Blog
Mivel a Nagy Túra alatt egyre gyengébbnek tűnt a klíma, ma elmentem megnézetni. Nos, olyan kevés gáz volt benne, hogy már be sem kapcsolt. A betöltött 0,65 kg-ból 0,08-at tudtak lefejteni.
Vákuumpróba, UV-lámpás szivárgáskeresés, majd a feltöltés után a spéci szimatoló eszközzel a szökő gáz keresése sem hozott eredményt. Továbbra is rejtély, hogy hol megy el a gáz röpke egy hónap alatt. Holnap visszamegyek még egy szemlére, hátha...
A motortérben nézegetve furcsa dolgot vettem észre. A hosszbordást valami megsértette. Holnap azt is cseréljük.




Mivel ilyen sokan biztattok és érdeklődtök, belevágok. Szóval felbukkant nyáron a hirdetés a használtautón. Első ránézésre látszott, hogy a vételár minimum duplája, de inkább több benne van az autóban. Eltettem kedvencekbe, vártam pár napot, még mindig fent van. Megtúrtam a netet, mit lehet hozzá kapni és milyen áron. Hát rengeteg minden van, a legtöbb cucc baráti vagy egészen vicces áron, vágjunk bele. Felhívtam a hirdetésben szereplő számot, beszéltem az eladóval. Három évig csinálta a feleségének, de az megunta a várakozást, vettek más autót, apósa kidobta a garázsból ahol eddig állt, mennie kellett.
Küldött további képeket, nagyon meggyőző volt. Csak pár fontosabb dolog:
- teljes lakatolás, új küszöbök, új első sárvédők, hátsó ívek.
- teljes fényezés.
- felújított futómű, új rugók, gátlók, féltengelyek, szilentek, porvédők.
- felújított motor, de darabokban. új gyári méretű főtengely, első túlméretes dugók, felújított hengerfejek.
- felújított váltó.
- felújított elekromosság, generátor, önindító, gyújtástorony, hűtőventillátor.
- új kuplungszett, féktárcsák, fékcsövek, galvanizát féknyergek, új fékbetétek, mindenféle felújító szettek.
- összes üvege, műanyaga megvan
- új tetőkárpit, bőrözött kormány, váltógomb.
- újszerű zöld padlószőnyeg, kicsit elhasznált zöld kockás belső.
Mindez képekkel dokumentáltan.
Mondtam neki, hogy ha ez tényleg így van, és a papírok is rendben vannak, akkor ezt én elhozom, egy fillért nem fogok alkudozni. Megbeszéltünk egy szerdai napot a következő héten, foglalt helyet eretvizsgán.
- Én addig megkérdeztem a kollegámat, hogy ugye a te autódon van vonóhorog?
- Van.
- És tudsz szerezni trélert is kölcsönbe?
- Tudok.
- És mit csinálsz jövő szerdán? :)
Szóval eldőlt, hogy megyünk. Elkezdtem fejni az automatát, hogy kp-ben tudjak fizetni. Kedden még ebéd után ránéztem a hirdetésre, nincs ilyen számú hirdetés a rendszerben.... :(
Hívom az eladót, hogy mi van? Eladtad?
Nem adta el, csak lejárt a hirdés, nem hosszabbította meg. Azt mondtam, hogy ha az autó rendben van elviszem. Ő tudja, hogy a papírok rendben lesznek, az autó frankó, nem lehet hiba.
Elég szimpatikusnak tűnt, hogy ennyire biztos a dolgában, kicsit megnyugodtam. Persze azért aludni nem aludtam sokat....
Folyt. köv.





Tegnapelőtt megérkezett a bőr váltószoknya, ma bekerült. A beépítés előtt kapott egy bőrápolást.
Jól mutat a kormány piros varrása mellett.
Köszönet GT Cartársnak a szoknyáért!








Eldöntöttem a helyét és ma fel is ragasztottam a Stelvio hágón vásárolt emlék matricát a szélvédő tetejére, középre. Innentől büszkén hirdeti, hogy megmásztuk a világ legszebb szerpentinjét. Nem én mondom, a Top Gear...
Négy új téligumi. Yokohama W.Drive V905. Eleddig 1000 Km ment beléjük. Elképesztően elégedett vagyok. Használtam szűz hóban az Őrségben, jégen a Bakonyban, vízen Pesten, latyakban Szombathelyen.
319527 Km-nél komlpett kuplungcsere. Sachs minden. Kinyomócsapágy, mindkét tárcsa, minkét munkahenger.
A terv eredetileg a meglévő középkonzol matt feketére fújása volt, mert a műanyag idővel ragacsossá vált és még ujjal is be lehetett nyomni. Mint a rágógumi. Először sajnáltam, hogy a bontott már le van festve ezüstre, de rájöttem legalább le van alapozva, majd lefújom azt. Aztán mégis úgy döntöttem, hogy berakom, gyorsabban néz ki jól és kísérletezek a sajátommal. Szóval a csere menete:
1. A középkonzolból ki kell venni a hamutartót, a tükörállító gombot és a fényszóróállítót. Az utóbbi kettő alatt van egy-egy tartócsavar, azokat ki kell tekerni.
2. A középkonzol két oldalán lévő borítást leszedve, oldalról hozzá lehet férni ezekhez a csavarokhoz. Én ezt elfelejtettem és a képen látható módon elegánsan letörtek a fülek. Nagy gond nincs a cseredarabon sem volt rajta, megáll így is.
A két csavar a gumidugók mellet már a felső részt tartja.
Az alsó rész hátulját emelve jön le a gumidugókról.
3. A szellőzőrostélyt kipattintva újabb két csavart találunk. Nálam ezek a fülek is el voltak törve, szóval ezért lötyögött az egész konzol.
4. A gombokat lehúzva a két szélsőben van egy-egy csavar. A rádió kiszerelése után már csak le kell feszíteni, de vigyázni kell, mert a vezetékek nagyon rövidek! Én ezt elfelejtettem és az előlaphoz rögzítő csavarok elegánsan kitépték a menetes betéteket a középkonzolból. Pillanatragasztóval vissza lehet tenni őket.
5. A műszereket átraktam az újba.
6. Külön feladat a szivargyújtó. A belsejét ki kell nyomni előre, csak közben van benne két műanyag pöcök, amit közben nyomni kell.
7. Váltószoknya is átkerül.
8. Az eredmény.
Amit leszedtem a sok törött fül (főleg a felsők) miatt nem valószínű, hogy vissza lesz téve...








A hővédő lemez már régóta zavar, mert kilyukadt (1 kép) és az 2 képen látható lemezzel takartam le a lyukat. Nos a friss szerzemény némi drótkorongos tisztítás után felkerült a helyére. Helyreállt az eredeti állapot.



A mai napot a keresgélésre fordítottam. Phon raktárainak összes lehetséges zegét-zugát végignézve néhány nagyon hasznos dolgot találtam. Eredetileg a hátsó stabrudért indultam...
Itthon nekiálltam, hogy számba vegyem a zsákmányt és amit lehet be is raktam - volna. Nézzük mi nem jött össze:
- Előtét ellenállás a hűtőventilátorhoz (az első képen bal oldalt az enyém, a jobb az "új"). Beszereltem, nem működött. Rámértem és kiderült, hogy szakadt, a második képen látható helyen. Azt hiszem, veszek egy újat.
- A vízcső sajnos nem az én kocsimba való, nekem ilyen nincs. Ha kell valakinek jelentkezzen.
- A kipuff felfüggesztő gumik sajnos gatyább állapotban, mint az enyémek. Mentek a kukába.
- A középkonzolban egy MOMO szoknyát találtam. Sajna az enyémbe nem jó, mert csavaros vége van a váltógomb felől. Valószínű valamelyik MOMO gombhoz tartozik.












2
553
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV