Blog

Már régóta nem tetszett a súly a kocsiban. Túlságosan lágy volt a gumírozása, lötyögött. A lötyögés meg kopogással társult, mert a pozicionáló csavaroknak ütődött.
Már régebben beszereztem egy cseredarabot, amit a megkülönböztetés végett anno szürkére festettem.

Ma felraktam, kipróbáltam. Vége a kopogásnak.

 

550 km után ismét kiolvastam az ECU-t:

"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter - No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza Idoszakos / Jelen
The error counter value is 64

READ PARAMETERS:
FRA önbeállítási paraméter: 25,6 "

Szóval újra itt az FRA hiba, viszont minden működik. Újra megejtettem egy reset-et.
Már arra is gondoltam, hogy esetleg az áramtalanító főkapcsoló járatja velem a bolondját, esetleg kontaktos és néhanapján megszakítja az áramkört és az kavar be. Ha holnap időben hazaérek átkötöm.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-26

Alapos mosás egy NEM viaszos samponnal, majd viaszolás színezett anyaggal.

Szép lett. A második és a harmadik képen látható a különbség.

 

Jelentem kicsi, de annál lelkesebb csapatunk megtartotta az első "Tuor de Balaton"-t.
A gond ott kezdődött, hogy Balatonalmádiban a megbeszélt helyet, a Shell kutat keresve rá kellett döbbennem, hogy olyan ott nincs. Csak Agip, de ott is megtaláltak minket White Lady-ék.
Majd Balatonfüreden csatlakozott hozzánk a szemből érkező sárga Spiderrel Csöri.
Még nagyobb meglepetésre pedig befutott egy új Spiderrel egy új Cartárs (BlueMoon), aki nemrégen vette a kocsit és már követi a topik eseményeit.
Kb. fél órás beszélgetés után elindultunk Tihanyba, ahol már csak ketten kompra szálltunk.
Kompozás után kiadós ebéd a tervezett helyen. Ott feltűnt, hogy az egyik fickó érdekesen beszél magyarul. Később odajött hozzánk és elbeszélgettünk, olasz volt és sokra értékelte az Alfa mániánkat.
Ebéd után Siófok felé vettük az irányt. Az egykori 156 tali színhelyén még egyet dumáltunk. Totti is csatlakozott hozzánk egy OFF 166-al (!) majd elváltunk!
Innentől irány haza…
A teljes kört sajnos csak egyedül tettem meg. Reggel Almádiban mentem fel a 71-esre és a kört megtéve ugyanott mentem le róla Veszprém felé.
Összesen 260 km és 198 fénykép, jó volt. Annak ellenére sikerült leégni, hogy indulás előtt napolajjal bekentük magunkat. :-)

 

21 km után hibaüzenet nélkül vagyunk!
Az első pár km-en kicsit rángatott, de aztán helyreállt a rend és egy jót kocsikáztunk.

READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 207 176,3 km
FRA önbeállítási paraméter: 12,8
TRA önbeállítási paraméter: 80

 

Tegnapelőtt - a végül is meg nem tartott találkozóra készülvén - meglepve tapasztaltam, hogy a motoros antennám nem megy ki. Tegnap végigmértem a vezetékeket, feszültséget és vezérlő 12V-ot kap, ahogy kell. Szétszedve látszott, hogy a mechanika van megszorulva. A fogaskereket feszültek össze, mert az a műanyag lap, amire felépítették az egészet enged és elmozdulnak a tengelyek. Érzésre túl nagy erőnél kapcsol le a motor.
Ma megkerestem az elsőnek vettet, amiben túl rövid a kitoló szál. A kettőből csináltam egyet és beraktam.
Remekül működik, érezhetően kisebb erőre áll le, talán tovább bírja.

 

Miután már napok óta a netet bújom FRA hibakód ügyben újra nekiláttam. Egy lengyel fórumon olvastam (köszönet a gugli fordítónak), hogy nagyon sok érzékelő adatainak az eredménye a hibaüzenet. (Többek közt a km jeladót is említették.) Továbbá a tisztán látás és az analizálás megkönnyítése érdekében egy reset-et javasoltak.
Korábban furcsa volt, hogy a hibatörlés ellenére az érték (FRA=35,6; TRA=-6) mindig ugyan annyi volt. Az első kép kiolvasása is ezt mutatta.
Majd jött a reset, amit az áramtalanító kapcsolóval könnyen ki lehetett vitelezni. A második teszten lehet látni, hogy a TRA elindul felfelé, majd a harmadik grafikonon szépen beáll egy új értékre. FRA maradt nulla.
Az második grafikon végén volt egy lambda integráló hibaüzenet, de a törlés után már nem jött elő.
Ha az időjárás engedi megyünk egy kört és utána újra megnézzük a helyzetet.

 

Találtam a garázsban egy hűtőventilátor előtét ellenállást. Pontosabban kettőt találtam, de az egyiknek a ponthegesztése odavan, így csak az egyik használható. Betettem a pókba. Az alsó tűnt megviseltebbnek, úgyhogy oda. (Anno a 156-ból lettek kiszedve.)
Mindkettő ledobta a zöld védő réteget, tehát vagy a ponthegesztést kell megoldani, vagy még egy kell.
Megmértem a lambda fűtőszálának ellenállását is. 4,7 ohm, a neten 3-at találtam. Lehet, hogy nem gyárira cserélte az előző tulaj és amiatt van az FRA hibaüzenetem, hogy nem folyik elég nagy áram a lambdán??

 

Sokszor volt már topik téma, hogy mit mutat a vízhőfok műszere. Ha már rá volt dugva a számítógép utána néztem. Tényleg 80 fok az a bizonyos vonal.

 

Ma megvolt a nagy műszaki mustra.
Kaszni: Bal hátulja a "C" oszlopnál és a hátsó lámpánál kapott. Ezt már a múlt héten a festégrétegvastagság mérés is jelezte. Az aknából nézve megállapítottuk, hogy volt befogva húzatópadon, ennek látszottak enyhén a nyomai. Ennél a pontnál majdnem megfagyott bennem a vér. Viszont a váznyúlvány elöl teljesen ép volt, minden elem csavarozása a rugós alátétekkel együtt mindenütt gyári, kivéve a bal hátsó elem. Az tutira javítva volt. Benéztünk a kárpit alá is mindenhol ahol csak lehetett. A bal hátsó lámpa környékén a csomagtér kárpit alatt látszott a javítás nyoma, de profin, szakszerűen volt javítva. Feltételezhetően a sérült elemet húzatták ki, ezért lehetett befogva.
Motortér: A motortér rendben, a csavarokon nem látszott nyoma szétszerelésnek. Szépen jár, szépen szól, szépen húz. A klímagenerátor egyik csövén volt 2 csepp olaj. Az olaj tiszta volt, nem jöttünk rá honnan mehetett oda. Hideg motorral néztük, nem melegítette elő az eladó.
Futómű: A futómű mindenhol rendben, ép, nem látszott nyoma különösebb utómunkálatnak, a szilentek gyáriak. Féktárcsa gyári, kb. 2mm válla van. Fékbetétek rendben voltak. A bal hátsó guminak a belső fele enyhén jobban kopott volt.
Computer: A szoftveres olvasás alapján a motorvezérlő szerint 68ezer van benne, az óra 70865-öt mutat. Teli volt viszont elektromos kontakthibát jelző hibakódokkal. Az eladó ezt nem látta. A férjem megkérdezte tőle mosta-e a motort. Azt mondta igen. Felülről. De meg is ilyedt, mert utána különféle anomáliákat tapasztalt, de aztán elmúltak. Hát igen - beáztak a csatlakozók, innen a hibakódok. Egyik hibakód sem volt már élő.
Működés: azon kívül, hogy a helyzetjelző nem világított minden más tökéletesen működött. Mivel az eladó műszakiztatja, a helyzetjelző izzóit úgyis ki kell cseréltetnie. Menet közben nem zörög, nem csörög, csak a szokásos beltéri zajok, ami minden kocsiban megvan...talán egy Bently-ben nem.

Naggyából ennyi. Remélem nem felejtettem ki semmit.