Blog

>> Eseménykatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2011-12-10

Svájci autó volt ez valamikor és 14-évesen visszatért egy bő fél évre a régi megszokott sima aszfaltra. Mivel a téli kerekek Budapesten voltak, a haza út egy részét vonaton tette meg.

 
>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-03-16

Az első komolyabb féktáv után egyértelművé vált, hogy a fékek kicsit alulméretezettek ehhez a teljesítményhez, valahogy javítani kellett rajtuk, már csak azért is, mert később pályanapokon is ki akarom próbálni a vasat. Végül a 166-os 4 dugattyús Brembo féknyergeit (némi átalakítással) tettem fel 330mm-es GTA tárcsákkal. A hozzá való rögzítő konzolokat lézerrel vágattam ki 14mm vastag laposacélból (30MnB5 acél). Az összeszereléshez 4-4db 10.9 minőségű csavart (12x1.5, 14x1.5) és nagy szilárdságú alátéteket használtam, és ha már fékcsere, lecseréltem a fékfolyadékot is DOT5.1-re! A kerekek alá 16mm-es nyomtávszélesítőket raktam, mert a mostani felni alatt nem fért volna el a fék. A fékbetétek egyelőre nem túl komoly darabok (Roadhouse), de a fékerő ezzel is brutális hidegen!! hosszabb komoly tempóban ez elmelegedett és csökkent a fékerő, később valami komolyabb fékbetétre lesz szükség! Azért normál utcai használatban több mint elég ez a fékbetét is!

Szóval vettem még egy motoros antennát. Beraktam. Prímán működik.
Már csak egy kapcsoló kell, hogy ne menjen ki állandóan. Ha CD-t hallgatok nem kell.

 

Az első telünk a futómű rendbe hozatalával telt, az idei télen a meghajtás van soron. Első lépcsőben ma felébresztettem a Pókot a téli álomból, majd elgurultunk Várpalotára. A Csörgő autószerviz az alábbiakat cserélte:
- Vezérműszíj, görgővel és feszítővel
- Balanszszíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj és szűrő

A szakrendelés megvizsgálta az olajfolyások okait is:
- A váltó jobb oldala alatt szivárog. A másik felét tömítettem le anno, ehhez a feléhez szét kell szedni a váltót. Minden valószínűség szerint csereváltó beszerzése lesz az egyszerűbb és a szerelés szempontjából gyorsabb megoldás.
- A motorolaj a váltó/motor találkozásánál jön, ami a balansztengelyek szimmeringjére utal. A javításhoz le kell venni a váltót és ki kell szedni a kuplungot. Az első dolog miatt úgyis le lesz szedve a váltó, viszont ha a kuplungot is kivesszük nem ártana egy újat visszarakni.

Nem egyszerű a feladat...

 

Már régóta piszkálta a szememet a Pók hátulján lévő antenna. A gyári helyett szerelhette be valaki, valamikor. Mivel általában CD megy, nem kellene oda. Hosszas keresgélés után, tegnap sikerült szert tennem egy motoros antennára. Ma beraktam. Bár ne tettem volna!
A beszereléssel semmi gond sem volt, de a próbajáratás közben - miután kivettem a vezetőhüvelyt, mert a használati első rajza ezt mutatta - kitolta a teljes teleszkópot. Az a padlóra esett. Miközben azon fáradoztam, hogy visszategyem egy rossz mozdulattal sikerült a fogóval elvágnom a kitoló szálat. Innentől teljesen kitolva kicsit "lötyög" az egész, nem feszül össze. Van pár ötletem, de a leginkább egy új teleszkóp kellene.
Szereznem kell még egy kétpólusú csatlakozót és egy kapcsolót, amit a rádió után be tudok kötni, hogy csak akkor menjen ki, ha akarom.
Szóval a történet még folytatódik...

 

Visszavittem a termosztátot és elkezdtük keresni a megfelelőt. Némi katalógusböngészés után meg is találtuk. A gond csak az volt, hogy a talált katalógusszám volt az általam visszavitt dobozon is. A tartalmat jobban megvizsgálva világosság gyúlt: A dobozban nem az volt, mint aminek lennie kellett volna!!!

Gyors telefon és ki lett cserélve egy olyanra, amiben az is van.

 

Már régóta izgat, hogy a kartervédő olajos. A földre nem cseppenik, de olajos. Mivel már volt egy váltófolyásom, kicsit utána néztem a dolognak.
Egyértelmű, hogy két szivárgással van dolgom. A motor felőli és a váltó felőli olajos rész nem ér össze. Szóval a blokk eleje majdnem mindenhol olajos. A kipufogók mögött, alatt, felett, a blokk alul és a lendkerék felőli rész is. Már csak arra kellene rájönni, hogy honnan származik. Ki nem fúj a kipufogó, onnan nem. Lehet, hogy a szelepfedél tömítés, különben mitől lenne olajos a kipufogócsonk feletti rész? (A gyertyák felé ereszt, van is már cseredarabom.)
A váltó oldalt is megvizsgáltam. Nagyon úgy néz ki, hogy itt sincs nagy baj (már bontott váltó vételén is gondolkodtam).
A folyási irányokból arra következtetek, hogy a csavar mellett szivárog, nem az illesztések mellett.
Szereznem kell valami tömítő anyagot a csavarhoz, utána meglátjuk.
Más:
Miután beindítottam a motort, elkeseredett nyekergéssel tudatta, hogy most nincs kedve hozzá. Néha régebben is csinálta, de csak pár másodpercig, most viszont nem hagyta abba.
A motortérben körülnézve szinte egyértelmű, hogy a generátorcsapágy nyekereg. Lehet, hogy csere lesz, szereznem kellene egyet. Type A127IR 100A - 63321349

 
>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-02-25

A bal oldali fényszórón valami lakkréteg szerű elkezdett felhámlani és egyébként is elég matt volt már a búra, így gondoltam felpolírozom. Vizes csiszolópapírokkal csiszoltam 400-2000 finomságúakkal végül plexire való polírpasztával políroztam, egész jó lett az eredmény. De ha már kivettem a lámpákat, kitaláltam, hogy "GTA-sítani" is jó lenne, ezért levettem a búrát és feketére festettem a belső műanyagot. Közben észrevettem, hogy az egyik tompított foncsora néhol megmattult és szivárványszínű, ha már lent van a búra valamit kezdeni kéne ezzel is.... Új fényszórót nem akartam venni ezért úgy döntöttem projektort építek a tompítottak helyére. Végül egy 2008-as Fiat Bravo projektorait sikerült beszereznem. A beépítés nagyobb munka volt mint azt először gondoltam, de végül sikerült. A végeredmény jóval nagyobb fényerő és jobb vetítési kép az eredetihez képest, ráadásul jobban is néz ki!

>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-18

Végre rászántam magam, és felraktam a küszöböt amit András bácsitól vásároltam. Előtte még egy kicsit kezelésbe vette a műanyagos, aztán le lett fényezve. Azt hittem egyszerűbb lesz feltenni, mivel gyári. Hát nem volt az. A másikon a Novitec sokkal könnyebb volt. Ráadásul az végigérte a küszöböt. Ez miért nem nem tudom, de kíváncsi lennék a tervezőjének a gondolatmenetére. Mielőtt a helyére került volna ki lett fújva üregvédővel a belseje. Mármint nem a műanyag, hanem a fém belseje :-)

 
>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2012-11-14

Már a vásárláskor egyértelmű volt, hogy az első féktárcsákat és betéteket cserélni kell. Nos ez a mai napon megtörtént. Az alkatrészekért külön köszönet illeti Erhard 242 cartársat! A cucc most is pontosan és hiánytalanul került megküldésre.
A vas most már teljesen rendben van.