Blog

A kora este elmentünk tankolni (8,18 l/100km lett a fogyi), majd megtettük a "szokásos" 50 km-es kabriózós körünket. Közben átléptük a fent nevezett km állást.

 

Hazafelé pár kép erejéig beugrottunk Veszprémbe. Már régóta régóta terveztem ezt is.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-09

Gondolom sokatoknak ilyen "szép" állapotú a gyári kulcsa,mint az enyém. (így vettem)

A megoldást számomra a bicskakulcsos központi zár szett hozta meg.

Végre sikerült beköttetnem a zár vezérlőmet!
Rohadtul untam már a kulcsos nyitogatást,főleg ,hogy csak a jobb oldalról lehetett.

Nyit-zár, csomagteret is tudna nyitni,de ez még nem megoldott nálam.
Indulás után a fékpedálra lépve bezája az ajtókat, majd ha leállítom az autót,vagy meghúzom a kilincset kinyílik!

Cakk-pakk kb. egy huszasomba van, tekintve ,hogy nem túl minőségi a cucc nem olcsó.
De teszi a dolgát, nagyon hiányzott már!

 

Reggel útra keltünk Várpalotára, hogy Csöri és édesapja kicserélje a sérült gumiharangot. Nem egy túl tiszta meló...

A képek magukért beszélnek.

 

Kicseréltük a hosszbordást egy ugyan olyanra...

A csere közben kellemetlen meglepetés ért. A doblemezt leszedve minden tele volt dzsuvával, a származás helyét keresve egy elszakadt belső gumiharagra bukkantunk.

Azonnal bejelentkeztem Várpalotára, hogy Csöri Mester orvosolja a problémát. A jövő hét elejére kaptam időpontot.

 

Mivel a Nagy Túra alatt egyre gyengébbnek tűnt a klíma, ma elmentem megnézetni. Nos, olyan kevés gáz volt benne, hogy már be sem kapcsolt. A betöltött 0,65 kg-ból 0,08-at tudtak lefejteni.

Vákuumpróba, UV-lámpás szivárgáskeresés, majd a feltöltés után a spéci szimatoló eszközzel a szökő gáz keresése sem hozott eredményt. Továbbra is rejtély, hogy hol megy el a gáz röpke egy hónap alatt. Holnap visszamegyek még egy szemlére, hátha...

A motortérben nézegetve furcsa dolgot vettem észre. A hosszbordást valami megsértette. Holnap azt is cseréljük.

 

Mivel ilyen sokan biztattok és érdeklődtök, belevágok. Szóval felbukkant nyáron a hirdetés a használtautón. Első ránézésre látszott, hogy a vételár minimum duplája, de inkább több benne van az autóban. Eltettem kedvencekbe, vártam pár napot, még mindig fent van. Megtúrtam a netet, mit lehet hozzá kapni és milyen áron. Hát rengeteg minden van, a legtöbb cucc baráti vagy egészen vicces áron, vágjunk bele. Felhívtam a hirdetésben szereplő számot, beszéltem az eladóval. Három évig csinálta a feleségének, de az megunta a várakozást, vettek más autót, apósa kidobta a garázsból ahol eddig állt, mennie kellett.
Küldött további képeket, nagyon meggyőző volt. Csak pár fontosabb dolog:
- teljes lakatolás, új küszöbök, új első sárvédők, hátsó ívek.
- teljes fényezés.
- felújított futómű, új rugók, gátlók, féltengelyek, szilentek, porvédők.
- felújított motor, de darabokban. új gyári méretű főtengely, első túlméretes dugók, felújított hengerfejek.
- felújított váltó.
- felújított elekromosság, generátor, önindító, gyújtástorony, hűtőventillátor.
- új kuplungszett, féktárcsák, fékcsövek, galvanizát féknyergek, új fékbetétek, mindenféle felújító szettek.
- összes üvege, műanyaga megvan
- új tetőkárpit, bőrözött kormány, váltógomb.
- újszerű zöld padlószőnyeg, kicsit elhasznált zöld kockás belső.
Mindez képekkel dokumentáltan.
Mondtam neki, hogy ha ez tényleg így van, és a papírok is rendben vannak, akkor ezt én elhozom, egy fillért nem fogok alkudozni. Megbeszéltünk egy szerdai napot a következő héten, foglalt helyet eretvizsgán.
- Én addig megkérdeztem a kollegámat, hogy ugye a te autódon van vonóhorog?
- Van.
- És tudsz szerezni trélert is kölcsönbe?
- Tudok.
- És mit csinálsz jövő szerdán? :)
Szóval eldőlt, hogy megyünk. Elkezdtem fejni az automatát, hogy kp-ben tudjak fizetni. Kedden még ebéd után ránéztem a hirdetésre, nincs ilyen számú hirdetés a rendszerben.... :(
Hívom az eladót, hogy mi van? Eladtad?
Nem adta el, csak lejárt a hirdés, nem hosszabbította meg. Azt mondtam, hogy ha az autó rendben van elviszem. Ő tudja, hogy a papírok rendben lesznek, az autó frankó, nem lehet hiba.
Elég szimpatikusnak tűnt, hogy ennyire biztos a dolgában, kicsit megnyugodtam. Persze azért aludni nem aludtam sokat....
Folyt. köv.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-10

Tegnapelőtt megérkezett a bőr váltószoknya, ma bekerült. A beépítés előtt kapott egy bőrápolást.

Jól mutat a kormány piros varrása mellett.

Köszönet GT Cartársnak a szoknyáért!

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-05

Eldöntöttem a helyét és ma fel is ragasztottam a Stelvio hágón vásárolt emlék matricát a szélvédő tetejére, középre. Innentől büszkén hirdeti, hogy megmásztuk a világ legszebb szerpentinjét. Nem én mondom, a Top Gear...

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-12-09

Négy új téligumi. Yokohama W.Drive V905. Eleddig 1000 Km ment beléjük. Elképesztően elégedett vagyok. Használtam szűz hóban az Őrségben, jégen a Bakonyban, vízen Pesten, latyakban Szombathelyen.