnél lejött három csavar a négyből. A negyedikhez nem fértem hozzá. A "csőkulcsot" természetesen otthon hagytam. Azért raktam idézőjelbe, mert az a szerszám nem erre való. Műanyag nyelű. Hazaautóztam érte. De már mosolyogtam, amikor nekifeszültem. :-D Eltört. :-D Most kipu nélkül áll az Alfa a garázsban. Holnap folytatom. Apám ad kulcsot. Ma már nem volt kedvem. Utána rezonátor cső csere és a katalizátor helyett felmegy a gázgyorsító. A vásárolt katit, pedig elteszem későbbre. Még egy vásárolt új alkatrész, amit nem használok, mint az első fékeknél.



Túl vagyok az őszi műszaki dömpingen ( Október Marea, November Alfa)
Még műszaki előtt volt egy szíjvezető görgő csere. (8000.-)
Ezután jöttek a tervszerű feladatok:
- két hátsó lengéscsillapító (Kárászy felújítás)
- alvázvédelem
- jobb első Xenon csere (Philips)
- olajcsere Selenia Racing (12,000 Km-t mentem vele 4 liter utántöltésével :( )
- vezérlés módosító elektromos szelep "O" gyűrű csere
Mindez kb 110.000.- HUF-al rövidítette meg a pénztárcámat.
Még van néhány feladat előttem, mint téli gumi, katalizátor, ülésfűtés, fényszóró mosó javítás, LoudLink meg remélem sok ezer Km gond nélküli autózás.
Kívánságlista: 2 db Nivomatik gátló hátra:)
Mikor megtudtam, hogy be lehet utólag is kötni a tempomatot az 56-ba megörültem.
De a történet nem mindig mosolygós...
A mai nappal a tempomat bekötésre kerül. 11.18 (Még nem működik, de fog. )
Vezetékek behúzva, komp. rákötve 5db, féklámpára is bekötve kar is letesztelve multim. kimérve. Elméletileg jó.
Második nekifutás 11.22 (Még mindig nem működik, de fog:)
Komp.-nél a rajzot még egyszer átnézve, áttéve a jó helyre, féklámpa is helyesen betéve(mert állandóan égett) Multival nincs ellenőrizve még...
Tehát 156-hoz csak 156 kar jó! (147 nem)
Kellékek:Kar, kétkörös féklámpa kapcsoló, e-learn rajz, fogó, kötegelő, saruk, vezetékek, zsugorcső, multiméter.
És mindezt összerakni tudó szaki
Nagyon nagy köszönet Föckös cartársnak a sok fáradozásért és szakszerű munkáért már most, még mindig:)!
Október 30. fekete nap volt, mert sikerült neki csúsznom az előttem állónak.
Bánta 1db fényszóró, motorháztető, lökhárító látványosabban és a homlokfal kissé és én.
De a Zé és Tamás munkája után a homlokfal visszahúzva, tetőt egyengetve és lököst meghegesztve csak a 2 fényszórót cseréltem (16e. használtan) meg 3 műanyag alkatrészt ragasztani, meg még visszatenni a rácsot.
Vettem egy v.kék motorháztetőt úgy tűnik feleslegesen
Kép csak javítás utánról van.
Kössz srácok nem is látszik



Már régóta gondok vannak a váltóval. Mióta megvan szivárog. Mivel a javítás többe lett volna, mint ez az újabb Phontól, ezért került bele. A régi megmarad tartaléknak, ha lesz időm szétszedem és letömítem. Józska bá szerint nincs benne semmi buktató, célszerszám sem kell, egyszerűen szerelhető.
Kép 1 : A régi váltó
Kép 2: Nemrégiben valami el volt szabadulva a kuplungházban, mert friss karcolások vannak a váltóházon. Hiányzó résznek nyomát nem találtuk, a keringő darab és a forrása nem lett meg.
Kép 3: A kivett és a beszerelendő váltó
Kép 4: Lassan átkerülnek a "sallangok" a beépítendő új váltóra. (pl. gumiharang)
Kép 5: Még mindig folyik valami a beépítendő váltóból. Mintha víz és olaj keveréke lenne.
Kép 6: Már a helyén, de még nincs összecsavarozva
Kép 7: Az új helyén a cseredarab (65 ezret futott autóból származik)
Kép 8: Miután teljesen ki lett eresztve a régi lötty az új váltóból, következett a feltöltés friss olajjal.
+1: A Mesterek munkában
Az összes fokozatot szépen veszi, semmi különbséges sem lehet észrevenni az eredetihez képest. A váltó olajfolyás ezennel megszüntetve.









2
737
Fórum
Friss topicok
- 164-166
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8