Blog
A tengerparton... na jó, egy lagúnánál, de a tenger sem volt messze. Az utolsó képen meg olasz autók között parkol - kicsit hazavittem :).
Most már téli álmát alussza, és tavasszal (vagy még előtte némi komolyabb bevatkozás is lesz, mert utlsó rúgással (amikor amúgy is le akartam állítani), kilukadt a tankja (minden Alfettáé rohad, nincs kivétel), ahelyett most éppen felújítok egyet, a generátor töltése kezdett kicsit elhaló lenni (dióda gyanús, cserélem az egészet) és a Dellorto-kkal nagyon elégedetlen vagyok, mert az alapjárati rendszerét lehetetlen rendesen beállítani, és ennek folyományaként a keverékdússágot sem lehet (valószínűleg a fúvókákat elbarmolták valamikor). Szerencsére mindig van otthon hétféle macskaszőr, meg egy pár Weber DCOE+felújítókészlet, úgyhogy ezeket rakom fel majd rá. Még első féktárcsákat fogok cserélni mielőtt a szezon beindul. Azt hiszem egyelőre ennyi :) - ja persze, hátsó főtengely szimering, de ezt tényleg csak nagy levegő után...








Gyakorlatilag mostanra nem maradt olyan alkatrésze az autónak, amihez ne kellett volna hozzányúlni, vagy cserélni. Ez a hányatott sorsot és persze némileg az elérhető élettartamot is jelzi ezeknél az autóknál. Mivel vannak dnor autóim, így meg tudom oldani a - kopp-kopp - legvadabb dolgokat is, de nem gyenge szívűeknek való játék. Az is igaz, hogy az élmény mindenért kárpótol. Ilyen autó tényleg nincsen már ma, és nem is igen lesz (sajnos). A nyarat végigcsináltuk a talpraállítás után folymatosan előkerülő dolgok árnyékában, de - szerencse is volt a dologban - soha sem tötént olyan, hogy komolyan kellejen aggódnom, ebben volt egy hosszabb külföldi út is! És igen, nem kellett aggódnom (igaz, kétszer szédszedtem az ablakmozgató mechanikát, de ez már álmomban is megy :) ). Egyre inkább megnézik (majdnem annyira, mint a Duettot, de azt is megfigyeltem, hogy az állapota és a formája (a modern autóipar igen sokat "merített" ebből a formatervből) kell egy kis idő, hogy rácsodálkozzanak a népek.






Sikerült beszereznem egy garnitúra szinte hibátlan 17x7,5 ET30,5-ös "teledial" felnit, amit gyárilag a GTV-re szereltek! Ezek lesznek a nyári felnik. Nagyon jól áll az autónak és nyomtávszélesítő nélkül elfér alatta az első fék!



Csöri máglyán végzi, már csak idő kérdése. Több mint egy hete nem működött a szélvédőmosóm. Ma délután elvittem az Autót Palotára, hogy Csöri megnézze. Megnézte. Annyira megnézte, hogy szemmel verte a hibát. A szélvédőmosó egyetlen érintés nélkül feltámadt. Csuhaj.
Eljött az év vége. Már nem tervezek több szervizt idén. Kíváncsiságból összeadtam, (blog alapján) hogy 2011, 2012-ben mennyit költöttem a vasra (amióta nálam van).
2011: 680.600,-ft
2012: 678.100,-ft
A 2 éves fenntartási költségek összetevői:
- 2x műszaki vizsga (72.000,-ft)
- 18" kerekek (130.000,-ft)
- fejlesztés, tuning (364.500,-ft)
- alkatrészek, folyadékok + szerviz díj (792.200,-ft)
Előreláthatólag a 2013-as évben se lesz sokkal kevesebb. Sebaj, ez egy ilyen játék. Viszont nem biztos, hogy sokáig nálam lesz, V6-os Alfa kell, de még idáig nem volt szivem eladni ezt a gyönyörű Alfat... ki tudja, mikor tudom rászánni magam, fantasztikus autó, mindenkinek azt kívánom, hogy hasonlóan érezzen az autójával kapcsolatban.
Szemet gyönyörködtető látvány, a valaha gyártott legszebb sport kombi.
Különleges dolog minden nap beindítani a motorját, még 2 év után is..
Ezúton is Kellemes Ünnepeket, Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves Alfasnak!!
Felraktuk a zsír új motorvédő burkolatot, az előző rendesen szét volt törve.
Továbbá megérkezett a spéci vízcső, azt nem cseréltük ki, elég szívás a cseréje, Januárra halasztottuk.
Nahh. Hiába a sok (?) koppkopp...? Hiába a heti folyadék nézegetés, után töltés...(?) ápolgatás, puceválás. Selenia olaj... Utolért ma valami TS 16V "kehe" ...
Érdre menet az érdi emelkedőn erő el, motor leáll, meg sem nyekkenti az önindító...
Füst, gőz nem volt. Kopogás, kopácsolás sem. Olaj nem habos, víz nem trutyis...?
De nehezen forgatja (forgatná) az önindító...
Szerintem megszorult. Hmmm. Megvárhatná, amíg Bandibá megfaragja a tartalék motort... 19000kmt elmentem azért vele. ;)



A nyáron a Párduc a garázs előtt aludt. A szomszéd fekete macskája rászokott a tetején alvásra. Ezzel még nem is lenne gond (bár a lábnyomai reggelente jól kivehetők voltak), de rászokott az antennára is. Először csak rágcsálta, majd elfogyasztotta a végét. Ma vettem egy újat, megint lehet rádiót hallgatni.
Másik örök dilemma az ablaktörlő lapát. Mivel lassan a jelenlegiek is elérik az egy éves kort ideje volt cseredarab után nézni. Eddig mindig a gyári bírta a legtovább, általában egy évig. Most is a második szettel túl vagyunk a 80 ezer km-en. A 156-nál felhagytam a kísérletezgetéssel. A csodalapátokat két-három hónap után ki kellett dobnom, sőt volt olyan, ami egy német utat sem bírt ki. (Mondjuk akkor 10 órát törölt folyamatosan.) Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán a 156-nál visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon véletlenül elindítottat is.)
Mivel volt éppen készleten megfelelő az Autó Forrásnál Veszprémben vettem egy gyári párat.
Meg egy piros Alfás sapit is a szatyorba tett a Jézuska, de erről még nem tudhatok :-)






0
557
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Zenebutik
- 155
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV