Blog
Ma elég sokat foglalkoztam a kocsival ,ezt is megejtettem.
Elég okádék volt már rajta a fólia (gyári?!) festeni rohadtul nem volt kedvem
-durva tőlem ilyet hallani-
Így inkább lefóliáztam. Viszontlag hamar megvolt, egyedül csináltam szóval nem túl nehéz művelet!


Sokunk küszköd a problémával ,hogy "foghíjas" a pótféklámpája, kiégnek az izzók.
Ennek most -remélhetőleg- véget vetek, kapott egy 15SMD ledből álló ledszalagot.
Kevesebbet eszik, nagyobb a fényereje, és sokkal hosszabb az élet tartalma.
Az egész megvolt 25perc alatt, ajánlom mindenkinek...
A képek jó sz@rok ,de ez van :D


A kipufogó csere óta szenvedtem az autóval, nem hogy erőt kaptam volna és élményt inkább kínokat, a fogyasztás drasztikus volt a teljesítmény meg még rosszabb, érzésre maximum 140LE volt, 2000-nél elfogyott az autó és 3500-4000-ig nem is történt semmi és amit nem értek, nem melegedett be rendesen a motor soha.
Most a chip újra lett írva, minden hiba megszűnt, erősebb mint eddig bármikor, de csak egy programot néztünk meg, tavasszal megyek majd újra akkor már dynopadon mérjük addig amíg a maximumot ki nem hozzuk belőle, 190LE-t várunk tőle legalább.
Két évre elfelejthető a dolog... :)
143.000km
Olajcsere megvolt tegnap Fiat Szabónál. Rezsi óradíj + leeresztőcsavar alátét + valami tisztító spray = 10.000Ft munkadíj. Ugyan azt nem tudom, hogy a melléfolyt olaj lepucolásához miért én fizetem a tisztítót, de mindegy. Valaki kivágta az alsó motorvédőt az olajleeresztő környékén, hogy ne kelljen leszedni :-(
A furi az, hogy előtte is ők cserélték az olajat tavaly tavasszal, le is szedték a burkolatot és akkor még nem volt kivágva. Azóta nem nyúlt hozzá senki. A manók voltak.
Tulajdonképp mindegy, mert a képeken látszik, hogy úgyis cserés lesz. Meg a bölcső is? Elég szarul néz ki. Miért ilyen alacsony ez a dög?
1db izzítógyertya csere otthon 0FT (a többire meg ott a MasterCard)
Komputer olajcsere nullázás is megvolt.
Tanulság: az olajban másfél év és 19000Km volt, tehát bőven csereidőn belül volt. DE csökkent a regenerálási távok hossza és szerintem a turbó ette az olajat már, annyira "vékony" volt, amit bizonyított a pillangószelepnél látható olaj is. Olajcsere évente!





Megrendeltem az első tárcsákat, és hozzá a betéteket(integrált szenzoros). Mind Brembo, ezt találtam jónak, majd meglátjuk mi lesz a tapasztalat. Próbáltam olyat választani, ami talán nem melegszik annyira, hogy alig fogjon, mert a mostani sajnos olyan. A hátsó tárcsán még gondolkozom, hogy csere legyen-e, a betét ott is Brembo lesz.
Tárcsa: Brembo Max Line
Fékbetét: Brembo P 23 077



Sikerült időt szakítani az első féktárcsák illetve a gyertyák kicserélésére.
A tárcsák már eléggé oda voltak. Havertól elég jó árért vettem a tárcsákat, jó állapotban. Plusz adott hozzá FERODO fékbetéteket. Kicseréltük, fékhatás tökéletes. :)
A gyertyákat bonyesz cartárstól vettem. Még az 56osából valók kb 5000 kilóméterrel.
Bal eleje kis gondoskodást kívánt. Hangos kopogással adta tudtomra, hogy a talpas csapszeg elfáradt, ergo lengőkar csere esedékes. Ha már meg volt bontva megnéztük a féltengely csuklót is, mert kanyarodáskor már adott ki hangot. Hát igen, kezdett már elfáradni. Ha már aknán van, akkor cseréljük ki azt is. Plusz a fékcsövet is. Így is lett, majd futóműállítás, és újra szól a hatlövetű :-)
Reggel hívtak a kereskedésből, hogy meghozták az autót. Felkerekedtünk, hogy megnézzük a leendő útitársunkat.
Látni rajta, hogy nem volt egyszerű útja a kereskedésig. Enyhén szólva piszkos lett. Imponáló látvány még így is.
Meglepően puha a bőr, amiből a belseje készült. Ehhez képest a Póké olyan, mint a páncél. Kellemes meglepetés.




