Blog

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-12-03

Megérkeztek a téli gumik. Persze nem új.
Michelin Pilot Alpin PA2
Majd dobom fel a kocsira lassan...ideje lenne!

Mielőtt valaki megjegyezné, hogy nem tettem a kerekek alá semmit, az ne izguljon, mert nem sáros volt a kerék. :-) Egy kis port hiphop letörlök a bőrről.

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-12-02

Mióta nálam van a hintó most először tankoltam bele Shell kúton. Konkrétan a Shell V-Power Nitro+ üzemanyagot próbáltam ki. Ég és föld ahhoz képest, amit itthon tankolok.

+ jobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás
- drágább (0,08 €-val:), legközelebbi Shell kút 35 km-re van

 

A múlt hét végén megjött a bontott garázskapu. Amíg a héten nem voltam itthon, elkezdték a beépítését a régi nyári konyhába. A falat kibontották, az áthidalókat beépítették az iparosok. Most "köt". Remélem a héten elkészül, és akkor a Pók beköltözhet. Itthon tudja a téli álmát aludni.

update 2012.12.03.
Mire hazajöttem fényképezni berakták a kaput és körbe pucolták. Annyira meglepődtem, hogy elfelejtettem fényképezni :-)

update 2012.12.08.
Beszereztem az új garázs elektromos rendszerének néhány elemét (biztosíték doboz, 3 kismegszakító, neon lámpa a plafonra, kapcsoló hozzá, egy dupla konnektor, elosztó doboz, és némi vezeték), és elkezdtem a rendszer építését. Áram már van a tiplik befúrásához, de még csak ideiglenes. Ha a tiplik bent lesznek, akkor kezdődhet a véglegesítés. A 30W-os neont is bekötöttem ideiglenesen, de elég kevéske a fénye. Még vagy 3 kéne...
Folytatás holnap.

update 2012.12.09.
Elkészült az elektromos rendszer. Van a neon a plafonon (Nem is olyan gyenge, fentről határozottan elég a fénye.), három kismegszakítónk a három fázishoz, és egy dupla konnektorunk.
Takarítás keretében 5 talicska cucc kiszállítása (fát tároltunk eddig itt) és a falak söprése.
A kályhát sajnos nem tudtam beüzemelni, mert a kürt rövid.
Ja, és lefúrtam a hengerzárat a kapuról, mert nem kaptam hozzá kulcsot. Beugrott egy új hengerzár.

 

Hazaértünk. Összesen 2.394 km-t tettünk meg.
Életem legunalmasabb útja volt. Olyan tempóval ami nem Alfához méltó. (országút 80 - pálya 120 - nem beszélve a rengeteg korlátozásról)
Ehhez járult még:
- Belgrádig szinte semmi látnivaló sincs. (1. kép másfél órán keresztül)
- A kénes üzemanyag okozta kérdés, hogy mit tett tönkre? (11,5 liter ment bele) Egyenlőre úgy néz ki, hogy megúsztuk. Amint friss nyálat (Shell) kapott helyreállt a fogyasztás és a motorhang. Hazafelé már semmit sem lehetett érezni.
- A rettenetes utak. Minden idegszállal a kátyúkat kell lesni. Bulgáriában a felező vonalon láttam kb. fél méter mély, 30 centi széles és 2 méter hosszút is. Kátyúban kitört kerekű kamiont is a szembe sávban. Mégpedig 1 (!) számjegyű főúton!!!! Nem beszélve a 8-10 centis lépcsőről ugyan ezen, a 4 sávos részen. Hiába mentem 80-al, 4 fémes csattanás. A gumikon (peremvédősek) nem látok semmit, a felniken sem. Holnap elviszem a gumishoz. Az első kerékcsapágyak viszont tuti kukása lettek. De lehet, hogy a hátsók is. Ez így még a kisebbik gond, mert haza tudtunk jönni, de az a bizonyos zabszem onnantól (1.600 km volt még) végig a ott volt a bizonyos testrészemben.
- A rendőrök jól láthatóan mindkét országban a külföldiekre vadásznak. A helyiek emiatt nem is foglalkoznak a szabályokkal. Simán előzgetik a rendőrautókat is.
- Kutya, macska, (tehén, lovas kocsi, vagy akármi), bárhol, bármikor megjelenhet Bulgáriában az utakon. Nem is igazán értem, hogy hogyan úsztam meg, hogy egyet elüssek. (Az utolsó kép az autópályára rávezető főúton készült, remélem kivehető a lovas kocsi.)
Pozitívumok:
- A bolgár sörök kiválóak! (pl. Kamenitza, Zagorka)
- A "Mastika" nevű ánizspálinkájuk (47 fokos) kiváló!
- Az emberek mindenütt nagyon barátságosak.

 

Ma Tibi nekiállt kipucolni Gyöngyöm hűtőfolyadéktartályát, mert valami barnás olajszerű anyag gyűlt ki benne, és jobbnak látta megnézni, kipucolni.A művelet mindennel együtt két órát vett igénybe, meg némi ultradermet:)Most szép tiszta lett, meg fel lett töltve fagyállóval is.

 
>> EseményCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2012-12-02

Ismét felszereltem a téli kerékgarnitúrát a gyári alufelniken Good Year gumik.
A nyári Pirellik pihennek tavaszig :)

 
>> Eseményatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-12-02

Nem tudom megunni, Imádom vezetni :)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2012-12-02

Csak hogy ide is gyűljenek a bejegyzések. felkerült a télikerék garnitúra az autóra. Ami miatt érdekes, hogy Nov.30-án raktam fel, és nem (csak) lustaságból, egyszerűen az ősz elmaradt. Semmi nem indokolta a cserét eddig. A szélvédőmosókat pedig ma téliesítettem mindkét autóban.

t
 
>> EgyébZsolt155 // Alfa 75 2.0 TD // 2013-01-22

Az első Alfám volt. Jó volt, de ... Szóval ez a VM dízel valahogy nem volt az igazi. Nagyon nyomatékos, de traktor hangú volt. Három évvel azután, hogy eladtam Vikk75 vette meg.
Ezt követően a karosszériát kilakatolták és a motort kicserélték.

(A képek az Ő oldaláról valók.)

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-11-30

Kerékcsere-centírozás (1130) Norauto
Fagyállómérés (-28fok) (a tavalyi -7 helyett:)
Futómű átvizsgálás

eredménye:

-első alsó külső lengőkar szilent gumi lyukas (tehát ez kopog, nem a stab. pálca..)
-első kormánymű gumiharang lyukas (ez is mitől..?)
-hátsó stabilizátor rúd gumi csere (erről sajnos tudok már egy ideje..)
-hátsó hossz lengőkar első szilent csere (nem igazán feszes már.. sőt!. tehát ezért mászkál el kanyokban..)
-bal hátsó fék enyhén befog (talán ez okozhatja a nem túl erős kéziféket is.. és hogy piros lámpához gurulásnál minden kerékfordulásnál van egy halk nyikkanás..)
-ha ezek elkészülnek, végül szükséges lesz egy első-hátsó futómű állítás is

árajánlat (hátsó hossz lengőkar első szilentek nélkül): 62.757Ft (anyag+munkadíj)

Idén a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 225/45 R17-es gumikkal 9.448km-t tettem meg. A gumikban összesen: 14.367km van. Valószínűleg jövőre már szivagyerek autóját fogják díszíteni. Nekem pedig már beszerzés alatt a 4 új Eagle F1 Asymmetric 215/45 R17.

km óra állás: 192.340km

[Költségeim: nyári kerekek lecserélése 1580, kiegyensúlyozás 4400] (most is pont annyiba került, mint áprilisban a nyári kerékre váltás:)