Blog
Miután felraktam a téli kereket, eltettem a nyárit (1. kép). Gondosan lemostam őket gőzborotvával, letörölgettem a felnit, a gumit pedig leápoltam CRC fényezővel és megmértem a profilmélységet is.
A ti felnivel kapcsolatos tapasztalataimat ide írtam le.
Számvetés:
Sajnos begyűjtöttem egy sérülést a jobb hátsóval (2. kép) a saját bénaságom következtében. Túl kis ívben fordultam, és felmentem egy szögvassal burkolt járdaszigetre.
A sérülést majd tavasszal javítom.
Futásteljesítmény a szezonban:
3.878 km
Futásteljesítmény összesen:
3.878 km
Kopás:
A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.
1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH
1. - 5,7 - 5,5 mm 2. - 5,4 - 5,6 mm
3. - 5,7 - 5,8 mm 4. - 5,6 - 5,5 mm


No, hát eljött az idő (ha még az igazán hideg nem is, de mostanában úgysem használom), hogy lecseréljem a nyári kerekeket, télire.
Visszakaptam a SW-t, így rettenetesen alacsony és elég picike alatta a 205/55 R16 méretű kerék. Csaknem 20 mm-rel lejjebb van mint a ti kerékkel. Vigyáznom kell vele, mert mindenhol leér a motortartó bak.
A gumikat leápoltam az azóta megvett CRC gumiabroncs fényezővel. Azért ilyen fényes a képeken a gumi, mert egyrészt friss, másrészt még van rajta a ráfújt Prevent ápolóból.




Amikor leszedtem a középkonzol oldalsó burkolatát, akkor világosodtam meg, hogy miért is áll ilyen kajlán a kormányoszlop alsó takarója. A térdlégzsák házára felragasztott tépőzár ellendarabok leváltak a felületről (1. kép). Apró hiba, de ezt nem gondolták át teljesen. Gyakorlatilag 1,5 cm2 kétoldali ragasztó tart egy egész nagy matériát, mely a kormányoszlop mozgatásakor, ráadásul még igénybevételnek is van kitéve.
A javítás menete:
- A tépőzárak összevadászata (2. kép).
- A kétoldalú ragasztó eltávolítása a tépőzár darabokról.
- A térdlégzsák zsírtalanítása.
- A tépőzár darabkák visszaragasztása a helyükre (3. kép) sziloplasztos ragasztóval (Pl.: Loctite 595).



Volt egy idegesítő nyikorgása a középkonzol, sofőr jobb lábszáránál levő kárpitelemnek. Amikor nekiengedtem a lábam súlyát (1. kép - piros nyíl), az némileg ropogott. Nem volt hangos, de így, zene hiányában zavart. Nemhiába, a 159 egy igazán csendes, és jól összerakott autó.
Amikor kiszereltem az ülést, fűtésének javítása miatt, kaptam az alkalmon, hogy könnyen hozzáférhető, ezért kiszereltem (2-3. kép) majd megvizsgáltam (4-5. kép), hogy miért nyikorog.
A leszedése igazán egyszerű: Alulról alá kell nyúlni, és kifele-lefele húzva, a patentok kiakadnak és az elem eltávolítható.
Arra jutottam, hogy egyrészt az illesztő tüskék (6. kép), másrészt a műanyagelemen levő bőrhatású bevonat a hang forrása, ahogyan azok illeszkednek a középkonzolhoz.
Több se kellet, a problémás részeket bevontam TESA bandázsszalaggal (7-8. kép).
Nem mondom, hogy tökéletesen elcsendesedett, de így már szinte teljesen észrevehetetlen.








A futóműállításkor Dombi Úr figyelmembe ajánlott egy profi gumiápoló terméket. Nem volt ellene kifogásom mert a Prevent gumiápolójával egyáltalán nem voltam elégedett. Bár a glicerinezés után, már az is előrelépés volt.
A termék neve:
CRC Tire Shine - gumiabroncs fényező (1. kép)
A CRC-ről tudni kell, hogy amerikai gyártó, és igen jó termékei vannak. Féktisztítójának hatékonysága kimagasló. Ezt már korábban tapasztaltam.
A termék előnyei:
- Hab állagú, így könnyű a felvitele és meglehetősen kiadós. Már vagy 15x használtam, de még mindig 1/3-ig van. Én nem a gumiköpenyre (2. kép), hanem egy vastag mosogatószivacsra nyomok két szilványi mennyiséget oldalanként, amit bedörzsölök a szivaccsal a gumiba.
- Nem fényes, hanem selyemfényű.
- Ápolja a gumit.
- Véd az oldalfal kirepedeződéstől.
- Rámehet a futófelületre is, nem fog csúszni.
- Elvileg koszos gumiabroncsra is felvihető, bár én ezt nem próbáltam.
- Tartós hatása van. 3-4 gőzborotvás mosást simán kibír.
Beszerezhetőség:
Bárdi dealereknél, vagy pl. itt.
Ár:
1.700,-Ft


A mai napon a nyári kerekek felszerelése után, eltettem a téli kerekeket.
A kereket elrakás előtt magasnyomású mosóban lemostam, a gumikat leápoltam Prevent Gumi és műanyagápoló-val (1. kép), majd a makacs szennyeződéseket a felni belsejéről nitrohigítós ronggyal letöröltem (2. kép).
Futásteljesítmény a szezonban:
1.561 km
Futásteljesítmény összesen:
1.561 km
Kopás:
A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.
1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH
1. - 7,8 - 7,9 mm 2. - 7,9 - 8 mm
3. - 8,1 - 8,3 mm 4. - 8,1 - 8,2 mm


A cím tulajdonképpen kamu. Világít az, csak nem úgy, ahogy szeretném. Mivel a következő napokban nemcsak városban és világosban fogok rongálni, megvettem egy benzinkúton az első szembejövő H7 izzót. Erhardhoz csak hétfőn jutok el, pedig a Night Breakerek már nála vannak. Most az a kérdés, hogy ha felmarkoltam őket, bele is tegyem az Alfába, a mostaniak meg menjenek tartaléknak, vagy várjam meg, amíg kiég valami. Eh, nehéz ez...
A padlólemezen egy foltban komolyabban kezdett rozsdásodni. Ezt még a tél beállta előtt megcsináltattam. Kivágták, befoltozták...