Blog
155.000 km-nél termosztátcsere és pollenszűrő-csere. Utóbbi állapotából ítélve még a gyári volt benne,,,,, :((((((
Szuper! Karácsonyi és egyben névnapi ajándékként eltört a kulcs. Vagyis az a rész letört, amivel a kulcstartó karikára volt felrakva. Nagy az öröm... Ezzel majd kezdeni kell valamit! :-(

Ma a Cartársak javaslatára lezsíroztam a kormánymű gumiharang alatti részeit és a belső kormánycsuklókat. A művelethez kb 2 óra kellett. Szükség volt hozzá (nem egész) egy tubus Tutela All Star zsírra, (köszönet érte Erhard-nak) 2db Oetiker PG167 típusú 16700063 cikkszámú bilincsre és egy bilincs roppantó fogóra. Én a KS Tools 115.1050 számú fogóját használtam.
Művelet: mindkét első kereket le kell venni, kormányzárat oldani. A külső gumiharang bilincset oldani és kihúzni a gömbfejig. A belső gumiharang bilincset egy lapos csavarhúzóval szét kell pattintani -ez a továbbiakban nem használható, helyére majd újat teszünk-. Ezután a gumiharangot óvatos körkörös mozgatással le kell húzni a kormányműről. Ha a bal oldalt csináljuk akkor jobbra kell fordítani ütközésig a kormányt. A régi zsírt le kell takarítani, majd bekenni az újjal. Az összeszerelés fordított sorrendben. Az új bilincset össze kell pattintani, majd roppantani a fogóval. A kerék visszaszerelése előtt az agy középső részét (ahol a felnivel találkozik) bekentem Liqui Moly LM508 ASC (hochtemperatur paste) "rézpaszta"-val hogy ne rohadjon rá a kerék.










..autómosás (1221). Történt ez az agip kézi mosójában, miközben egy a gépi mosóra várakozó nő hosszas nézelődés után odajött és a következő párbeszéd hangzott el:
- De szép kis autója van!
- Köszönöm.
- Milyen autó ez?
- Ez egy Alfa Romeo.
- Ja értem. Akkor azért..
Hehe:)
A mosás után még szárazra töröltem és ennek örömére készítettem egy fotót is. :)

Már késő este TS kontra SW csere.
Kissé furcsa volt a szűk ajtón egy kerregő masinával kijárni.
Még furcsább volt 600 000 km benzinpusztás után a GÁZOLAJ feliratú pisztolyból tankolni.
A legfurcsább volt hazaúton a HATODIK sebességet kapcsolni.
Épségben hazaértünk.





Egy utolsó kocsimosás, néhány lírai kép, aztán a "még egyet kell aludni" érzéssel eltenni a garázsba.










Az első adandó alkalommal irány haza!
Másnap irány egy személyes találkozóra!
Furcsa a gondolat, hogy 360 000 km TS után dízelbe üljek át, de mivel mindig is az SW tetszett jobban megfogalmazódik a mondat: Ez kell nekem!












Család itthon tartózkodó tagjait telefonon felhívtam és elküldtem a 80 km-re lévő szervizbe, hogy nézzék meg a Vasat és pár képet csináljanak még. Az a 9 amit a kereskedő küldött kevés.
Család véleménye egyértelműen pozitív!





