Blog
Elindult a téli projekt, elkezdtem szétszedni az autót, de elakadtam. Nincs 36-os dugókulcsom, hogy a tengelyanyát letekerjem. Holnap veszek egyet, remélem lesz a barkácsboltban. Szóval a tervek:
- féknyereg festés,
- gumialkatrészek cseréje a fékben,
- kerékagy festés,
- kerékcsapágyak ellenőrzése, ha kell csere,
- féltengelyek ellenőrzése, ha kell csuklócsere,
- féltengely csuklók újrazsírozása,
- fékcső csere elöl,
- féktárcsa nem kopó részeinek festése hőálló ezüsttel,
- gólyalábak festése,
- generátor átnézés, ha kell felújítás,
- indítómotor átnézése, ha kell felújítása,
- ??
Tény, hogy valami morog a jobb első kerékben. Vagy a csukló, vagy a csapágy. Az előbbi a valószínűbb, mert azon volt elszakadva a gumiharang és anno Dunaújvárosban ez viselte a motor súlyát.







Ma végre kicseréltem haldokló akkumulátoromat. Ami benne volt 2007-es gyártású renault akku volt, 60Ah 540Ah-val, az utolsó 1 évben töltöttem utána vizet és elkezdtem magam tölteni, hidegbe meg nagyon gyengének bizonyult, beindult de nehezen már és ez a computernek se tesz jót! Így vettem ma egy Exide Premium 77Ah-s akkut 760A indítóárammal. Akkora mint a 72Ah-s társa csak hangyányival magasabb először ezt néztem ki 27500Ft-ért de mutatták egyből h van 77Ah-s ugyan akkora csak magasabb és 29.000Ft-ért mondtam jo akkor legyen az, kaptam a végén 1000Ft akciót is így 28.000ért hozhattam el. Nagyon sokan dícsérik az exide-ot ezért esett rá a választás.



Vettem pár ledes szofitát, mert megtetszett, meg jobb a fénye.
Csomagtérbe, meg a napellenzőknél óriási a változás, úgy is mondhatom hogy fényévnyi. Főleg a csomagtartóba.
Elöl a belsőtér világításnál már nem akkora. Ennek az oka, hogy az izzónak lefelé, és felfelé is kéne világítania, mivel tükröződnie kéne a foglalat belső felső részén. De hát ugye ez vagy lefelé, vagy felfelé világít. Megoldás vagy egy ledpanel, vagy egy körbe ledes szofita lenne.
Hátul a beltérnél szintén óriási lenne a változás, viszont ott az ajtónyitás illetve a felkapcsoláskor valahogy megfordul a polaritás. Így vagy fel tudom kapcsolni, vagy ajtónyitásra működik csak. Ennek még utána járok, hátha át lehet kötni valahogy.



Mivel egy fél hónap hibádzik az év végéhez, ezért össze adtam a költségeim. A fogyasztást az ucsó tele tank adatai alapján zártam le.
-97ft/km a full költségek alapján. Ebbe az átíratás, vétel ár, adók, borra valók is benne vannak.
-40ft/km az üzemanyag alapján
-9,737l/100km az átlag fogyasztásom. Ügye nagyon nagyon sok pesti forgalom van benne... ;) Ez 0,7-1,5L el jobb ám a 8Vnél!




155.000 km-nél termosztátcsere és pollenszűrő-csere. Utóbbi állapotából ítélve még a gyári volt benne,,,,, :((((((
Szuper! Karácsonyi és egyben névnapi ajándékként eltört a kulcs. Vagyis az a rész letört, amivel a kulcstartó karikára volt felrakva. Nagy az öröm... Ezzel majd kezdeni kell valamit! :-(

Ma a Cartársak javaslatára lezsíroztam a kormánymű gumiharang alatti részeit és a belső kormánycsuklókat. A művelethez kb 2 óra kellett. Szükség volt hozzá (nem egész) egy tubus Tutela All Star zsírra, (köszönet érte Erhard-nak) 2db Oetiker PG167 típusú 16700063 cikkszámú bilincsre és egy bilincs roppantó fogóra. Én a KS Tools 115.1050 számú fogóját használtam.
Művelet: mindkét első kereket le kell venni, kormányzárat oldani. A külső gumiharang bilincset oldani és kihúzni a gömbfejig. A belső gumiharang bilincset egy lapos csavarhúzóval szét kell pattintani -ez a továbbiakban nem használható, helyére majd újat teszünk-. Ezután a gumiharangot óvatos körkörös mozgatással le kell húzni a kormányműről. Ha a bal oldalt csináljuk akkor jobbra kell fordítani ütközésig a kormányt. A régi zsírt le kell takarítani, majd bekenni az újjal. Az összeszerelés fordított sorrendben. Az új bilincset össze kell pattintani, majd roppantani a fogóval. A kerék visszaszerelése előtt az agy középső részét (ahol a felnivel találkozik) bekentem Liqui Moly LM508 ASC (hochtemperatur paste) "rézpaszta"-val hogy ne rohadjon rá a kerék.










..autómosás (1221). Történt ez az agip kézi mosójában, miközben egy a gépi mosóra várakozó nő hosszas nézelődés után odajött és a következő párbeszéd hangzott el:
- De szép kis autója van!
- Köszönöm.
- Milyen autó ez?
- Ez egy Alfa Romeo.
- Ja értem. Akkor azért..
Hehe:)
A mosás után még szárazra töröltem és ennek örömére készítettem egy fotót is. :)

1
583
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10