Blog
Mikor megvettem az autot 4.-en lattam, hogy a kijelzo nem eles, sot sotetedik es olvashatatlanna vallik. Az elozo tulajdonos felhivta a figyelmem, hogy ez egy tipus hiba, mikor meleg van az utasterben elsotetedik/"osszefolyik" az LCD.
Olvastam tobb forumon es lattam hogy az utolso 156-os modelnel(2003 kulso facelift) ezt a hibat kikuszoboltek. Elmentem egy bontoba es vettem egy 2004esbol valo LCD kijelzot. (10.000Ft)
A forumon elolvastam a csere menetet is. Kiszerelve a kesztyutarto, az autoradio ki(kulccsal) es felso LCD resz kiszerelve. Sajnalattal tapasztaltam, hogy aki elotte probalta szerelni teljesen "kitepte" az egesz LCD egyseget a helyerol, csak a 2 hatso csavar tartotta, az osszes tobbi potyogott ki. Nem gond, nem latszik es jol tart igy is. :)
Azt meg megemlitenem, hogy a kulso faceliftes modelnel 2003+ az LCD kisebb. Valojaban az LCD ugyanakkora mint a regiben csak a muanyag resz felet elfedi es az LCDnek csak a fele van vezerelve elektronikusan, azaz fizikailag a 2 LCD azonos.
LCD reszet kicsereltem, jo volt csak az elektronikus vezerles nem a foegysegbol jon hanem az LCD elektronikai reszerol amirol azt hittem hogy az LCD hattervilagitasaval foglalkozik.
Ezert ezt a megoldast talaltam: LCD(uveg lap), szin folia,LCD hattervilagitas - az uj modulbol. Ehhez tarsitottam a regi elektronikat.
Az eredmeny tokeletes. Nincs tobb gond a sotetedos, elfolyos LCD kijelzovel. :)
Barkit erdekel egy reszletesebb leiras, nyugodtan szoljon, segitek.
A megoldas erre a hibara viszonylag olcso.
Vettem egy új akksit, mert a mostani nem bírta a hideget, meg, hogy nincs napi használatban az autó. A választás erre esett, miután többen ajánlották fórumon: ZAP Silver 80ah 700A. Két év garancia van rá és az ára is kedvező volt.
Elég passzentosan, de befért: 276*175*190mm

Ma megérkezett a géphez a bőr fogantyú a két első ajtóhoz.
Egyenesen Olaszországból, valódi bőr .
Fel is tettem rá és nagyon szépen passzol rá igaz nem volt olcsó, de kellett mert az előző tulaj gyűrűje kicsit összekarcolta. Egyben esztétikus is és védi is egyszóval nekem megérte!




Lehet maradinak tűnik részemről,de mindig is akartam bele egy gyári rádiót.Itt sikerült a hirdetések között vennem egyet 5000 pénzért de le volt tiltva kód meg nem volt.Még szerencse ,hogy van egy srác Fehérváron aki bármit ki tud kódolni (rádiók,vezérlők ....stb). Kód megfejtve 5000 pénzért.Már csak a gyári barna színe nem tetszett mert abszolut nem passzolt a középkonzolhoz(karbonos).Másik ismerős szétszedte, elejét postáztam Pécsre (vtnpecs.hu) ahol 2 nap alatt karbonosra készítették el (3000 pénz+440 pénz posta).Ismét haver aki visszarakta és betettük a gépbe.
Végre van benne gyári rádió de kinézetre mégis egyedi!



tel megjott,termosztat csere utan megint vissza szervizbe, ket elso szilent/gumibak amiben fut a lengeszcsillapito megadta magat az egyik.csere mindketto
2015.01.07-ig érvényes, azaz ma műszaki vizsga volt. A fickó elvitte az autót de 9-kor, 11:30-kor visszahozta. Jól van ez így.
Mára minden összejött. Lett olajam, szűrőm, időm, és a szerelőnél üres akna. Reggel 8-ra várt olajcserére. Mivel reggel -11 fok várt, gondoltam időben elindulok, és egy kis kerülővel megyek, hogy rendesen átmelegítsem az olajat. Irány a Panoráma út. Szerencsére szórva nem volt, úgyhogy ahogy számítottam, szépen letaposott havas út várt. Egyszer végigmentem rajta óvatosan, mintegy pályabejárásként. A végére a vízhőfok elérte a 80-as osztást. Közben próbálgattam a féket, kormányzást, néha leellenőrzöm az autót, ne Kingánál esetleg vészhelyzetben derüljön ki ha valami nincs rendben.
Az út végén megfordultam, és jött az élményautózás. A Wartburggal itt mentem az utolsó élménykörömet mielőtt elvitték tőlem, szintén télen. Mondhatom azt, hogy a TD most engesztelt ki...nagyon precízen végigjött, porzott mögötte a hó, szépen semlegesen sodródtunk minden kanyarban. Semmi túlzás, azért nem rally tempó volt, csak egy jó kis tempós autózás hóban. Szóval ez is tudja...
A szerelőhöz 8 után picivel megérkeztem, lecseréltük az olajat. Mobil Super 2000 10w40 diesel került bele.
A guminyomást is beállítottuk, mert fékezéskor éreztem egy kis bizonytalanságot. Jól sejtettem, 2 alatt volt minden gumiban a nyomás, és 2 tized különbség volt a jobb és bal első közt.
Hetfon megjott a kis csomag Amazon bacsitol, meghozta az OBD csatit.
Mar mult heten letoltottem a korabban emlitett Torque appot a telefonomra, igy igazan nem sok dolog volt hatra, mint elore ;)
Muszakilag alulkepzett ember vagyok, de ennel egyszerubb es kenyelmesebb megoldast nem tudok elkepzelni. Radugtam a gep agyara a csatlakozot, elesitettem a BT-t, osszeparositottam oket es kesz. Egy kattintas volt kiutni a hibat (miutan persze a jo oreg duck tape baratommal ideiglenes javitast vegeztem a kedvenc kis csovemen), utana mentem egy kort, el is felejtettem, milyen bivaly tud lenni a kocsi, ha megvan a gyari ertekhez kozeli kraft.
Meg is tankoltam, veszuzem alatt folyamatosan csokkent a fogyim, mialatt sikerult megtanulnom ujra vezetni a kocsit, ti. sok esetben amikor normalis uzemben a gazt kell nyomni, itt vissza kell engedni a jobb labat nyugvo pozicioba, mert teljesen felesleges a presszura... No mindegy, a lenyeg, hogy most 54 es fel liter kellett 890 km-re, ami eleg jo ugy nezve, hogy a kocsi/motor hatekonysaga silany volt hala kedvenc kabelemnek...
Egyebkent egy csomo erdekes es szep infot lehet kiolvasni menet kozben is, de nekem tul sotet, hideg es keso volt tegnap ezzel jatszani :)
Remelem az uzemi nyomas nem dobja le a duck tape-et menet kozben. Hetvegen kiprobalom, amikor elugrunk Hollandiaba :)

Sikerült beszereznek egy olasz munkahengert a fosch helyett. Maga a csere nem túl bonyolult:
- szívócsövet leszed (a rezonátor elég nehezen jön ki, de megfelelő irányba forgatva kijön),
- vezetékeket félretol,
- csőcsatlakozást kilazít,
- két tartócsavart kiteker,
- csőcsatlakozást kiteker,
- két tartócsavar lazán vissza,
- csövet visszacsatlakoztat,
- tartócsavarokat meghúz,
- légtelenít, miközben fékolajat szorgalmasan utántölt - no itt lepődtem meg, hogy milyen mocskos az olaj ami kijön. Még az eredeti lehetett. Tanulság: a fékolaj cserekor ezt a kört is ki kell ereszteni,
- vezetékeket és szívócsövet vissza,
- sört bont.
Jól gondoltam, hogy baj van, mert ami fékolajat pár napja betöltöttem álló helyzetben kijött alul a munkahengernél. Pont időben vettem észre. Hogy szervizbe nem jutottam volna el, az tuti, még az 5 km-re lévőbe se...





