Blog
A szép időre való tekintettel - zárt tetővel - vagy 80 km-t kocsikáztunk. Nagyon jó a fűtés és a zárt tető is jól szigetel. A vezetési élményről most nem akarok írni, felért egy karácsonyi ajándékkal.
Hazaérve, neki akartam állni a vízcső cseréjének. A cső már régóta a polcon figyel. A vízleeresztési pontot keresve vizet találtam a hűtő alatt. Majd rövidesen meglett a probléma forrása is.
Nagyon úgy néz ki, hogy hűtő kell...
A csőcserét is elhalasztottam. 149.677 km



A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.
Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...



Bal - Jobb féltengelycsukló csere és kuplung főhenger javítás.Diagnosztika
Végezte: Szatyi
Akksit kiszed, töltőre tesz...
Ma nyugovóra tért a Pók a téli szálláson. (149.587 km)
Kerekek +0,2-el felfújva, akku feltöltve, lekötve, Pók paplannal betakarva.
A tavaszi ébresztő óta 7 hónap és pár nap telt el, 6.653 km-t tettünk meg. A szezon több mint egy hónappal tovább tartott, mint tavaly. Szép álmokat, jó pihenést.
Már tervezgetem a jövő évi "Nagy Túra II"-t (Berchtesgarden, Gotthard, Arese, Cinque Terre, Pisa, Modena), de előtte még pár dolgot meg kell oldani. A télre tervezett projektek:
- beltér csere (jobb ülés kirepedt, varrás elengedte, ajtókárpit sérült),
- vízcső csere a termosztátnál,
- hűtőtisztítás,
- pár rozsdás alkatrész felújítása (pl. fékerő szabályozó tartó),
- klíma párologtató csere,
- szélfogó háló,
- folyadékcserék,
- ?


Nagy valószínűséggel az idén utoljára mostam le a Pókot.
Utána kipróbáltuk az új rámpát, kiváló. Simán fel lehet rá menni és tengernyi hely van alatta.
Rozsdátlanítottam és lefestettem a fékerő szabályozó tartóvasát, ha megszáradt a beszereléshez már be is vetem a rámpát.




ECU ISO Code: 32 86 04 15 26
2011.11.06. 12:41:10
CONNECTED TO: ALFA SPIDER 2.0 TS 16V
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16v)
READING ERROR CODES: No fault codes
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 215 307,7 km (amit 1,44-el kell osztani, hogy a tényleges állást kapjuk, stimmel az órával)
Akkumulátor feszültség : 12,20 V
FRA önbeállítási paraméter: 18,4
TRA önbeállítási paraméter: -8
Mióta megvan a Pók, azon töröm a fejem, hogy hogyan lehetne meghosszabbítani a nyitott tetős szezont. Az igazi gondot a hátulról jövő huzat okozza. A szélfogó háló sokat segít a dolgon, de 20 fok alatt még így is nagyon zavaró légmozgás. A megoldás kézen fekvő, a háló helyett levegőt át nem eresztő anyag kellene. Mielőtt belevágtam volna egy komolyabb átépítésnek ma kipróbáltam az elméletet. A hálót egyszerűen betekertem folpack fóliával.
A hatás hihetetlen. Gyakorlatilag megszűnik a légáramlás a kocsiban, a fejünk búbját cirógatja egy kis szél. 17 fokban fűtés nélkül lehet dzsekiben kocsikázni, kéz nem gémberedik el. Akár 10 fok körül is elérhetőnek tűnik a nyitott tetős kocsikázás!
Terv:
- vízszintes hálót műbőrre cserélem,
- függőleges rész mellé felhajtható vagy ráakasztható plexi,
a kivitelezés mikéntjét majd csak kitalálom.



0
660