Blog

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-16

Már nyúzom, próbálgatom pár napja, de nem tudom eldönteni, hogy ilyen hamar meg lehet szokni a jót, vagy nem lett annyival erősebb mint amennyivel hangosabb lett a motor. Szerintem a német partner által írt értéket biztos nem éri el. Vagy nem is az volt a cél?
Alacsony fordulaton (1000-1200) finomabban jár és onnan egyenletesebben és erőteljesebben húz, ill. talán könnyebben forogja meg a végét, de pl az érdi M6 emelkedőn nem érzem, hogy jobban felmenne ill. jobban gyorsulna a közepétől mondjuk, mint a régi beállítással. A régi friss sw volt, úgyhogy nem lehetett húzva. Gondolom, hogy egy gyári frissítés, ha volt is előtte módosítva a vezérlés, alaphelyzetbe állítja azt.

Az is lehet, hogy ilyen hidegben nem is derül ki, hogy mit tud, mert eleve visszafogja a komputer (kopogás)? Reggeli indulásnál v. hideg motornál a hanga az eredetihez képest elég ijesztő.

Én max 10%-ra tenném a teljesítmény növekedést, a többi érzésre a motor hangja, de persze lehet, hogy tévedek a statikus adatokat illetően, ez csak érzés.

Lehet még módosítani rajta? Vagy mennyi visszatenni a régit egy próbára és utána újra visszatenni az újat, hátha jobban érzem a különbséget.

A comp. szerinti fogyasztás kisebb és tovább bírja a DPF, de ez azért is lehet, mert nem nyomom annyira. Talán az erősebb hangja miatt...

Alfa Romeo 1.9Jtd - 136ch
stage 1
origine modifié différence
puissance 136 ch 180 ch + 44 ch
couple 320 Nm 380 Nm + 60 Nm

És egy idézet pityukomától arra a kérdésemre válaszolva, hogy mire számíthatok:

"Első érzetre? Hát brutál ahhoz képest ami volt. A mosoly le sem fagyott a képemről míg haza értem. Azóta már megszoktam 10ezret mentem már vele így. A DPF pedig rendesen teszi a dolgát :-) "

Hát nekem ha keresnem kell, hogy mennyivel jobb az autó, akkor vagy velem van nagy baj, vagy...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-15

Miután a jobb lábpanel és kesztyűtartó kiszerelése után sem találtam meg a kiegészítő fűtés patronját ill. vezetékelését azon a környéken ahol az látható volt a 156-omban, feladtam a keresést. Vagy nincs benne vagy jól eldugták :-(

A MES két "additional heater"-t ír, az egyik "not present" a másik pedig "Off" állapotban van :-(

Az "Actuators (F6)" fülön egy található, valószínűleg az amelyik "Off"-ban van, de nem hajtható végre a művelet, hibát dob.

Miután mínuszban is relatíve gyorsan ad meleget (a 156-oshoz képest pláne), arra jutottam, hogy nem is érdekel már. A termosztát csere óta sokkal hamarabb meleg van az utastérben, hamarabb vesz vissza a venti fordulatból is.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-15

Az eLearn azt mondja, hogy a légtelenítést pumpálással (!) kell megoldani a 159 esetében. Nem tudom, hogy nekem úgy miért nem működik a dolog, többszöri próbálkozás és 2X1 Liter olaj átpumpálása után sem tetszett a fékhatás. Hirtelen fékezésnél jobbra "rántotta" a kocsit, na nem durván, de elég ijesztő volt néha.

Vásároltam egy vákuumos kütyüt, ami a jobb hátsóből valami eszméletlen buborékos fekete mocskot szívott ki. Persze "kőrbeszívtam" vele a többi kereket is, de csak a jobb hátsóval volt gond.

Most a fék, ugyan csak rövid úton próbálva, de egyenletesen fog.

Gondolom, miután a jobb hátsó egy kőrön van a bal elsővel, ezen a kőrön rosszabb volt a fékhatás, ezért történhetett a jobbra "csavarás"

Ugyanez a módszer a kuplung kőréből hasonlóan fekete szutykot távolított el.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-14

Annak ellenére, hogy aránylag gyorsan melegedett a motor, 80-85 fok között mocorgott még autópálya tempónál is. Így hát cserés lett és lássanak csodát, 90 fokra szegeződött a mutató.

A cseréhez ki kellett venni az akkumulátort + tálcát, a komputert és le kellett kötni a szívó csövet a pillangószelep házról + egy rögzítő csavart ami a kuplung munkahenger magasságában található.

Normál esetben négy bilincs szükséges, két 25 körüli, egy 40 körüli és egy kicsi, de azt visszapattintottam. A művelet vízigénye. kb 2 liter
, ha a nagyobb előremenő csövet felemeljük

Nem melegedik fel gyorsabban csak melegebbre.
BEHR termosztátárt köszönet Erhardnak!

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-15

Ma , csak mert jól esett, bütykölni támadt kedvem. Első kőrben a befagyó kézifék problémát orvosoltam egy a Wartburg kézifékhez kapható porvédővel. Mert ahhoz kapható :-(

Porvédő

A könyöklő alatti lyukon meglazítottam a kézifék bowden csavarját és kiakasztottam a végeket a nyeregnél, majd mivel hosszúnak bizonyult a tutti porvédő, lerövidítettem a vékony részétől három és fél bordára. A bowden végét áterőltettem rajta, telepakoltam zsírral. A régi gumimaradék eltávolítása után láthatóvá válik a bowdenházon egy horony, ahova be lehet gyorskötőzni az új gumit. A gumi végével hasonlóképpen kell eljárni és rászorítani a bowdenre.

 

Hófehér novemberben betöltötte az első életévét. Annak ellenére, hogy az autó még bőven ráérősnek ítélte az olajcserét (11.542 km az eddig közösen megtett út), gondoltam, azért egy évben egyszer neki is jár a szerviz. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere történt. Az eddigi tapasztalat alapján újabb egy év gondtalan autózás következik. :-)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-12-15

Igazából se tuning, se extra. Lényegében csak egy darab műanyagról van szó, ami szerintem nem haszontalan. Szülőktől kaptam karácsonyra, ma úgy bő fél óra alatt lett felszerelve. Sajnos túlerőben szenvedtem, így eltörtem egy csavarhúzót, de lényegében nem volt túl bonyolult művelet :)

 
>> EseményHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-12-15

Kaptam pár ajándékot innen:Alfa Romeo ajándékshop

 
>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2012-12-15

Hátulra Carsign nemesacél keret került ami carbon hatású.
Nagyon jó minőségú kereteket gyártanak valóban.
Tudom ajánlani őket: http://www.carsign.hu

 

A hideg egy kissé engedett, így pár dolgot sikerült megcsinálni:

1. A héten vettem egy pár LED-es helyzetjelzőt, ma bepróbáltan. A fénye tényleg sokkal fehérebb, de gyengébb is egyben. Mivel csak előre világít, nem tölti ki a lámpát a fénye. Ment vissza a kék búrájú eredeti.
2. Kicseréltem a hűtő feletti műanyag kábelcsatornát.
3. Lecseréltem a légszűrő betétet. Már "kissé" koszos volt.
4. Becsavartan a klímakompresszort tartó konzol hiányzó csavarját.

A kormányszervó olajcseréjét hidegre való tekintettel elhalasztottam...