Blog
Vas bejáratva, sebességkorlátozás nélküli német autópálya.
Nyomunk egy parkettást, lássuk mit tud....

Rövid pihenő útközben egy Landshut nevű városban. Itt található a világ legmagasabb hagyományos téglából épült temploma, 130,6 méter magas. Az építők nem voltak bolondok, a főtér másik végében először építettek egy másikat, ami egy számmal kisebb. Miután az nem dőlt össze megépítették a nagyot is. -:)))



A mai nap során beköltözött a TS-ből örökölt hangrendszer a csomagtartóba.
A tápkábelt még a szervizben húzták hátra - külön köszönet érte - amikor a csomagtartóba beszerelték a szivargyújtó aljzatot. Az RCA-t és a hangszóróvezetékeket nemes egyszerűséggel középen húztam hátra a box és a szőnyeg alatt. Nem a legelegánsabb megoldás, de működik.






Elérkezett a nagy nap, irány külföld! 1000 km-es út, amelyet már oly sokszor megtettem TS-el.
Jól muzsikál az olajkályha, a bejáratásra tekintettel még nem nagyon "küldöm".


Nekiálltunk érdemben dolgozni. Az oldalsó panelen 20 év olajpárája masszív lerakódással jelezte az időt. Beszereztünk hát hideg zsíroldót és Brigéciolt a "makacs szennyeződések" ellen :-) Az otthoni zuhanytálca meg átalakult motormosó alkalmatossággá. 2 órába telt, hogy a panel egy fogkefe és ecset segítségével újra a régi fényében tündököljön. Amíg a zsíroldó dolgozott, megpucoltam az olajpumpát csavarostúl- házastúl.
Az oldalpanelen és a blokkon az összes tőcsavar és furat menete át lett javítva menetmetszővel. A hengerfej viszont tele volt olajlerakódással. Annyira, hogy megállt benne a reszelő. Egy fél villanykörte-doboznyi jött ki. A hengerhüvelyek viszont elégé nehezen jönnek ki. Talán egy nagyobb kalapács segíthet, de óvatosan kell megindítani a folyamatot: nem kellene az alu blokkot megütni. Ha már egy kicsit megindult, akkor van perem, ahova felfeküdjön a kiütő vasdarab.
A főtengely a gépműhelyt várja a polcon. Az oldalpanel és az olajhűtő konzol viszont már a beszerelést.









Nekiálltam szétszedni a motort. Az 1 hetet ment MANN olajszűrőt dobhattam a kukába. Elhatároztam, hogy minden marad 1992-es, ezért kell cserélnem a hibátlan olajkartert, ami 1995-ös gyártású. Az olajhűtő konzolja egy elég szép öntvény, tehát tele van résekkel, ahová gyönyörűen meg tud ülni az olajsár. A karter eltávolítása után még legalább 4 deci olajtrutymó folyt az asztalra. Ezt egy használaton kívüli tepsibe fogtam fel. Az oldalsó motorburkolat alatt egy szép állapotban levő vezérlést találtam. Talán ez lesz az egyetlen, ami csere nélkül megy vissza a motorba. Az olajpumpa is egy érdekes szerkezet: két fogaskerék a főtengelyen át van hajtva. Jó állapotban volt, a házán kicsi kopást találtam csak. A ház csavarjait szerencsére nem kell kadmiumoztatni, mehetnek vissza megpucolva.




Végre elhoztam a szerelőtől a régi motoromat. Már nagyon várt. A "fémgyűjtők" már majdnem lecsaptak rá. Vettem fóliát, nem akartam úgy betenni a csomagtérbe. Előtte a pincében csináltam neki a műtőasztalon helyet, legyen hol boncolni. Az új fémpolc is ezt a nemes célt fogja szolgálni. Egy kis ideig nekem volt az egyetlen 8 hengeres 155-öm az országban. :-)
Elhatároztam, hogy az összes lehetséges alkatrészt cserélem lehetőleg gyári újra. Minden csak teljes tisztítás után mehet vissza a blokkba. Még kell keríteni egy gépműhelyt, ahol elvégzik a blokkon a gépmunkát.
Át kell nézni a blokkot, amit kell vonalba kell fúrni. A főtengely is rendbe lesz téve. A hengerfejnek nyomáspróba és teljes felújítás lesz. A szerelő szerint ha jók a szelepvezetők, nem érdemes kicserélni, mert a gyári jobb minőségű. Szerencsére a vezérműtengelyek hibátlan állapotban vannak.



Tekintettel arra, hogy reggel nem sikerült 36-os dugókulcsot kapnom, a mai nap a tisztogatás jegyében zajlott. Némi gázolajjal sikerült eltüntetni a féltengely gumiharang szakadás nyomait. Nem mondom, a kifröcskölt zsír nagyon jó anyag, fog rendesen.
A két évvel ezelőtti kék hemerájt festés gyakorlatilag ép, egy "sima" átfújás elég lesz. Ugyan úgy, mint a lengőkarok esetében is.
A féknyereg már más tészta. Ott nem úszom meg homokszórás nélkül.
Egyenlőre ennyi, folytatás jövőre.
A 2012-es évet lezárom.
BUÉK mindenkinek!




A régi hátsódobnak a vége túl széles volt a zenderen kialakított résznek és formailag sem volt tökéletes. Most felkerült egy másik hátsódob (Proex) egy ovál véggel. Az eredmény nagyon tetszik föleg ,hogy halkabb lett vele az autó. Kellemesen morog, duruzsol és lehet beszélgetni is az utastérben. A másik változás az elsö lökhárítón a B tipusú rendszám. Szívesebben választottam volna azt a tipust amit a csomagtartóba kell tenni, de azért büntetnek :S


0
660
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Ti kire dudáltok? (autó...
- Adok-veszek
- GT coupé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10