Blog
Mikor megvettük az autót, a csomagtérajtó és a hátsó lökös kicsit megvolt nyomva, haza hozatal után 3 hét múlva el is készült a javítás, nem volt vészes, karosszéria 10 000 pénz fényezés 25 000



Az ablakmosó szivattyúra csatlakozó, műanyag csövek szinte beton keménységűre öregedtek és az egyik el is tört. Sajnos a szivattyú csatlakozását is letörte, a megragasztani nem lehetett, cserélni kellett.
A szivattyúval együtt a csöveket is kicseréltem. A hátsó szélvédő ablaktörlőjéhez menő, sajnos a kárpit alatt volt eltörve, így oda 2m hosszúságban új műanyag csövet húztam be.
Áldozatok nélkül sajnos nem ment: a csomagtér ajtó műanyag borítása vagy a snitzer éle csúnyán elvágta az egyik ujjamat. A bónusz estére egy tetanusz injekció lett.










Ma kb. 750 km várt ránk. Szeged - Belgrád - Nis - Szófia - Plovdiv útvonalon.
Egyenlőre csak gondolatok:
1. Ennyi rendőrt még életemben nem láttam az utakon! Szerbiában majd minden sebességkorlátozásnál mértek. Bulgáriában "csak" mindenhol ott voltak. (Meg nem állítottak.)
2. A sebességkorlátozásokat SZIGORÚAN be kell tartani, lásd 1-es pont.
3. Ezzel a tempóval iszonyúan unalmas utazni, főleg a sík területeken.
4. Az út an block rettenetes. Soha többé nem fogok panaszkodni a magyar viszonyokra. Két jellemző példa. Bulgáriába átérve a négy sávos úton egy híd csatlakozásnál kb. 10 (!!!!) centis lépcső. 80-al mentem, semmit se tudtam csinálni. Nagyon úgy néz ki, hogy az első csapágyak cserések lesznek. Másik: Szófia elkerülő, szembe sáv. Újnak kinéző Volvo kamion áll kitört első kerékkel. Mekkora kátyú kell ehhez?? A forgalom a megengedett 90 ellenére 50-60-al megy az ú állapota miatt.
5. Szerbián keresztül 11,5 Euro autópályadíjat kell fizetni.
6. A Bulgár matrica egy hétre 5 Euro.
7. Eurót mindenhol elfogadnak.
8. Szerbiában találkoztam 20, azaz húsz km-es sebességkorlátozással az autópályán!!! Természetesen rendőrök ott is ott voltak.
9. Nagyon nem egyértelmű, hogy a kereszteződés feloldja-e a sebességkorlátozást. Néha km-ekkel később van ott a feloldó tábla. (Természetesen nyílegyenes, relatíve jó úton.) Aki a magyar pénzbeszedős rendőrségről beszél, jöjjön el erre!
10. Természetesen egyik határon sem ismerik az utolsó kiadású füzet személyit. Legalább kétszer kellett visszaadni, hogy fogadják már el, hiszen érvényes!
11. A Szerb-Bulgár határ két oldalán elég bőkezűen mérik a sebességkorlátozó táblákat. Még a Szerb oldalon két nyílegyenes szakaszon is ott virított az 50-es tábla, természetesen rendőrökkel. A másik oldalon 60-90-50-100-60 kombináció egymástól 20-50 méterre, egyenes úton. Most akkor mi is a logika?
12. Bulgár határ, útlevél vizsgálat után "Vignette" (vagy valami hasonló) felirattal. Kérek egyet, válasz NINCS, majd a kúton. (Természetesen csak a helyi nyelvet beszéli a hivatalos emberke.) Határ után konténer, hasonló felirattal Emberke hasonló válasszal, de legalább angolul. Miért ül ott, ha nincs matricája? Kút, sehol senki, bent szól a TV. Kagylóskút, van matrica.
13. A bulgár határőr hölgy franciául akar velünk társalogni.
Hirtelen ennyi...












Ma délután felmarkoltam az Albánál a Night Breakereket. A költség nemcsak ezt fedi, hanem az összes izzót, amit az elmúlt néhány napban vettem.

Kemény 56 Ah-s akkumulátor volt a gépben, tavaly télen elég nehezen indította be a motort, mindkét ülésfűtés használata mellett (rövid távokat megyek). Amúgy 3 éves akkumulátorról beszélünk, de nem ebbe az autóba való. Vettem bele normálisat, 70A, 640A hideginditó árammal, Bosch Silver S3.
Nem lesz olyan hideg, hogy ne induljon be ezzel az akkuval, pár évig..
Tibcsi166 blogját olvasgatva kedvet kaptam a helyzetjelzők illetve a rendszámtábla világítás LEDesítéséhez.
Rendeltem is 4 db 38 LED-es "izzót" innen.. Postaköltséggel együtt $6.78 volt.
Ezekben már nincs ellenállás, ami úgy láttam másnak már okozott gondot. Nem mindegy hogy van berakva, számít a polaritás, erre figyelni kell. Először kicsit megijedtem, mert kikapcsolt állapotban is volt egy kis fénye a LEDeknek. A fórumot böngészve viszont megtaláltam, hogy ez csak egy pár percig fennálló állapot, amíg az áramot teljesen el nem veszi az autó. És tényleg, pár perc múlva lekapcsolt.
A műszerfalon a visszajelző lámpa ugyan felgyullad, de pár másodperc múlva el is alszik.
1. kép: T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V
2. kép: Eredetileg mindkét oldalon olyan izzó volt, aminek az üvege kékre volt festve. Az utasoldali kiégett és sima izzóra cseréltem ki. A képen látszik egy kis különbség, élőben a sima jóval sárgábbnak hatott mint a kékre festett.
3. kép: egyik sima, másik LED
4. kép: mindkettő LED
5. kép: rendszámtábla sima izzókkal
6. kép: rendszámtábla LEDekkel
7. kép: pár percig halványan világít kikapcsolt állapotban is
Élőben persze sokkal látványosabb a különbség. Egyetlen zavaró tényező, hogyha fel van kapcsolva a tompított is (ezt a fénykép abszolút nem adja vissza, azért nem fotóztam le), akkor kicsit furcsa a sárga és fehér fény egymás mellett. Ezért megpróbálok majd fehér fényű tompítottakat beszerezni.
UPDATE 2012.11.28.
Ha le van kapcsolva a helyzetjelző, akkor világít a műszerfalon a lámpa, valamint a fehér tompítottak mellett is kékesnek hatott a színe. Kivettem, beraktam az ajtókba.







Elindultunk az első napra a magyar szakasz esett. 313 km Szegedig, pontosabban a Fehértói halászcsárdáig. Útközben kapott egy töltés VPower nyálat. Holnap további 770 km vár ránk.



Elöször is azzal kezdeném hogy 3 éve használom az autót nap mint nap,minden nap munkába járok vele két hetente van egy teljes hétvégém hogy nem dolgozom,bátran jelenthetem ki hogy az autó nálam tényleg napi használatban van,mivel külföldön dolgozom itt elengethetetlen az autó használatamég ha 4 km terre is lakom a munkahelytől gyalogosan és busszal is szőrnyű lenne megközeliteni,nagyon meg vagyok vele elégedve a folyamatos odafigyelés meghálálja,évente egyszer szervizelem teljesen mindent ami szükséges,a kopóalkatrészeken kivül olyan dolgokat cseréltem ami szerintem a lelki nyugalmamat erősíti,a 3 év alatti költségeim a következők...............első utasoldali kerék csapágya,első utas oldali felső lengőkar ,vizhűtő,1 db kézifék kötél,első két lámpa, termosztát,.....kopóalkatrészekből két hátsó fékbetét ,és a szokásos olaj ,szűrő és levegő és pollenszűrő,olajból mindig ,,,castrol 10w 60 EDGE SPORT teljesen szintetikus olajat használok,mivel nagy igénybevételnek van kitéve az autó a kis táv miatt,és a vezérlésmodositonak is szerintem tökéletes azóta is hangtalan,a két elsőlámpa is csak optikailag volt rossz az egyik mattabb volt a másiknál de teljesen működőképes volt mindegyik,a vizhűtönél is ez volt a helyzet a felső részén rozsdát találtam és nem akartam kockáztatni ,ittkint nem olyan jó szervizbe vinni mert irreális a javitás költsége,csak egy példa.ha az első felső lengőkart itt cseréltettem volna akkor oldalanként 180 euró lett volna a költség,fékbetéteknél is csak azért történt csere mert az egyik felén nyikorgott fékezésnél,az autót mindig melegitem minden eggyes nap nyáron persze kevesebb ideig de télen megvárom míg kimozdul a hőfok mérő és mire a munkahelyemre érek már a termosztát ki is nyitott és kering a hűtőviz persze ez nem azt jelenti hogy ez egészséges a motornak de jobb mint hogyha indítok megy 4 km ert és hidegen le is állítanám igy mindig felmelegszik,egy pár adat ,,,fogyasztás télen melegitéssel 10,5liter százonmunkába járásnál,hazafele jövet magyarországra 1200 km étert teszek meg 12 óra alatt itt kb 6.5 litert fogyaszt százon de mértem már 6.3 at,olajfogyasztás van autópályás szakaszon kb 2 deciliter/1200KM amugy semmi sem városban semnormál közlekedésnél,teljesen meg vagyok elégedve,tehát a költségeim a következők két lámpa 20000ft,vízhűtő 27000ft,fékbetét 1pár 10000ft,1db első felső lengőkar 15000ft,1 db rendszámtáblába égő 2,5 euró,termosztát 13000ft,kézifék kötél 1 db 3500ft,a kerékcsapágy 120 euró ezt itt kint cseréltettem mert igy nem igazán jó autozgatni ez az ár szervizdijjal együtt ennyi,ha azt veszem hogy három év alatt költöttem rá 92000 forintot ,persze az olajat nem számoltam mert az kopo dologde ha azt is számolnám akkor 150000 ezer forint nem is olyan rossz 3 évre ,és ennek fejébe még olyan autóm is van amit mindíg is szerettem volna.még jó hogy elégedett vagyok,mert nálam még mindig az ALFA ROMEO az autó!!!!!!!!!!! Km állás 2530000 km,,,,,,,,


1
675
Fórum
Friss topicok
- Adok-veszek
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth